امام جمعه همدان: ستاد دیه نیازمند منابع درآمدی پایدار است


امام جمعه همدان: ستاد دیه نیازمند منابع درآمدی پایدار است

همدان - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: ستاد دیه برای آزادی شمار زیادی از زندایان نیازمند منابع درآمدی پایدار است.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی روز یکشنبه در دیدار اعضای هیات امنای ستاد دیه همدان با وی اظهار داشت: بخشی زیادی از مشکلات مددجویان را می توان با بهره گیری از منابع مالی پایدار رفع کرد.
وی افزود: برخی از ارگان ها گاهی مواقع درآمدها و منابع پایداری دارند که ضرورت اجتماعی آنها به اندازه ستاد دیه نیست.
امام جمعه همدان با بیان اینکه ستاد دیه یک سنت حسنه است که باید قدر آن را بدانیم اضافه کرد: نگرش دین مبین اسلام به زندانی یک نگرش حداقلی است و در فرهنگ اسلام اصل بر این است که زندانی وجود نداشته باشد.
حجت الاسلام شعبانی موثقی بیان کرد: مجموعی از آسیب های اجتماعی پس از زندانی شدن فرد، در بیرون از زندان ایجاد می شود.
وی ادامه داد: در فقه اسلامی، ردیف بودجه هایی برای رفع مشکلات زندانیان پیش بینی شده است و هر نهادی در این زمینه مسئولیت هایی را عهده دار است.
امام جمعه همدان تاکید کرد: صندوق تامین خسارت های بدنی باید فعال تر از گذشته عمل کند تا راننده ای بعلت نداشتن بیمه نامه پس از بروز سانحه رانندگی راهی زندان نشود.
مدیرعامل ستاد دیه همدان نیز در این جلسه گفت: 2 هزار و 884 زندانی جرائم غیرعمد با یک هزار و 713 میلیارد ریال بدهی طی 10 سال گذشته در این استان آزاد شدند.
یداله روحانی منش افزود: هم اینک 369 زندانی جرائم غیر عمد در زندان های این استان محبوس هستند که 320 جلسه با شاکیان برای کسب رضایت، در سال گذشته برگزار شد.
وی شاکیان پرونده ها را یکی از بزرگترین حامیان ستاد دیه دانست و افزود: 50 درصد بدهی زندانیان توسط شاکیان بخشیده شده است.
مدیرعامل ستاد دیه همدان ابراز امیدواری کرد: در زمینه اختصاص 100 هزار ریال توسط هر عضو خانواده برای آزادی زندانیان فرهنگسازی صورت گیرد.
روحانی منش یادآوری کرد: 302 زندانی جرائم غیر عمد با بدهی 247 میلیارد ریال سال گذشته از زندان های این استان آزاد شدند.
7526/2090

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد