شرکت های نفتی برای استفاده از کالاهای داخلی باید توجیه شوند


شرکت های نفتی برای استفاده از کالاهای داخلی باید توجیه شوند

تهران- ایرنا- مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به بومی سازی دستگاه اندازه گیری دما و فشار حافظه دار درون چاهی توسط این شرکت برای استفاده در صنایع نفت و گاز، از شرکت های نفتی داخلی برای عدم استقبال از تولیدات داخلی انتقاد کرد.

حمید رفیعی‌زاده، مدیرعامل شرکت دانش بنیاد آریا ایرانیان روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگارعلمی ایرنا در رابطه با اینکه پیشتر تمام نیاز داخل به این محصول از طریق واردات تامین می‌شد، گفت: ما اولین شرکت در داخل کشور هستیم که موفق به تولید این محصول شدیم و نیاز بخش زیادی از صنایع نفت و گاز کشور در مناطق نفت‌خیز جنوب را تامین می‌کنیم اما متاسفانه برخی از دوستان در بحث استفاده از کالای داخلی نمی‌خواهند توجیه شوند.
وی بیان کرد: محصول دانش بنیان تولید شده تحت عنوان مموری گیج یا فشارسنج درون چاهی برای زمان‌هایی که چاه به دلایل مختلف مانند کم شدن دبی سیال و یا ارزیابی مخزن احتیاج به بررسی داشته باشد‌، به کمک سیم مخصوص در داخل چاه قرار می‌گیرد و با ثبت دما و فشار چاه، شرایط چاه جهت استخراج نفت و گاز را ارزیابی و اعلام می کند.
رفیعی زاده افزود: با توجه به اینکه فشار و دما درون چاه بسیار بالاست، این دستگاه معمولا 5 تا 10 روز درون چاه می‌ماند و بعد اطلاعات را استخراج می‌کند تا مورد استفاده قرار گیرد.
وی اظهار داشت: با توجه به این مساله قطعات این دستگاه باید تمام استانداردهای مخصوص را داشته باشد تا بتواند این دما و فشار را تحمل کند و به همین دلیل این دستگاه بسیار خاص و ویژه است.
رفیعی زاده در خصوص اینکه این شرکت آیا قادر به تامین تمام نیاز صنایع نفت و گاز داخلی به دستگاه اندازه‌گیری دما و فشار حافظه‌دار درون چاهی است گفت: ما توانایی برآورده کردن تمام نیاز داخل به این محصول را داریم و هم‌اکنون مدت دو سال است که محصول تولیدی ما در مناطق نفت‌خیز جنوب استفاده می‌شود و مشتریان آن نیز رضایت دارند و برای قانع کردن سایر دوستان در این حوزه نیز مذاکراتی با مسئولان رده بالای وزارت نفت انجام داده‌ایم که امیدواریم نتیجه‌بخش باشد.
رفیعی‌زاده درباره میزان اشتغالزایی این شرکت برای تولید این دستگاه گفت: شرکت از طریق ساخت این دستگاه موفق به اشتغالزایی هفت نفر متخصص شده است که اگر این زمینه کار برایشان فراهم نبود، شرایط خروج از کشور برای آنها مهیا می شد و از این جهت جذب این تعداد افراد متخصص برای ما بسیار ارزشمند است.
وی درباره میزان رقابت و برابری این محصول با مشابه خارجی آن عنوان کرد: مناطق نفت‌خیز جنوب که عمده نفت ایران را تامین می‌کنند بسیار حساس هستند و حدود یک سال و نیم زمان برد تا دستگاه‌ها مورد تایید قرار گیرد، البته ما در نامه‌های خود تاکید کرده‌ایم که دستگاه تولیدی شرکت ما نه‌تنها از نظر کیفیت و ابعاد فنی با مشابه خارجی برابری می‌کند بلکه عملکرد آن هم بهتر است؛ مصداق این ادعای ما نیز صنایعی هستند که از دستگاه تولیدی شرکت ما استفاده کرده و ابزار رضایت دارند.
مدیر عامل شرکت دانش بنیاد آریا ایرانیان درباره زمینه صادرات این محصول نیز گفت: در حال حاضر اولویت با تامین نیاز بازار داخلی است اما صادرات را هم در چشم‌انداز شرکت داریم. در این زمینه رایزنی‌هایی با صنایع کشور عمان داشته‌ایم تا مقدمات صادرات محصول به این کشور نیز فراهم شود.
علمی ** 9340**1485

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر