بازی ریج 2 (Rage 2) و 11 نکته برای تازه واردها


بازی ریج 2 (Rage 2) و 11 نکته برای تازه واردها

قبل از اینکه به سراغ اثر جدید شرکت اید سافتور و استودیوی آوالانچ یعنی بازی ریج 2 (Rage 2) بروید، نکات ذکر شده در این مطلب را مطالعه کنید تا تجربه بهتری داشته باشید. بازی ریج 2 در دنیایی مشابه مد مکس جریان دارد، یک بیابان وسیع با حضور تعدادی راهزن و البته هیولاهای جهش... نوشته بازی ریج 2 (Rage 2) و 11 نکته برای تازه واردها اولین بار در گجت نیوز....

قبل از اینکه به سراغ اثر جدید شرکت اید سافتور و استودیوی آوالانچ یعنی بازی ریج 2 (Rage 2) بروید، نکات ذکر شده در این مطلب را مطالعه کنید تا تجربه بهتری داشته باشید.

بازی ریج 2 در دنیایی مشابه مد مکس جریان دارد، یک بیابان وسیع با حضور تعدادی راهزن و البته هیولاهای جهش یافته که وظیفه شما نابود کردن همه آن‌ها است.

دنیای باز بازی ریج 2 به شدت بی رحم است و همه قصد کشتن شما را دارند. بنابر این اگر می‌خواهید بقای بیشتری داشته باشید و با قدرت بیشتری ظاهر شوید، باید به نکات ذکر شده توجه کنید. بازی از یک بخش آموزشی کوتاه بهره می‌برد اما در نهایت این به خود بازیکن بستگی دارد که چگونه می‌خواهد بازی ریج 2 را پیش ببرد.

11 نکته برای تازه واردها در بازی ریج 2 – Rage 2

بازی ریج 2 (Rage 2) و 11 نکته برای تازه واردها

1- بر روی مبارزات سخت پافشاری نکنید

بازی ریج 2 بر روی درجه سختی استاندارد چندان سخت نیست اما بعضی از چالش‌ها را می‌توانید به تعویق بیاندازید، خصوصا ماموریت‌های دفاع از پنل‌های خورشیدی که باید با موج‌های زیادی از دشمنان مبارزه کنید تا زمان که منفجر شوند. ماموریت‌های زیادی در این دنیای باز وجود دارد و اگر یک ماموریت سخت‌ است و توانایی انجام آن را ندارید، کافی است آن را برای مدتی کنار بگذارید و پس از اینکه کمی قدرت‌های خود را ارتقا دادید و اسلحه‌های قدرتمندتری بدست آوردید، به سراغ آن‌ بروید.

2- بر روی درجه سختی بالا بازی کنید

همان طور که ذکر شد، بازی ریج 2 چندان سخت نیست و اگر احساس می‌کنید که توانایی‌های بیشتری دارید، پس درجه سختی را بالا ببرید! بازی از چهار درجه سختی مختلف بهره می‌برد و بازی بر درجه‌های سختی بالا هیچ گونه تروفی در پلی استیشن 4 و اچیومنت در ایکس باکس برای شما باز نمی‌کند، در نتیجه می‌توانید این درجات را آزمایش کرده و ببینید کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

بازی ریج 2 (Rage 2) و 11 نکته برای تازه واردها

3- با متحدان خود ملاقات کنید

پس از ماموریت ابتدایی که حالت آموزشی دارد و شما را با شخصیت رنجر واکر آشنا می‌کند، شما به جهان باز بازی قدم می‌گذارید و باید با سه متحد خود ملاقات کنید تا بتوانید جنرال کراس را نابود کنید. هر کدام از این متحدان، یک درخت ارتقای مهارت برای شما باز می‌کنند. در نتیجه قبل از اینکه در این بیابان بزرگ به گشت و گذار بپردازید، ابتدا به سراغ متحدان بروید تا درخت‌های مهارت شما باز شود. پس از آن می‌توانید با انجام ماموریت‌های اصلی و فرعی، سریع‌تر ارتقا پیدا کرده و قابلیت‌های بیشتری داشته باشید.

4- چگونه به صورت سریع سفر کنیم؟

در ابتدا به نظر می‌رسد که بازی ریج 2 از سیستم سفر سریع بهره نمی‌برد. البته در اوایل بازی نیاز به چنین قابلیتی احساس نمی‌شود. همه جای نقشه جذاب است و با ماشین فونیکس خود به هر کجا که بروید، با دشمنان رو به رو می‌شوید. اما با پیشرفت در بازی، شاید بخواهید که از یک سوی نقشه به سرعت به سوی دیگر نقشه منتقل شوید. البته نمی‌توانید به هر کجا که دوست دارید سریعا انتقال پیدا کنید اما در شهرهایی که دوستان شما حضور دارند، می‌توانید از قابلیت سفر سریع استفاده کنید. یکی از دلایل دیگر که پیشنهاد کردیم در ابتدا به ملاقات متحدان خود بروید، این است که با رفت به لوکیشن‌های آن‌ها، قابلیت سفر سریع در آن مناطق فعال می‌شود.

بازی ریج 2 (Rage 2) و 11 نکته برای تازه واردها

5- از جاده خارج نشوید

رانندگی بخش اعظمی از گیم پلی بازی ریج 2 را شامل می‌‎شود و البته در کنار اکشن و شوتینگ سریع، تنوع خوبی ایجاد می‌کند. در حالی که وسوسه کننده است که از جاده‌های اصلی خارج شوید و در جستجوی اسرار مختلف بگردید اما واقعیت این است که چیز زیادی در خارج از جاده‌های اصلی پیدا نمی‌کنید. در واقع توصیه می‌شود فقط در جاده‌های اصلی رانندگی کنید و بدون شک چیزهای بیشتری پیدا خواهید کرد. وقتی قرار است از نقطه الف به نقطه ب بروید، به خودتان زحمت ندهید و از جاده خارج نشوید، چون تنها چیزی که بدست می‌آورید، تلف کردن وقت است.

6قابلیت‌های خود را همیشه ارتقا دهید اما هوشمندانه

راه‌های مختلفی برای ارتقا دادن شخصیت واکر در بازی ریج 2 وجود دارد. توصیه ما این است که ابتدا قابلیت‌های اصلی خود همچون Shatter ،Slam و Vortex را ارتقا دهید. در رابطه با اسلحه‌ها، تفنگ تهاجمی (Assault Rifle) شما شاید ساده به نظر برسد اما بهترین سلاح بازی است و توصیه می‌شود که اول از همه، آن‌ را تا نهایت قدرت ارتقا دهید.

بازی ریج 2 (Rage 2) و 11 نکته برای تازه واردها

7- به آرک‌های گمشده حمله کنید

بدون راهنما، امکان ندارد که یک بازیکن معمولی بتواند تمامی اسلحه‌ها و قابلیت‌های بازی ریج 2 را پیدا کند. آرک‌های زیادی در بازی وجود دارند که بعضی از آن‌ها بر روی نقشه علامت گذاری شده‌اند، تعدادی هم در ماموریت‌های بخش داستانی پیدا می‌شوند اما باقی کاملا پنهان هستند. در دنیای بازی، اگر به اندازه کافی در اطراف رانندگی کنید و به گشت و گذار بپردازید، در نهایت این آرک‌ها را پیدا خواهید کرد. تنها راه به دست آوردن اسلحه‌های به شدت هیجان انگیز و ارتقاهای درجه یک، همین است اما ارزش‌اش را دارد و چیزهایی که بدست خواهید آورد، هیجان بازی را دو چندان می‌کند.

بازی ریج 2 (Rage 2) و 11 نکته برای تازه واردها

8- از اسلحه‌های دیگر استفاده کنید

در بازی ریج 2 شما می‌توانید از اسحله‌های دیگر هم استفاده کنید و هر سلاح، تاثیر گذاری خود را دارد. اگر مهمات اسلحه اصلی شما کم شد، آن را باید اسلحه دیگر عوض کنید و خواهید دید که این عمل تا چه اندازه به نفع شما است. همه اسلحه‌های بازی تقریبا کارآمد هستند و به شما کمک خواهند کرد تا دشمنان را به خاک و خون بکشید.

9- از قدرت‌های خود استفاده کنید

پتانسیل اصلی بازی ریج 2 در استفاده شما از قدرت‌های عجیب و مختلف شخصیت اصلی است. از قابلیت شَتِر (Shatter) که جدای‌های دنیای جنگ ستارگان را به سخره می‌گیرد تا اسلم (Slam) که آدم را یاد هالک می‌اندازد. لذت اصلی گیم پلی بازی در تلفیق همین قابلیت‌ها در کنار شلیک به دشمنان است. قابلیت شَتِر را می‌توانید ارتقا دهید تا دو بار پشت هم از آن استفاده کنید، اگر دشمنی در مقابل اولین موج آن ایستادگی کرد، با دومین موج بدون شک نجات پیدا نخواهد کرد. در مجموع از قدرت‌های خود استفاده کرده و تلاش کنید تا آن‌ها را با یکدیگر تلفیق کنید. تعدادی از هیجان انگیزترین سکانس‌های اکشن بازی از تلفیق همین قدرت‌ها به وجود می‌آید.

بازی ریج 2 (Rage 2) و 11 نکته برای تازه واردها

10- پریدن را فراموش نکنید

قابلیت پریدن نیز می‌تواند ارتقا پیدا کند و اگر قابلیت سریع‌تر دویدن را نیز ارتقا دهید، می‌توانید همانند یک پرنده در اطراف میدان جنگ پرواز کنید و دشمنان را از بین ببرید! تلفیق قابلیت پرش با قابلیت Vortex به شما این اجازه را می‌دهد که از هر چیزی بالا بروید.

11- قابلیت خسارت به دشمن را ارتقا دهید

دکتر حاضر در ول اسپرینگز (Wellsprings) می‌تواند بدن واکر را ارتقا دهید. او می‌تواند سه پارامتر مختلف شما را افزایش دهد، خون شما، قابلیت Overdrive و قابلیت افزایش خسارت به دشمنان. هر سه مفید هستند اما توصیه ما این است که قابلیت خسارت را ارتقا دهید. افزایش خسارتی که اسلحه شما به دشمن وارد می‌کند در هر مبارزه مفید خواهد بود و در مرور زمان ارزش آن را بیشتر متوجه خواهید شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر