موسسه مد طراحان، گامی نو در ارائه کارگاه‌های تخصصی مد و لباس در گیلان


موسسه مد طراحان، گامی نو در ارائه کارگاه‌های تخصصی مد و لباس در گیلان

طراحی لباس و مد از رشته‌های خیلی مهم و اثرگذار و پررونق در دنیا است. در سال‌های اخیر به این موضوع در داخل کشور توجه شده تا بر اساس ریشه‌های ایرانی و اسلامی و فرهنگ غنی ایران از نظر تنوع رنگ و لباس طراحی و دوخت شود.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام روابط عمومی مؤسسه مد طراحان، در گیلان هم طراحان زیادی هستند که با توجه به تحصیلات و تخصص و تجربه‌ای که دارند در این زمینه فعالیت می‌کنند. گیلان مهد پارچه‌بافی از قرون گذشته بوده و نمدبافی و چادرشب و لباس‌های رنگارنگ محلی که برگرفته از رنگ‌های طبیعت است هنوز هم در این استان کاربرد داشته و مورد اقبال است.

«سیده مرسده میرسنبل» از طراحان لباس در گیلان است که به مدت ۸ سال در حوزه مد و پوشاک فعالیت می‌کند. وی ابتدا در تهران و سپس در گیلان مشغول به کار شده است.

موسسه مد طراحان، گامی نو در ارائه کارگاه‌های تخصصی مد و لباس در گیلان

وی در رابطه با فعالیت‌های خود در گیلان بیان کرد: اولین کار اجرایی ما در خردادماه سال ۱۳۹۷ شکل گرفت که رویداد (ایونت) تخصصی مد و لباس یاقوت بود و برای اولین بار طراحی، مد و زیبایی در کنار هم قرار گرفت. همچنین دبیر اجرایی نود و ششمین نمایشگاه مد و لباس فجر استان گیلان بودم که اسفند سال ۹۷ در سالن مارلیک (خاتم الانبیا) برگزار شد.

این طراح لباس در مورد فعالیت‌های خود در خصوص برپایی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها اضافه کرد: برپایی جشنواره‌های موضوعی و مناسبتی از جمله تدوین و تولید ژورنال، راه‌اندازی استودیو مد و لباس و تولید تصاویر مربوطه، برگزاری نمایشگاه مد و لباس، ایجاد نمایشگاه‌های دائمی و موزه و گالری مد و لباس و همین‌طور مشاوره و خدمات هنری در حوزه مد و پوشاک از جمله خدمات و فعالیت‌های مؤسسه مد طراحان می‌باشد.

میرسنبل درباره عمده فعالیت این مؤسسه بیان کرد: آموزش طراحی لباس از کلاس‌های بیسیک تا پیشرفته مانند طراحی با نرم‌افزارهای روز دنیا، طراحی لباس صحنه (تئاتر و سینما) مدیریت مد، استایلینگ و … زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارگروه مد و لباس کشور انجام می‌گیرد. همچنین سیستم آموزشی مؤسسه مد طراحان مانند سایر مؤسسات کل کشور به‌صورت نیمه ترمیک (فشرده) و تخصصی است.

به گفته وی، اهدای مدرک طراحی لباس از کارگروه ساماندهی مد و لباس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، پس از گذراندن دوره‌های تخصصی به هنرجویان عزیز که از معتبرترین مدارک در حوزه مد و پوشاک در کشور است، توسط مؤسسه مد طراحان صورت می‌گیرد.

موسسه مد طراحان، گامی نو در ارائه کارگاه‌های تخصصی مد و لباس در گیلان

میرسنبل اضافه کرد: دوره اول کارگاه‌های آموزشی طراحی لباس از بهمن‌ماه سال ۱۳۹۷ در مؤسسه مد طراحان برگزار شد. همچنین در این مؤسسه دوره‌های مدیریت مد، طراحی با نرم‌افزار، طراحی فیگور (آناتومی) و کارگاه دوخت حرفه‌ای برگزارشده و دوره جدید کلاس‌ها از خردادماه سال جاری آغاز می‌شود. کارگاه‌های تخصصی مؤسسه مد طراحان برای اولین بار با مشارکت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، با حضور بهترین اساتید ایران برگزار می‌شود.

این طراح لباس گفت: با حمایت دکتر قبادی، رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور مقرر شده که در سال ۱۳۹۸ یک تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری مشترک با یکی از دانشگاه‌های مطرح خارج از کشور در حوزه مد و لباس داشته باشیم.

میرسنبل اظهار امیدواری کرد که مؤسسه مد طراحان بتواند سهم کوچکی در پیشرفت این صنعت نوپا در استان گیلان و ایران داشته باشد.

انتهای رپرتاژ خبری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن