محکومان جرائم غیرعمد در تاکستان 80 میلیارد ریال بدهی دارند


محکومان جرائم غیرعمد در تاکستان 80 میلیارد ریال بدهی دارند

قزوین - ایرنا - رئیس کل دادگستری قزوین گفت: بدهی محکومان جرائم غیرعمد در تاکستان شامل 36 زندانی، 80 میلیارد ریال است که می توان با ظرفیت خیران آنرا پرداخت و این زندانیان را آزاد کرد.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی افزود: خیران با اقدامات خود که در جهت گره گشایی از مشکلات مردم است، مظهر سخاوت و بخشش خداوند هستند و سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کرده و با کار ارزشمند خود سنتی حسنه و پسندیده را در جامعه ثبت می کنند.
وی اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید در کار خیر از یکدیگر پیشی بگیرید و ماه مبارک رمضان بهترین فرصت است تا در انجام اقدامات خیرخواهانه و همچنین در احسان و نیکی هر شخصی تلاش کند که از دیگران سبقت بگیرد.
وی افزود: اگر خیران به اهمیت و جایگاه خود در نزد خداوند پی ببرند، لحظه‌ای دست از کار خیر نخواهند کشید و خیران باید خیر بودن خود را یک لطف و موهبت الهی بدانند زیرا آنان از سوی خداوند برگزیده شده‌اند تا واسطه فیض الهی بر روی زمین باشند.
مقام ارشد قضایی استان قزوین به جایگاه خیران در روایات اشاره و خاطرنشان کرد: در روایات دینی ما آمده محسنین و افراد خیر شانه به شانه شهدا می زنند زیرا گذشتن از مال شیرین کار هر انسانی نیست و دلی بزرگ می خواهد.
رییس کل دادگستری قزوین تصریح کرد: خیران با اقدامات خود که در جهت گره گشایی از مشکلات مردم است، مظهر سخاوت و بخشش خداوند هستند و سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کرده و با کار ارزشمند خود سنتی حسنه و پسندیده را در جامعه ثبت می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی خاطرنشان کرد: جشن های گلریزان کمک به زندانیان جرائم غیرعمد که همه ساله به همت ستاد مردمی دیه استان و در ماه مبارک رمضان برگزار می شود، فرصت مناسبی است که خیران با نیت های الهی و با کمک های مالی خود موجبات آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم نمایند.
وی افزود: سال گذشته اگر کمک های خیران نبود، شاید نمی توانستیم موجبات آزادی 281 نفر از محکومین جرائم غیرعمد استان با بدهی بیش از 50 میلیارد تومان را فراهم کنیم و البته باید به این نکته توجه کنیم که سال گذشته طلبکاران بیش از 41 میلیارد از طلب قانونی خود را بخشیدند و بدون شک همین طلبکاران نیز با گذشت از حق خود جزو خیران هستند که امیدواریم بتوانیم از آنها نیز در مراسمی تقدیر کنیم.
این مقام قضایی استان قزوین در ادامه گفت: ما بارها تاکید کرده ایم در جرائم غیرعمد و جرائمی که شخص از روی غفلت، ناآگاهی، ناخواسته و از روی اتفاق مرتکب جرمی شده است، زندان محل مناسبی برای مجازات و اصلاح او نیست زیرا در مواردی شاهدیم که حبس و زندان مشکلات را حل نخواهد کرد بلکه دوچندان نیز خواهد شد.
رییس شورای مسئولان قضایی استان قزوین گفت: با زندانی شدن مجرمین جرائم غیرعمد نه تنها خود مرتکب مجازات می شود بلکه خانواده و اطرافیان او نیز مجازات می شوند و امروز بسیاری از آسیب های اجتماعی خانواده زندانیان را تهدید می کند و ما باید تلاش کنیم تا با فراهم سازی موجبات آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، آسیب های اجتماعی خانواده آنها را کاهش دهیم.
رییس کل دادگستری قزوین تاکید کرد: امیدواریم کمک های مالی خیرین مختص جشن های گلریزان نباشد و در طی سال نیز ادامه داشته باشد تا بتوانیم تعداد بیش تری از محکومین جرائم غیر عمد را از سطح زندان های استان آزاد کنیم.
8054*3013

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403