میزان گرد و غبار در حمیدیه خوزستان به 3.8 برابر حد مجاز رسید


میزان گرد و غبار در حمیدیه خوزستان به 3.8 برابر حد مجاز رسید

اهواز - ایرنا - میزان گرد و غبار در ساعت 17 روز یکشنبه در حمیدیه 3.8 برابر حد مجاز اعلام شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، میزان گردو غبار در این ساعت در حمیدیه 574 میکروگرم بر مترمکعب اعلام شده است.
همچنین میزان گرد و غبار در این ساعت در آبادان 354، اهواز 393، بندر امام 391، رامشیر 349، ماشههر 337 بهبهان 291، رامهرمز 261، شوشتر 163 و خرمشهر 198 میکروگرم بر مترمکعب اعلام شد.
حد مجاز غبار در هوا برای ذرات با اندازه 10 میکرون 150 میکروگرم بر مترمکعب و برای ذرات 2.5 میکرون 35 میکروگرم بر مترمکعب است.

** گرد و غبار روز یکشنبه خوزستان منشا خارجی دارد
مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: گرد و غبار روز یکشنبه در برخی نقاط خوزستان به صورت موقتی است و منشا آن خارجی است.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان، محمد سبزه زاری بیان کرد: پیش بینی می شود در ساعات آینده از غلظت گرد و غبار کاسته شود.
وی با بیان اینکه این گرد و غبار از مناطق شمال شرق عربستان وارد خوزستان شده افزود: شعاع دید در ماهشهر در امروز به یک هزار و 200متر کاهش یافت.
بر اساس این گزارش گرد و غبار نیمه اردیبهشت برخی نقاط خوزستان را فرا گرفت به گونه ای که میزان گرد و غبار در ماهشهر به یک هزار و 89 میکروگرم بر متر مکعب رسید.
پدیده گرد و غبار چندین سال است به دلایل مختلف از جمله خشکسالی، افزایش عرصه های بیابانی و خشک شدن تالاب ها در خوزستان بروز کرده است.
3004/ 6037

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آنِ آن