منکرضعف برخی مدیران شهرداری همدان نیستم/رئیس شورادرجریان لیست بود


منکرضعف برخی مدیران شهرداری همدان نیستم/رئیس شورادرجریان لیست بود

همدان - موضوع تغییرات احتمالی در مدیریت‌ها و معاونت‌های شهرداری همدان جلسه 4 ساعته شورای شهر همدان را به بحث و تبادل نظر کشاند تا آنجا که شهردار همدان به ضعف برخی مدیران شهرداری اعتراف کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دوازدهمین صحن شورای شهر همدان پیش از ظهر یکشنبه با حضور اعضای شورای شهر و خبرنگاران برگزار شد؛ در ابتدای این نشست نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری دقایقی به بیان ویژگی‌های ماه رمضان و چگونگی بهره مندی از برکات این ماه پرداخت.

پس از صحبت‌های آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی اساسنامه سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و نامه‌های رسیده به صحن شورای شهر همدان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

صحن شورای شهر همدان و بررسی نامه‌ها ادامه داشت تا اینکه شهردار همدان خود را به این جلسه رساند و مباحثی پیرامون انتصابات احتمالی در شهرداری همدان محور بحث شد.

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهر همدان در این نشست با اشاره به تصمیم شهردار همدان مبنی بر تغییر برخی مدیران به حوزه معاونت شهرسازی شهرداری اشاره کرد و با بیان اینکه مدیر این حوزه عملکرد مناسبی دارد و رضایتمندی عمومی ایجاد کرده است، گفت: متأسفانه نه مجموعه درون سازمانی و نه مجموعه برون سازمانی از این تصمیم شهردار راضی نیستند.

مدرک تحصیلی افراد در انتصاب آنها مد نظر قرار گیرد

سید مسعود عسگریان با بیان اینکه فردی که برای قرار گرفتن در پست معاونت شهرسازی شهرداری در نظر گرفته شده هم اکنون مدیر منطقه یک شهرداری همدان است و با مدرک مهندسی عمران سررشته لازم در این خصوص را ندارد، ادامه داد: باید مدرک تحصیلی افراد در انتصاب آنها مد نظر قرار گیرد.

منکرضعف برخی مدیران شهرداری همدان نیستم/رئیس شورادرجریان لیست بود

عسگریان با تاکید بر اینکه قصد زیر سوال بردن شأن مدیران شهرداری را نداریم کمااینکه مدیر فعلی منطقه یک شهرداری همدان فرد توانمندی است که می‌تواند در معاون امور عمرانی موفق ظاهر شود، گفت: شهردار همدان باید انتخاب افراد اصلح را مدنظر قرار دهد.

طی ۲ سال اخیر موضوع مدیریت‌های شهرداری ضعیف بوده و نمی‌خواهیم در ۲ سال باقی مانده از عمر شورای پنجم نیز با آزمون و خطا پیش برویم وی با بیان اینکه طی ۲ سال اخیر موضوع مدیریت‌های شهرداری ضعیف بوده و نمی‌خواهیم در ۲ سال باقی مانده از عمر شورای پنجم نیز با آزمون و خطا پیش برویم، گفت: معاون شهرسازی و معماری شهرداری همدان از نظر اخلاقی، کاری، تعامل دارای مقبولیت درون و برون سازمانی است.

عسگریان با تاکید بر اینکه حق اعضای شورای شهر همدان است که بدانند چه اتفاقی قرار است در شهر و شهرداری رخ دهد، گفت: انتصابات از اختیار شهردار است اما دو سال بعد برآیند همین اختیارات متوجه اعضای شورا است و مردم عملکرد اعضای شورا را ارزیابی می‌کنند.

وی با بیان اینکه منطقه یک شهرداری همدان باید گل سر سبد مناطق همدان باشد اما شاهد نارضایتی مردم هستیم، گفت: رفت و آمد مردم به شورای شهر همدان برای حل مشکلات پرونده‌ها گواه این واقعیت است.

نایب رئیس شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه شهردار همدان اختیار دارد مدیران را خودش انتخاب کند اما انتظار داریم از بیرون مجموعه شهرداری هم به شهردار مشورت ندهند کمااینکه مشورت‌های اشتباه صورت گرفته و این موضوع در تجربه ثابت شده است، گفت: در ۱۵ ماه اخیر شورای شهر همدان روی این مباحث وارد نشده مگر اینکه مدیری واقعاً بد عمل کرده که البته آن هم با وجود مطرح کردن مساله به صورت خصوصی و عمومی شاهد تغییری نبوده و عملاً اتفاقی نیفتاده است.

حمید بادامی نجات با بیان اینکه شهرداری منطقه ۳ همدان یکسال است به خواب رفته و در بازدید دانشجویان از این منطقه شهر همدان حتی یک پروژه بزرگ عمرانی برای بازدید وجود نداشت، گفت: این موضوع را در منطقه یک شهر همدان هم شاهدیم.

وی به بلاتکلیفی ۵۰۰ خانواده در طرح تفکیکی ۳۶ هکتاری خضریان اشاره کرد و گفت: این در حالی است که برای یک طرح در مناطق دیگر بارها کمیسیون تشکیل شده اما برای این طرح که در منطقه ۳ شهر همدان است اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه تا کنون یک مورد هم به شهردار همدان برای انتصاب یا برکناری فرد از مدیریت مجموعه‌ای درخواست نداشته‌ام و اگر موردی بوده شهردار می‌تواند در صحن علنی شورای شهر آن را مطرح کند، گفت: از برخی رفتارها گلایه دارم.

با برخی اعضا مشورت می‌گیرید که این حرکت را نمی‌پسندم

حسین قراباغی خطاب به شهردار همدان با بیان اینکه شنیده می‌شود شورای درجه یک و دو قائل می‌شوید و با برخی اعضا مشورت می‌گیرید که این حرکت را نمی‌پسندم، گفت: اگر بنا بر مشورت دهی است به هرحال حوزه فعالیت بنده نیز اقتصادی است اما مشورتی ندیده‌ایم.

منکرضعف برخی مدیران شهرداری همدان نیستم/رئیس شورادرجریان لیست بود

وی با بیان اینکه ما انتظار داریم در جابجایی‌ها شایسته سالاری مدنظر قرار گیرد، گفت: اگر قرار بر جابجایی است باید فرد منتخب یک سر و گردن از فرد فعلی بالاتر باشد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه اگر قرار باشد اعضای شورای شهر رایزنی و نفوذ در انتصاب‌ها داشته باشند پذیرفته نیست، گفت: انتظار داریم شایسته سالاری ملاک عمل قرار گیرد.

رئیس شورای شهر همدان نیز بابیان اینکه دو روز پیش شهردار همدان لیستی از نفرات احتمالی تغییرات در شهرداری همدان را به دفتر بنده آورد که از وی درخواست کردم نظرات چند نفر از اعضای شورای شهر را بپرسد، گفت: معتقدم نظرات فنی اعضای شورای شهر خوب است.

هماهنگی با رئیس شورا برای تغییرات در شهرداری!

کامران گردان بابیان اینکه در این حد با شهردار در خصوص تغییرات صحبت کردم و اسامی این لیست تغییر کرده و در جریان لیست نهایی نیستم، گفت: این اقدام به معنی هماهنگی با بنده برای انجام تغییرات نبوده و نیست.

وی با بیان اینکه از بدو انتصاب شهردار همدان وی قول داد یک سری تغییر و تحول در بخش معاونت‌ها و مدیران مناطق انجام دهد اما این موضوع طول کشید و یک بلاتکلیفی در شهرداری همدان ایجاد شده بود ضمن اینکه مساله و پرونده‌ها ی شهرداری منطقه ۳ همدان نیز مزید بر علت شد، گفت: در این مدت رکودی در شهرداری همدان داشتیم.

گردان بابیان اینکه امیدواریم انتصابات جدید تحول و تحرک به همراه داشته باشد، گفت: امیدواریم امسال جواب بهتری به مردم و شهروندان بدهیم چراکه سال گذشته مسائل مالی و بودجه و تورم را مطرح کردیم که برای سال ۹۸ این توجیه پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه شورا دخالتی در انتصابات ندارد، گفت: در نهایت بازخورد مدیریت شهری به شورای شهر بر می‌گردد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه متأسفانه یک حلقه بسته مدیریتی در شهرداری همدان شکل گرفته است به طوری که افراد حال چه کارآمد چه ناکارآمد در این حلقه پست مدیریتی می‌گیرند، گفت: سازمان فناوری شهرداری همدان از چندسال قبل تاکنون توسط فردی که مدرک مهندسی عمران دارد اداره می‌شود و دیده می‌شود که کار در جاهایی گره می‌خورد.

شهرداری در تغییر و تحول و انتصابات برای کاهش هزینه‌ها فقط سر درب اتاق مدیران را تغییر می‌دهد جواد گیاه شناس با بیان اینکه شهردار باید به این حوزه توجه کند، گفت: احساس می‌شود شهرداری در تغییر و تحول و انتصابات برای کاهش هزینه‌ها فقط سردرب اتاق مدیران را تغییر می‌دهد و این مساله به همین شکل در افکار عمومی نیز مطرح است.

شهردار همدان نیز در این زمینه با بیان اینکه معاون شهرسازی از ۵ سال پیش در این پست مشغول فعالیت است، گفت: در حال حاضر مشکلاتی در معاونت شهرسازی شهرداری وجود دارد به طوری که به معاونت صدور پروانه تبدیل شده است.

عباس صوفی با بیان اینکه معاون شهرسازی و معماری شهرداری همدان باید فراتر از حوزه صدور پروانه عمل کند، گفت: مدیریت منطقه ۴ شهرداری همدان به معاون فعلی این مجموعه پیشنهاد شده است.

منکرضعف برخی مدیران شهرداری همدان نیستم/رئیس شورادرجریان لیست بود

وی با بیان اینکه بارها اعضای شورای شهر عنوان کرده‌اند که چرا در شهرداری تغییر و تحول مدیریتی صورت نمی‌گیرد، گفت: معاون شهرسازی و معماری شهرداری همدان هر آنچه که بلد بوده در این حوزه به آن عمل کرده اما من به عنوان شهردار همدان اعتقاد دارم معاونت شهرسازی در حوزه شهرسازی خوب عمل نکرده است.

ضوابط ورودی‌های شهر همدان هنوز مشخص نشده است

وی با بیان اینکه در ورودی‌های شهر و جداره سازی ها اقدامی نشده و ضوابط ورودی‌های شهر همدان هنوز مشخص نشده است، گفت: مشکل جداره سازی ها هنوز حل نشده است.

صوفی با بیان اینکه این اقدامات از وظایف حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری همدان بوده که بارها نیز نسبت به آن تذکر داده شده است، گفت: باید در این حوزه‌ها جلوتر از شرایط فعلی باشیم.

شهردار همدان با تاکید بر اینکه متأسفانه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری همدان فقط در حوزه ارتباط و صدور پروانه، مردم داری و برخورد با شهروندان خوب عمل کرده است، گفت: این معاونت در حوزه تخصصی خود طرح‌های بالادستی شهرداری را مشخص نکرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها باید نقشه اجرایی داشته باشند، گفت: خواسته من به عنوان شهردار همدان از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری همدان این است که پلان به پلان شهر طرح مشخص داشته باشد.

صوفی با تاکید بر اینکه معابر شهر همدان نقشه ندارد، گفت: متأسفانه با وجود این همه کارشناس برای طراحی خیابان و طراحی جداره سازی مجبور به جذب مشاور می‌شویم در حالی که این موضوع در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری همدان تعریف شده است.

مشورت با اعضای شورای شهر در انتصاب مدیران

وی با بیان اینکه در انتصاب مدیران از مشورت اعضای شورای شهر استفاده می‌کنیم، گفت: وظیفه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری همدان است که در مباحث شهرسازی وارد عمل شود اما این اقدام دیده نمی‌شود و خواسته شهرداری محقق نشده است.

صوفی با بیان اینکه انتظاری که از حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری همدان داشتم محقق نشده و پیگیری‌ها برای اجرای امور جدی نیست، گفت: اگر حمایت معاون امور عمرانی استاندار همدان و استانداری همدان را نداشتیم در حوزه کمیسیون ماده ۵ در حوزه کارشناسی مشکل داشتیم چرا که نگاه کارشناسی نیست و پرونده‌ای است.

منکرضعف برخی مدیران شهرداری همدان نیستم/رئیس شورادرجریان لیست بود

شهردار همدان با بیان اینکه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری همدان باید درب وزارت مسکن را از پاشنه درآورد و برای گرفتن مصوبات پیگیری مستمر داشته باشد، گفت: تنها مکاتبه جوابگو نیست و اگر قرار بر مکاتبه باشد حتی یک کار هم در این شهر انجام نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۵ ماه از انتصابم به عنوان شهردار می‌گذرد اما از عملکرد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری همدان رضایت ندارم، گفت: کوتاهی‌ها در این معاونت را می‌پذیرم.

شهردار همدان همچنین با بیان اینکه سعی می‌کنیم در جابجایی‌ها از ظرفیت داخلی استفاده کنیم چراکه مجوز نداریم حتی یک نفر نیرو وارد مجموعه شهرداری کنیم، گفت: این اقدام از سوی وزارت کشور ممنوع اعلام شده است.

صوفی با بیان اینکه در شهرداری همدان کادرسازی نشده است، گفت: در جابجایی‌های شهرداری از بدنه کارشناسی استفاده شده است اما نا گفته نماند که نمی‌توانیم تجربیات چندساله یک مدیر را نادیده بگیریم و فردی نا آشنا به امور را در رأس قرار دهیم.

با رئیس شورای شهر همدان برای ابلاغ‌ها هماهنگ کرده بودم

وی بابیان اینکه با رئیس شورای شهر همدان برای ابلاغ‌ها هماهنگ کرده بودم، گفت: با این حال تا هر ساعتی اعضای شورای شهر همدان اعلام کنند ابلاغ‌ها را نمی زنیم.

صوفی با بیان اینکه برای سرعت گرفتن کار باید این نامه را بزنیم، گفت: ممکن است نظر اعضای شورای شهر جابجایی دیگری باشد که با احترام به نظر اعضای شورا در انتصابات تجدید نظر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از زمان انتخاب شدن به عنوان شهردار همدان آنچه به آن رسیده‌ام اینکه در تصمیم گیری ها با اعضای شورای شهر به نتیجه نمی‌رسم، گفت: به رئیس شورای شهر همدان نیز گفته بودم اجازه بدهد من انتخاب خود را انجام بدهم چرا که تصمیم بد بهتر از تصمیم نگرفتن است.

شهردار همدان همچنین در توضیح چرایی اجرا نشدن پروژه‌های عمرانی بزرگ در مناطق یک و ۳ شهر همدان با بیان اینکه از امسال در زمان اجرای پروژه‌ها باید مشخصات طرح وارد سامانه ستاد شود، گفت: این اقدام سبب شده وضعیت تمام پروژه‌ها به صورت شفاف معلوم باشد.

صوفی بابیان اینکه تا فرایند کاملاً قانونی سامانه ستاد انجام نشود هیچ پیمانکاری مشغول به فعالیت نخواهد شد، گفت: در سال‌های قبل به صورت توافقی و طی هماهنگی با دستگاه‌های مسئول ممکن بود این اقدام آغاز شود اما از ابتدای امسال اینگونه نیست.

وی با بیان اینکه برخی پروژه‌ها مانند آسفالت معابر در حال انجام است اما پروژه‌هایی که جدید شروع می‌شود تا فرایند قانونی طی نشود اجرایی نخواهد شد، خطاب به دو عضو شورای شهر آقایان بادامی و عسگریان گفت: شما تمام بودجه شهرداری در سال ۹۷ را کنترل کردید و بی انصافی است که گفته شود پروژه‌های عمرانی اجرا نشده است.

منکرضعف برخی مدیران شهرداری همدان نیستم/رئیس شورادرجریان لیست بود

شهردار همدان بابیان اینکه ۸۰ درصد بودجه شهرداری همدان در حوزه کارهای عمرانی سال ۹۷ با توجه به شرایط تورم محقق شد و بارها گفته‌ام که بودجه و برنامه باید کنار هم شکل بگیرد، گفت: سال ۹۷ دولت رسماً مجوز ماده ۴۸ را در پروژه‌های عمرانی داد.

اگر بنا دارید بنده را بزنید بچه‌ها را نزنید

وی با بیان اینکه سال گذشته در شهرداری منطقه ۳ به خاطر مشکلاتی که وجود داشت تزلزل در اجرا صورت گرفت، گفت: نباید زحمات مدیران شهرداری را نادیده گرفت و اگر بنا دارید بنده را بزنید بچه‌ها را نزنید.

وی با بیان اینکه بودجه ۹۸ مسیر و هدف را برای ما مشخص کرده و فراتر از آن نمی‌توان انتظار داشت، گفت: وظایف هر منطقه در بودجه مشخص شده است و انتظار دارم از اعضای شورای شهر که از یک ماه آینده معاونان و مدیران شهرداری را در صحن شورا بخواهید و پیگیر گزارش عملکردها باشید.

صوفی با بیان اینکه منکر ضعف برخی مدیران شهرداری همدان نیستم، گفت: بهرحال برای رفع نقاط ضعف تلاش می‌کنیم.

عضو دیگر شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه ضوابط ورودی‌های شهر همدان از ۳ سال پیش تدوین شده است، گفت: برخی سنگ اندازی ها مانع اجرایی شده این ضوابط شده است.

نرگس نورالله زاده با بیان اینکه شهرداری برای اجرای برخی کارها باید با برخی مجموعه‌ها از جمله شورای تأمین و مواردی از این قبیل هماهنگ شود، گفت: برای ضوابط بازار تاکنون ۳ بار درخواست مشاور شده اما به خاطر ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان کار اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه مدیر منطقه یک شهرداری همدان فردی است که تمایل دارد کار را به نحو کامل و شایسته انجام دهد، گفت: یکی از نقاط قوت در مدیریت داشتن دانش مرتبط با مسائل است.


به گزارش خبرنگار مهر، دوازدهمین صحن شورای شهر همدان پیش از ظهر یکشنبه با حضور اعضای شورای شهر و خبرنگاران برگزار شد؛ در ابتدای این نشست نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری دقایقی به بیان ویژگی‌های ماه رمضان و چگونگی بهره مندی از برکات این ماه پرداخت.

پس از صحبت‌های آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی اساسنامه سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و نامه‌های رسیده به صحن شورای شهر همدان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

صحن شورای شهر همدان و بررسی نامه‌ها ادامه داشت تا اینکه شهردار همدان خود را به این جلسه رساند و مباحثی پیرامون انتصابات احتمالی در شهرداری همدان محور بحث شد.

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهر همدان در این نشست با اشاره به تصمیم شهردار همدان مبنی بر تغییر برخی مدیران به حوزه معاونت شهرسازی شهرداری اشاره کرد و با بیان اینکه مدیر این حوزه عملکرد مناسبی دارد و رضایتمندی عمومی ایجاد کرده است، گفت: متأسفانه نه مجموعه درون سازمانی و نه مجموعه برون سازمانی از این تصمیم شهردار راضی نیستند.

مدرک تحصیلی افراد در انتصاب آنها مد نظر قرار گیرد

سید مسعود عسگریان با بیان اینکه فردی که برای قرار گرفتن در پست معاونت شهرسازی شهرداری در نظر گرفته شده هم اکنون مدیر منطقه یک شهرداری همدان است و با مدرک مهندسی عمران سررشته لازم در این خصوص را ندارد، ادامه داد: باید مدرک تحصیلی افراد در انتصاب آنها مد نظر قرار گیرد.

منکرضعف برخی مدیران شهرداری همدان نیستم/رئیس شورادرجریان لیست بود

عسگریان با تاکید بر اینکه قصد زیر سوال بردن شأن مدیران شهرداری را نداریم کمااینکه مدیر فعلی منطقه یک شهرداری همدان فرد توانمندی است که می‌تواند در معاون امور عمرانی موفق ظاهر شود، گفت: شهردار همدان باید انتخاب افراد اصلح را مدنظر قرار دهد.

طی ۲ سال اخیر موضوع مدیریت‌های شهرداری ضعیف بوده و نمی‌خواهیم در ۲ سال باقی مانده از عمر شورای پنجم نیز با آزمون و خطا پیش برویم وی با بیان اینکه طی ۲ سال اخیر موضوع مدیریت‌های شهرداری ضعیف بوده و نمی‌خواهیم در ۲ سال باقی مانده از عمر شورای پنجم نیز با آزمون و خطا پیش برویم، گفت: معاون شهرسازی و معماری شهرداری همدان از نظر اخلاقی، کاری، تعامل دارای مقبولیت درون و برون سازمانی است.

عسگریان با تاکید بر اینکه حق اعضای شورای شهر همدان است که بدانند چه اتفاقی قرار است در شهر و شهرداری رخ دهد، گفت: انتصابات از اختیار شهردار است اما دو سال بعد برآیند همین اختیارات متوجه اعضای شورا است و مردم عملکرد اعضای شورا را ارزیابی می‌کنند.

وی با بیان اینکه منطقه یک شهرداری همدان باید گل سر سبد مناطق همدان باشد اما شاهد نارضایتی مردم هستیم، گفت: رفت و آمد مردم به شورای شهر همدان برای حل مشکلات پرونده‌ها گواه این واقعیت است.

نایب رئیس شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه شهردار همدان اختیار دارد مدیران را خودش انتخاب کند اما انتظار داریم از بیرون مجموعه شهرداری هم به شهردار مشورت ندهند کمااینکه مشورت‌های اشتباه صورت گرفته و این موضوع در تجربه ثابت شده است، گفت: در ۱۵ ماه اخیر شورای شهر همدان روی این مباحث وارد نشده مگر اینکه مدیری واقعاً بد عمل کرده که البته آن هم با وجود مطرح کردن مساله به صورت خصوصی و عمومی شاهد تغییری نبوده و عملاً اتفاقی نیفتاده است.

حمید بادامی نجات با بیان اینکه شهرداری منطقه ۳ همدان یکسال است به خواب رفته و در بازدید دانشجویان از این منطقه شهر همدان حتی یک پروژه بزرگ عمرانی برای بازدید وجود نداشت، گفت: این موضوع را در منطقه یک شهر همدان هم شاهدیم.

وی به بلاتکلیفی ۵۰۰ خانواده در طرح تفکیکی ۳۶ هکتاری خضریان اشاره کرد و گفت: این در حالی است که برای یک طرح در مناطق دیگر بارها کمیسیون تشکیل شده اما برای این طرح که در منطقه ۳ شهر همدان است اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه تا کنون یک مورد هم به شهردار همدان برای انتصاب یا برکناری فرد از مدیریت مجموعه‌ای درخواست نداشته‌ام و اگر موردی بوده شهردار می‌تواند در صحن علنی شورای شهر آن را مطرح کند، گفت: از برخی رفتارها گلایه دارم.

با برخی اعضا مشورت می‌گیرید که این حرکت را نمی‌پسندم

حسین قراباغی خطاب به شهردار همدان با بیان اینکه شنیده می‌شود شورای درجه یک و دو قائل می‌شوید و با برخی اعضا مشورت می‌گیرید که این حرکت را نمی‌پسندم، گفت: اگر بنا بر مشورت دهی است به هرحال حوزه فعالیت بنده نیز اقتصادی است اما مشورتی ندیده‌ایم.

منکرضعف برخی مدیران شهرداری همدان نیستم/رئیس شورادرجریان لیست بود

وی با بیان اینکه ما انتظار داریم در جابجایی‌ها شایسته سالاری مدنظر قرار گیرد، گفت: اگر قرار بر جابجایی است باید فرد منتخب یک سر و گردن از فرد فعلی بالاتر باشد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه اگر قرار باشد اعضای شورای شهر رایزنی و نفوذ در انتصاب‌ها داشته باشند پذیرفته نیست، گفت: انتظار داریم شایسته سالاری ملاک عمل قرار گیرد.

رئیس شورای شهر همدان نیز بابیان اینکه دو روز پیش شهردار همدان لیستی از نفرات احتمالی تغییرات در شهرداری همدان را به دفتر بنده آورد که از وی درخواست کردم نظرات چند نفر از اعضای شورای شهر را بپرسد، گفت: معتقدم نظرات فنی اعضای شورای شهر خوب است.

هماهنگی با رئیس شورا برای تغییرات در شهرداری!

کامران گردان بابیان اینکه در این حد با شهردار در خصوص تغییرات صحبت کردم و اسامی این لیست تغییر کرده و در جریان لیست نهایی نیستم، گفت: این اقدام به معنی هماهنگی با بنده برای انجام تغییرات نبوده و نیست.

وی با بیان اینکه از بدو انتصاب شهردار همدان وی قول داد یک سری تغییر و تحول در بخش معاونت‌ها و مدیران مناطق انجام دهد اما این موضوع طول کشید و یک بلاتکلیفی در شهرداری همدان ایجاد شده بود ضمن اینکه مساله و پرونده‌ها ی شهرداری منطقه ۳ همدان نیز مزید بر علت شد، گفت: در این مدت رکودی در شهرداری همدان داشتیم.

گردان بابیان اینکه امیدواریم انتصابات جدید تحول و تحرک به همراه داشته باشد، گفت: امیدواریم امسال جواب بهتری به مردم و شهروندان بدهیم چراکه سال گذشته مسائل مالی و بودجه و تورم را مطرح کردیم که برای سال ۹۸ این توجیه پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه شورا دخالتی در انتصابات ندارد، گفت: در نهایت بازخورد مدیریت شهری به شورای شهر بر می‌گردد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه متأسفانه یک حلقه بسته مدیریتی در شهرداری همدان شکل گرفته است به طوری که افراد حال چه کارآمد چه ناکارآمد در این حلقه پست مدیریتی می‌گیرند، گفت: سازمان فناوری شهرداری همدان از چندسال قبل تاکنون توسط فردی که مدرک مهندسی عمران دارد اداره می‌شود و دیده می‌شود که کار در جاهایی گره می‌خورد.

شهرداری در تغییر و تحول و انتصابات برای کاهش هزینه‌ها فقط سر درب اتاق مدیران را تغییر می‌دهد جواد گیاه شناس با بیان اینکه شهردار باید به این حوزه توجه کند، گفت: احساس می‌شود شهرداری در تغییر و تحول و انتصابات برای کاهش هزینه‌ها فقط سردرب اتاق مدیران را تغییر می‌دهد و این مساله به همین شکل در افکار عمومی نیز مطرح است.

شهردار همدان نیز در این زمینه با بیان اینکه معاون شهرسازی از ۵ سال پیش در این پست مشغول فعالیت است، گفت: در حال حاضر مشکلاتی در معاونت شهرسازی شهرداری وجود دارد به طوری که به معاونت صدور پروانه تبدیل شده است.

عباس صوفی با بیان اینکه معاون شهرسازی و معماری شهرداری همدان باید فراتر از حوزه صدور پروانه عمل کند، گفت: مدیریت منطقه ۴ شهرداری همدان به معاون فعلی این مجموعه پیشنهاد شده است.

منکرضعف برخی مدیران شهرداری همدان نیستم/رئیس شورادرجریان لیست بود

وی با بیان اینکه بارها اعضای شورای شهر عنوان کرده‌اند که چرا در شهرداری تغییر و تحول مدیریتی صورت نمی‌گیرد، گفت: معاون شهرسازی و معماری شهرداری همدان هر آنچه که بلد بوده در این حوزه به آن عمل کرده اما من به عنوان شهردار همدان اعتقاد دارم معاونت شهرسازی در حوزه شهرسازی خوب عمل نکرده است.

ضوابط ورودی‌های شهر همدان هنوز مشخص نشده است

وی با بیان اینکه در ورودی‌های شهر و جداره سازی ها اقدامی نشده و ضوابط ورودی‌های شهر همدان هنوز مشخص نشده است، گفت: مشکل جداره سازی ها هنوز حل نشده است.

صوفی با بیان اینکه این اقدامات از وظایف حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری همدان بوده که بارها نیز نسبت به آن تذکر داده شده است، گفت: باید در این حوزه‌ها جلوتر از شرایط فعلی باشیم.

شهردار همدان با تاکید بر اینکه متأسفانه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری همدان فقط در حوزه ارتباط و صدور پروانه، مردم داری و برخورد با شهروندان خوب عمل کرده است، گفت: این معاونت در حوزه تخصصی خود طرح‌های بالادستی شهرداری را مشخص نکرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها باید نقشه اجرایی داشته باشند، گفت: خواسته من به عنوان شهردار همدان از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری همدان این است که پلان به پلان شهر طرح مشخص داشته باشد.

صوفی با تاکید بر اینکه معابر شهر همدان نقشه ندارد، گفت: متأسفانه با وجود این همه کارشناس برای طراحی خیابان و طراحی جداره سازی مجبور به جذب مشاور می‌شویم در حالی که این موضوع در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری همدان تعریف شده است.

مشورت با اعضای شورای شهر در انتصاب مدیران

وی با بیان اینکه در انتصاب مدیران از مشورت اعضای شورای شهر استفاده می‌کنیم، گفت: وظیفه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری همدان است که در مباحث شهرسازی وارد عمل شود اما این اقدام دیده نمی‌شود و خواسته شهرداری محقق نشده است.

صوفی با بیان اینکه انتظاری که از حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری همدان داشتم محقق نشده و پیگیری‌ها برای اجرای امور جدی نیست، گفت: اگر حمایت معاون امور عمرانی استاندار همدان و استانداری همدان را نداشتیم در حوزه کمیسیون ماده ۵ در حوزه کارشناسی مشکل داشتیم چرا که نگاه کارشناسی نیست و پرونده‌ای است.

منکرضعف برخی مدیران شهرداری همدان نیستم/رئیس شورادرجریان لیست بود

شهردار همدان با بیان اینکه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری همدان باید درب وزارت مسکن را از پاشنه درآورد و برای گرفتن مصوبات پیگیری مستمر داشته باشد، گفت: تنها مکاتبه جوابگو نیست و اگر قرار بر مکاتبه باشد حتی یک کار هم در این شهر انجام نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۵ ماه از انتصابم به عنوان شهردار می‌گذرد اما از عملکرد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری همدان رضایت ندارم، گفت: کوتاهی‌ها در این معاونت را می‌پذیرم.

شهردار همدان همچنین با بیان اینکه سعی می‌کنیم در جابجایی‌ها از ظرفیت داخلی استفاده کنیم چراکه مجوز نداریم حتی یک نفر نیرو وارد مجموعه شهرداری کنیم، گفت: این اقدام از سوی وزارت کشور ممنوع اعلام شده است.

صوفی با بیان اینکه در شهرداری همدان کادرسازی نشده است، گفت: در جابجایی‌های شهرداری از بدنه کارشناسی استفاده شده است اما نا گفته نماند که نمی‌توانیم تجربیات چندساله یک مدیر را نادیده بگیریم و فردی نا آشنا به امور را در رأس قرار دهیم.

با رئیس شورای شهر همدان برای ابلاغ‌ها هماهنگ کرده بودم

وی بابیان اینکه با رئیس شورای شهر همدان برای ابلاغ‌ها هماهنگ کرده بودم، گفت: با این حال تا هر ساعتی اعضای شورای شهر همدان اعلام کنند ابلاغ‌ها را نمی زنیم.

صوفی با بیان اینکه برای سرعت گرفتن کار باید این نامه را بزنیم، گفت: ممکن است نظر اعضای شورای شهر جابجایی دیگری باشد که با احترام به نظر اعضای شورا در انتصابات تجدید نظر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از زمان انتخاب شدن به عنوان شهردار همدان آنچه به آن رسیده‌ام اینکه در تصمیم گیری ها با اعضای شورای شهر به نتیجه نمی‌رسم، گفت: به رئیس شورای شهر همدان نیز گفته بودم اجازه بدهد من انتخاب خود را انجام بدهم چرا که تصمیم بد بهتر از تصمیم نگرفتن است.

شهردار همدان همچنین در توضیح چرایی اجرا نشدن پروژه‌های عمرانی بزرگ در مناطق یک و ۳ شهر همدان با بیان اینکه از امسال در زمان اجرای پروژه‌ها باید مشخصات طرح وارد سامانه ستاد شود، گفت: این اقدام سبب شده وضعیت تمام پروژه‌ها به صورت شفاف معلوم باشد.

صوفی بابیان اینکه تا فرایند کاملاً قانونی سامانه ستاد انجام نشود هیچ پیمانکاری مشغول به فعالیت نخواهد شد، گفت: در سال‌های قبل به صورت توافقی و طی هماهنگی با دستگاه‌های مسئول ممکن بود این اقدام آغاز شود اما از ابتدای امسال اینگونه نیست.

وی با بیان اینکه برخی پروژه‌ها مانند آسفالت معابر در حال انجام است اما پروژه‌هایی که جدید شروع می‌شود تا فرایند قانونی طی نشود اجرایی نخواهد شد، خطاب به دو عضو شورای شهر آقایان بادامی و عسگریان گفت: شما تمام بودجه شهرداری در سال ۹۷ را کنترل کردید و بی انصافی است که گفته شود پروژه‌های عمرانی اجرا نشده است.

منکرضعف برخی مدیران شهرداری همدان نیستم/رئیس شورادرجریان لیست بود

شهردار همدان بابیان اینکه ۸۰ درصد بودجه شهرداری همدان در حوزه کارهای عمرانی سال ۹۷ با توجه به شرایط تورم محقق شد و بارها گفته‌ام که بودجه و برنامه باید کنار هم شکل بگیرد، گفت: سال ۹۷ دولت رسماً مجوز ماده ۴۸ را در پروژه‌های عمرانی داد.

اگر بنا دارید بنده را بزنید بچه‌ها را نزنید

وی با بیان اینکه سال گذشته در شهرداری منطقه ۳ به خاطر مشکلاتی که وجود داشت تزلزل در اجرا صورت گرفت، گفت: نباید زحمات مدیران شهرداری را نادیده گرفت و اگر بنا دارید بنده را بزنید بچه‌ها را نزنید.

وی با بیان اینکه بودجه ۹۸ مسیر و هدف را برای ما مشخص کرده و فراتر از آن نمی‌توان انتظار داشت، گفت: وظایف هر منطقه در بودجه مشخص شده است و انتظار دارم از اعضای شورای شهر که از یک ماه آینده معاونان و مدیران شهرداری را در صحن شورا بخواهید و پیگیر گزارش عملکردها باشید.

صوفی با بیان اینکه منکر ضعف برخی مدیران شهرداری همدان نیستم، گفت: بهرحال برای رفع نقاط ضعف تلاش می‌کنیم.

عضو دیگر شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه ضوابط ورودی‌های شهر همدان از ۳ سال پیش تدوین شده است، گفت: برخی سنگ اندازی ها مانع اجرایی شده این ضوابط شده است.

نرگس نورالله زاده با بیان اینکه شهرداری برای اجرای برخی کارها باید با برخی مجموعه‌ها از جمله شورای تأمین و مواردی از این قبیل هماهنگ شود، گفت: برای ضوابط بازار تاکنون ۳ بار درخواست مشاور شده اما به خاطر ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان کار اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه مدیر منطقه یک شهرداری همدان فردی است که تمایل دارد کار را به نحو کامل و شایسته انجام دهد، گفت: یکی از نقاط قوت در مدیریت داشتن دانش مرتبط با مسائل است.

کد خبر 4620877

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی