هفته سی و هفتم بارداری چگونه است؟


هفته سی و هفتم بارداری چگونه است؟

در هفته سی و هفتم بارداری دوران حاملگی تو به کمال رسیده و مدت کوتاهی تا زمان زایمان باقی مانده است.

تبریک می گویم! در هفته سی و هفتم بارداری دوران حاملگی تو به کمال رسیده و مدت کوتاهی تا زمان زایمان باقی مانده است. حتی ممکن است کوچولوی تو همین حالا هم آماده تولد باشد! وزن جنین تو حالا بیش از ۲/۹ کیلوگرم است و او از تاج سر تا انتهای پاشنه پا ۴۸/۶ سانتی متر قد دارد. جنین تو به تقویت ماهیچه های صورتش ادامه می دهد؛ او اخم می کند، لبش را جمع می کند و ادا اصول در می آورد! تکمیل ناخن های پای او به اتمام رسیده؛ اما ممکن است به رشد بیش از این هم ادامه دهند.
سیستم گوارشی جنین تو هنوز در حال تکمیل است و تا چند سال بعد از تولد نوزاد هم به روند تکامل ادامه می دهد. روده کوچک او در سال اول زندگی، بیش از ۱۰۰ سانتی متر رشد می کند! گرچه به دلیل بزرگ شدن جثه و کم شدن فضای داخل شکم، نوع حرکات او نسبت به گذشته کمی تغییر کرده، اما حرکات جنین کوچک تو هنوز هم باید طبق حالت مشخصی انجام شود و این روند تا زمان زایمان ادامه دارد. اگر متوجه تغییر نوع حرکات او شدی، مستقیم به بیمارستان مراجعه کن تا سلامتی او به سرعت بررسی شود.

نشانه های هفته سی و هفتم بارداری
در هفته سی و هفتم بارداری انقباضات شکمی تو بیشتر می شود و جنین آماده تولد است. اگر این انقباضات ریتم منظمی دارند، قطع نمی شوند و با تغییر نوع نشستن یا حالت بدن تو تغییری در این درد ایجاد نمی شود دردهای تو نسبت به گذشته شدیدتر و مداوم تر شده است؛ زنگ آماده باش به صدا درآمده! کوچولو قصد دارد به جهان پا بگذارد!
یکی دیگر از نشان های آمادگی جنین برای زایمان، نوسانات خلقی شدید توست. به احتمال زیاد جنین به لگن وارد شده و حالا ترشحات مخاطی واژن تو بیشتر شده است. گاهی این ترشحات خونی هستند.

آنچه که باید در مورد هفته سی و هفتم بارداری بدانی
اگر فرزند دیگری داری، بهتر است او را برای ورود خواهر یا برادر کوچولویش به خانه آماده کنی. همه چیز باید تحت کنترل باشد و برای برنامه زایمان در بیمارستان و بازگشت به خانه آماده باشی. یادت باشد بعد از زایمان مشابه دوران قاعدگی خونریزی خواهی داشت؛ بنابراین مطمئن شو که به میزان کافی پد و نوار بهداشتی در دسترس داری. در مورد وظایفی که همسرت در قبال تو و فرزند جدید دارد با او صحبت کن. او باید بتواند از تو و کوچولو مراقبت کند و در همه مسائل نگهداری از فرزند کنار تو باشد. تا چند روز بعد از زایمان هم ممکن است حال عمومی تو خوب نباشد؛ بنابراین حضور و توجه او اهمیت زیادی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا