طرز تهیه نوشابه خانگی حرفه ای و گوارا با طعم های مختلف


طرز تهیه نوشابه خانگی حرفه ای و گوارا با طعم های مختلف

اغلب نوشابه ها به دلیل وجود برخی ترکیبات مضر می باشند، اما با این حال بسیاری از افراد با وجود اطلاع از مضر بودن نوشابه برای بدن، قادر به ترک این نوشیدنی نیستند. از این رو این افراد به جای حذف نوشابه می توانند، از نوشابه های گازدار و نوشابه های بدون گاز که می توان آن ها در منزل تهیه کرد، استفاده نمایند. به همین منظور در ادامه این بخش، طرز تهیه...

اغلب نوشابه ها به دلیل وجود برخی ترکیبات مضر می باشند، اما با این حال بسیاری از افراد با وجود اطلاع از مضر بودن نوشابه برای بدن، قادر به ترک این نوشیدنی نیستند. از این رو این افراد به جای حذف نوشابه می توانند، از نوشابه های گازدار و نوشابه های بدون گاز که می توان آن ها در منزل تهیه کرد، استفاده نمایند. به همین منظور در ادامه این بخش، طرز تهیه نوشابه خانگی با طعم های متفاوت را ارائه می نماییم.

علاوه بر جایگزین کردن نوشابه خانگی می توان، دیگر نوشیدنی ها نظیر لیموناد نعنایی، شربت پرتقال و … را نیز به جای نوشابه های انرژی زا و گاز دار استفاده کرد.

طرز تهیه نوشابه خانگی حرفه ای و گوارا با طعم های مختلف

مواد لازم

آب : ۱/۲ الی ۳/۴ فنجان شکر : ۱ فنجان آبلیمو : ۱/۲ فنجان پوست لیمو خشک شده : ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه نوشابه خانگی با طعم لیمو

ابتدا باید شکر را به همراه آب، آب لیمو و پوست لیمو خشک شده را داخل قابلمه ای بریزید، بعد آن را بر روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا بجوشد.

در مرحله بعدی طرز تهیه نوشابه خانگی باید پس از به جوش آمدن ترکیب حاصل، شعله گاز را کم کنید و به آن زمان دهید، تا با حرارت کم دم بکشد و تقریبا حجم آن نصف گردد.

شربت حاصل شده را داخل یک بطری همانند بطری سس بریزید و آن را درون یخچال قرار دهید و زمان سرو آن باید مقداری از آن را داخل لیوان بریزید و مقداری آب گازدار و چند تکه یخ را نیز به آن بیافزایید و میل نمایید.

طرز تهیه نوشابه خانگی حرفه ای و گوارا با طعم های مختلف

برای تهیه و سرو نوشابه خانگی با طعم های متفاوت با همین دستور تهیه می توانید، از مواد زیر استفاده کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه نوشابه با طعم لیموی وانیلی: آب : ۱/۲ الی ۳/۴ فنجان شکر : ۱ فنجان آبلیمو تازه : ۱/۲ فنجان عصاره میوه وانیل : ۱/۲ فنجان مواد مورد نیاز برای تهیه نوشابه با طعم رزبری و زنجبیل: آب : ۱/۲ الی ۳/۴ فنجان شکر : ۱ فنجان رزبری یخ زده : ۱/۲ فنجان عصاره میوه وانیل : ۱/۲ فنجان پودر زنجبیل شیرین شده : ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه نوشابه خانگی حرفه ای و گوارا با طعم های مختلف

ضمن سپاس از همراهیتان با این مطلب، امیدواریم از طرز تهیه نوشابه خانگی لذت برده باشید و این نوشیدنی گازدار را با طعم های مختلف در منزل آماده و نوش جان کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت