در جوامع متمدن مراجعه افراد به روان شناس مزیت محسوب می شود


در جوامع متمدن مراجعه افراد به روان شناس مزیت محسوب می شود

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه نیاز جدی به تکمیل خدمات بهداشت روان در کشور احساس می شود، تصریح کرد: در جوامع متمدن مراجعه افراد به روانشناس مزیت محسوب می شود اما متاسفانه در ایران برعکس بوده و این به دلیل این است که شناخت ما از بیماری هایی روانی مناسب و علمی نیست.

در جوامع متمدن مراجعه افراد به روان شناس مزیت محسوب می شود
*نیاز جدی به تکمیل خدمات بهداشت روان احساس می‌شود
نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از اینکه در برخی موارد عدم تظاهر به شادی فضیلت محسوب می‌شود، گفت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به افسردگی نیاز جدی به تکمیل خدمات بهداشت روان در کشور احساس می‌شود.
میگنا: محمدنعیم امینی‌فرد در مورد افزایش آمار مبتلایان به افسردگی در کشور، گفت: بحران‌های اقتصادی، جنگ، کمرنگ شدن پیوندهای عاطفی، گسترش شهرنشینی، حاشیه نشینی، افزایش سن ازدواج، بیکاری و اعتیاد در افزایش آمار مبتلایان به افسردگی و شیوع بیماری‌های خلقی و روانی نقش موثری دارند البته با توجه به افزایش جمعیت سالمندی در سالمندان نیز با مشکل افزایش افسردگی روبرو هستیم.


در برخی موارد عدم تظاهر به شادی فضیلت محسوب می‌شود
نایب رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، افزود: نبود نشاط اجتماعی نیز یکی از عوامل افزایش افسردگی است؛ ایران جزو جوامع شاد نیست و متاسفانه در فرهنگ ما توصیه به شادی نشده و در برخی موارد عدم تظاهر به شادی فضیلت محسوب می شود.

وی ادامه داد: مردم در زمان جنگ تحمیلی دوران سختی را سپری کردند و به گونه ای جنگ می تواند ده ها سال یک جامعه را تحت تاثیر قرار دهد هر چند در حال حاضر با جنگ نظامی روبرو نیستیم اما جنگ اقتصادی همچنان ادامه دارد و مشکلات اقتصادی تاثیر زیادی بر روان مردم دارد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه با نرم های جهانی بهداشت روان فاصله داریم، تصریح کرد: مشکلات بسیار جدی در رابطه با بیماری های غیرواگیر داریم البته طی سال های اخیر تا حدودی توجهات نسبت به بیماری های روانی و روان تنی جلب شده است.


*ضرورت ادغام خدمات بهداشت روان به صورت سازمان یافته در نظام سلامت/ نظام ارجاع باید تکمیل شود
امینی فرد با تاکید بر ضرورت ادغام خدمات بهداشت روان به صورت سازمان یافته در نظام سلامت، گفت: در طرح تحول سلامت به خدمات بهداشت روان توجه شده اما در حد انتظار نبوده و تا زمانی که نظام ارجاع تکمیل نشود همچنان با مشکلاتی در این رابطه مواجه هستیم.


*در جوامع متمدن مراجعه افراد به روانشناس مزیت محسوب می شود/ شناخت ما از بیماری های روانی علمی نیست
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه نیاز جدی به تکمیل خدمات بهداشت روان در کشور احساس می شود، تصریح کرد: در جوامع متمدن مراجعه افراد به روان شناس مزیت محسوب می شود اما متاسفانه در ایران برعکس نبوده و این به دلیل این است که شناخت ما از بیماری هایی روانی مناسب و علمی نیست در واقع ما از نظر علمی چیزی تحت عنوان بیماری های روانی نداریم بلکه بیماری جسمی است که به دلیل تظاهرات خاصی از آن به عنوان بیماری روانی یاد می کنیم.


*بیمه ها در ارتباط با حداقل پوشش بیمه ای خدمات روان شناسی و مشاوره ای تلاش کنند
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: در این رابطه می طلبد نظام خدمات بهداشت روان در نظام سلامت ادغام شود و بیمه ها نیز در ارتباط با حداقل پوشش بیمه ای خدمات روان شناسی و مشاوره ای تلاش کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج