وضعیت تغذیه در بیمارستان zwnj;ها نیازمند توجه بیشتری است


وضعیت تغذیه در بیمارستان zwnj;ها نیازمند توجه بیشتری است

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه وضعیت تغذیه در بیمارستان ها نیازمند توجه بیشتری است، گفت: امروزه باید به غذایی که در بیمارستان برای بیماران تهیه می شود به صورت تخصصی نگاه شود، زیرا در روند درمان بیماری موثر است. به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،بشیر خالقی در رابطه با وضعیت تغذیه بیماران در بیمارستان ها گفت: اکثر...

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه وضعیت تغذیه در بیمارستان‌ها نیازمند توجه بیشتری است، گفت: امروزه باید به غذایی که در بیمارستان برای بیماران تهیه می شود به صورت تخصصی نگاه شود، زیرا در روند درمان بیماری موثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،بشیر خالقی در رابطه با وضعیت تغذیه بیماران در بیمارستان‌ها گفت: اکثر بیماران به هنگام بستری شدن از وضعیت تغذیه‌ای مناسبی برخوردار نیستند، البته این موضوع ارتباط مستقیمی هم با مدت زمان بستری بیماران دارد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی از بیماران هنگام بستری باید رژیم غذایی خاصی را پیروی کنند، ادامه داد: در بخش‌هایی مانند بخش سرطان، سوختگی و مراقبت‌های ویژه که زمان بستری بیماران بیشتر است، نگرانی در خصوص سوء تغذیه وجود دارد.

وی معتقد است در این زمینه بیمارستان‌ها باید نیروی انسانی تغذیه را به تعداد لازم و کافی تأمین کنند و با تأمین نیرو‌های متخصص، پرستاران و پزشکان نیز موظفند تا بیماران را به جهت مشاوره برای تنظیم رژیم غذایی مناسب به آن‌ها ارجاع دهند.

خالقی با بیان اینکه نقش تغذیه در حوزه درمان در بیمارستان ها بسیار مهم است، اظهار کرد: امروزه باید به غذایی که در بیمارستان برای بیماران تهیه می شود به صورت تخصصی نگاه شود، زیرا در روند درمان بیماری موثر است.

تغذیه نامناسب در بیمارستان‌ها روند درمانی بیمار را دچار اختلال می‌کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: اگر نتوانیم نیاز‌های تغذیه‌‌ای بیمار را تامین نماییم، بدن شروع به استفاده از ذخایر چربی و پروتئین خود می‌‌ کند. بدن فرد به مرور تحلیل می‌ رود،‌ وزن خود را از دست می ‌دهد و دچار لاغری مفرط می‌ شود. همچنین به ‌دلیل بروز سوء تغذیه، میزان کارایی و اثرگذاری بسیاری از داروها کاهش می‌‌یابد و در نتیجه بهبودی بیمار دچار اختلال می ‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن