به گزارش برنا، شهرهای توریستی و پرمسافر معمولا رستوران‌های زیادی دارند و کیش هم یکی از آنهاست. جایی که رستوران‌های متنوع برای سلیقه‌های مختلف دارد. در بیشترشان موسیقی زنده برقراراست و از بیشترشان می‌شود آبی ناب دریا را دید. اما بهترین رستوران ‌های کیش کدامند؟ این سوالی است که می‌خواهیم به آن جواب بدهیم.

فودکورت دامون

جزیره کیش در تور کیش فود کورت های زیادی دارد، اما به نظر خیلی‌ها فود کورت دامون بهترینش است. هم تنوع بالایی دارد و هم روی کیفیت غذاهایش بیشتر می‌شود حساب کرد و برای غذا خوردن هم چندان نباید منتظر شد. فود کورت دامون درطبقه دوم مرکز خرید دامون که خودش مرکز خرید معروفیاست، واقع شده. ۱۲ غرفه دارد و به دلیل فضای سبز و تراس رو به دریایکی از محبوب‌ترین فود کورت های کیش است.

دامون رستوارن سنتی، مکزیکی، چینی، هندی، غذای سلامت و فست فود دارد و نسبت به فود کورت‌ های دیگر جزیره قیمت هایش مناسب تر است. از زیباترین تصاویری که میشود به خصوص در غرفه غذاهای چینی دید پروسه تهیه غذاها از پشت شیشه است، اینکه چه طور سرآشپز مواد را در ماهیتابه میریزد و با تکان دادن ماهیتابه آتش آن تا سقف میرود.

در این فود کورت باید پاستای آلفردو، ماهی و غذای هندی اش را حتما خورد و تراس را برای صرف غذا انتخاب کرد، از خیر بوفه صبحانه آن هم نباید گذشت. اهل فن می‌گویند اگر می‌خواهید در دامون غذا بخورید بهتر است برای ناهار به آن بروید که شب‌ها جای سوزن انداختن نیست.

رستوران کوه سنگی؛ از بهترین رستوران های سنتی کیش

آدم در سفر بیشتر از هروقت دیگری دلش دیزی می‌خواهد و مهم هم نیست که کجا باشد و این نیاز حتی در کیش هم که جزیره تفاوت‌هاست، احساس می‌شود. یکی از رستوران‌هایی هم که در کیش می‌توان در آن دیزی خوب خورد رستوران کوه سنگی کنار بازار پردیس است.

رستوران کوه سنگییک رستوران کاملا سنتی است. در دل کوه قرار گرفته و نمای بیرونش آبشار و دار و درخت زیادی دارد. وارد رستوران هم که می‌شوید فضایی کاملا سنتی بر آن حاکم است و تخت دارد. دیزی را در ظروف سنگی همراه ریحان تازه، نان سنگک و یک پارچ دوغ محلی می‌آورند، دیزی ای که ویژگی اصلیش پخت آن با گوشت تازه گوسفندی است.

اگر در کوه سنگی خواستید غذای دیگری جز دیزی بخورید، کوبیده، جوجه و میرزاقاسمی آن هم لذیذ است و قیمت هایش هم گران نیست. هتل پارمیس هتلی است که در دوقدمی این رستوران قرار دارد و اگر در آن اقامت دارید می‌توانید با دو-سه دقیقه پیاده‌روی به رستوران کوه‌سنگی برسید. بیشتر بخوانید: دیدنی‌های گرجستان در تور گرجستان

ستوران رویال استار کیش

رستوران رویال استار کیش قطعا یکی از 10 رستوران برتر جزیره کیش می باشد. این رستوران ایرانی اروپایی در سال 1391 تاسیس شده است اما به دلیل مدیریت عالی و ارائه خدمات بینظیر توانسته در همین مدت کم به محبوبیت زیادی بین ساکنین جزیره کیش و مسافرین دست یابد.

دکوراسیون این رستوران خیلی شیک است و دارای دو محیط جداگانه سرباز و سرپوشیده می باشد. از مهم ترین امکانات این مجموعه می توان به منوی بسیار کامل برای هر وعده، منوی کافی شاپ، پارکینگ، زمین بازی، وای فای، موزیک زنده و رزرو تلفنی اشاره کرد.

یکی از دلایل دیگری که تاثیر زیادی بر معروفیت رستوران رویال استار گذاشته است برخورد بسیار خوب پرسنل می باشد، البته قابل ذکر است که هزینه این رستوران تا حدی گران می باشد.

رستوران میر مهنا

با جستجوی بهترین رستوران کیش در تور لحظه آخری کیش حتما این رستوران را نیز به شما معرفی خواهند کرد. از مهم ترین دلایل محبوبیت این رستوران می توان موارد زیر را به طور خلاصه نام برد:

منوی غذایی بسیار متنوع از انواع غذاهای دریایی و کبابی، کیفیت عالی غذاها، برخورد بسیار خوب پرسنل و خوشامدگویی و بدرقه در هنگام ورود وخروج از رستوران اجرای موزیک زنده گروهی، محیط آرام و فضایی مدرن و شیک و مجاورت با خلیج فارس و داشتن دید زیبا سواحل نیلگون خلیج فارس

ستوران پایاب کیش

رستوران پایاب کیش در حوالی مجموعه ورزشی المپیک واقع شده و قسمتی از مجموعه‌ی تاریخی پایاب کیش محسوب می‌شود (سرزمینی زیرزمینی با نام پای آب که در گذشته محلی زیرزمینی برای تأمین آب مورد نیاز اهالی بومی جزیره بوده است) که به‌عنوان جاذبه‌ی گردشگری جزیره توجه گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب کرده است.

این رستوران با ظرفیت۳۰۰ نفر، جزو رستوران‌های معروف کیش به‌شمار می‌رود و به‌لطف موسیقی زنده و سنتی، فواره‌ها و جوی‌های آب روان در محیطشیکی از رستوران‌های موزیکال و جذاب اینجزیره است که غذا خوردن در این رستوران بهشدت توصیه می‌شود. علاوه‌براین چایخانه سنتی پایاب نیز در کنار این رستوران قرار دارد که آماده‌ی پذیرایی از مهمانان است. غذاهای خوشمزه‌ای در این رستوران سرو می‌شود که عمده‌ی تمرکز آن‌ها بر غذاهای اصیل ایرانی مثل قرمه سبزی و قیمه و انواع کباب‌ها و دیزی و آبگوشت است.

رستوران شاندیز صفدری

به گزارش سفر باتو ، رستوران ساحلی شاندیز صفدری فضای بسیار چشم‌نوازی به‌خصوص هنگام غروب دارد. این رستوران در زمستان سال ۹۴ فعالیت خود را آغاز کرد و در غربی‌ترین نقطه‌ی جزیره کیش و در نزدیکی کشتییونانی کیش ساخته شده است. شما می‌توانید در محیط آرام و منحصربه‌فرد و در کنار موسیقی زنده از غذاهای خوشمزه‌ی این رستوران نهایت لذت را ببرید. ظرفیت رستوران شاندیز صفدری کیش۹۰۰ نفر است و شیشلیک‌های مشهور این رستوران باعث شده است که رستوران شاندیز صفدری به عنوان پدر شیشلیک ایران با پنجاه سال سابقه شناخته شود. رستوران مذکور بزرگ‌ترین رستوران ساحلی ایران به‌شمار می‌رود و تماشای آب‌های نیلگون خلیج فارس از داخل این رستوران باعث شده است که صرف نهار در این رستوران بیش از رستوران‌های دیگر کیش لذت‌بخش شود. از غذاهای محبوب این رستوران می‌توان به لابستر، ماهی شکم پر، شیشلیک مخصوص، برگ گوسفندی مخصوص،‌ جوجه بدون استخوان و... اشاره کرد.

این رستوران در تور کیش تاکنون پذیرای بسیاری از افراد مشهور از قبیل هنرمندان، بازیگران، ورزشکاران و دیگر از اشخاص سرشناس بوده است. علاوه‌براین در نزدیکی همین رستوران هم بانجی جامپینگ کیش ساخته شده است که به رستوران شاندیز صفدری کیش تعلق دارد و شکل ظاهری سکوی پرتاب بانجی جامپینگ حرف S است (نشانه اول حرف Shandiz) و فرود آن روی سطح دریا انجام می‌شود.