با اشاره ورودی پرونده‌های قضایی گفت: ما در مقایسه با سایر استان‌ها بغرنج نیست و در عین حال مطلوب هم نیست؛ در صورتی که تعداد پرونده با تعداد همکاران قضایی استان مقایسه شود، چزو پرکارترین استان‌ها هستیم؛ به ویژه در دادسراها پرونده ها از جدیت و پیچیدگی برخوردار است، روزانه 2500 نفر به دستگاه قضایی استان مراجعه می‌کنند و اگر تعداد تقسیم بر کارکنان شود حجم کار بالاست.

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، ناصر عتباتی ظهر امروز در نشست مشترک با اصحاب اظهار کرد: ما در مقایسه با سایر استان‌ها بغرنج نیست و در عین حال مطلوب هم نیست؛ در صورتی که تعداد پرونده با تعداد همکاران قضایی استان مقایسه شود، جزو پرکارترین استان‌ها هستیم؛ به ویژه در دادسراها پرونده ها از جدیت و پیچیدگی برخوردار است، روزانه 2500 نفر به دستگاه قضایی استان مراجعه می‌کنند و اگر تعداد تقسیم بر کارکنان شود حجم کار بالاست.

وی افزود: اعتقاد ما این است مردم ولی نعمت ما هستند و باید تکریم آن‌ها با جدیت دنبال شود؛ گفته می‌شود خبرنگاری جزو مشاغل سخت است و انتظار داریم خبرنگاران حداقل یکبار حجم اقدامات و خدمات یک قاضی و همکار قضایی را در یک روز بررسی کنند؛ در بحث اعتبارات هم با وجود کمبودها خدمت‌رسانی داریم.

خط قرمز دستگاه قضایی، قانون است

وی با بیان اینکه خط قرمز دستگاه قضایی، قانون است، افزود: با توجه به اینکه بی‌توجهی به قانون آسیب‌هایی به رسانه و افراد جامعه دارد و رسانه به دلیل قدرت و توان خود در مباحث جامعه شناسی رکن چهارم دمکراسی رسانه است؛ هر قدرتی نیاز مند کنترل است و اگر به این مهم توجه داشته باشیم فضای رسانه، پاک و به دور از آسیب و مشکلات خواهد بود.

انتظار ما از اصحاب رسانه حرکت قانون‌مدار است

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره اینکه یک تیتر یا عکس می تواند جامعه را ملتهب کند و یا اینکه آرامش ببخشد، افزود: آبروی افراد در آموزه‌های دینی و قوانین ما اهمیت قابل توجهی دارد و نباید با اقدامی و خبری آبروی فردی خدشه‌دار شود و انتظار ما از اصحاب رسانه حرکت قانون‌مدار است.

عتباتی با تاکید به اینکه آگاهی بخشی مسئولیت رسانه است، افزود: اما این نباید به منزله این باشد که خبری به خوشایند یک مقام و مسئول یا جریانی و طیفی درج شود که مغایر قوانین بوده و یا صحت ندارد.

وی با تاکید به نقش رسانه در پیشگیری آسیب‌ها افزود: به ویژه آگاهی بخشی از حقوق قضایی و حقوق عمومی در سطح جامعه از اصحاب رسانه انتظار می‌رود و از مباحث جدی در جامعه توجه به حقوق عامه است که انتظار داریم رسانه‌ها در صیانت و گسترش حقوق عامه یاری‌گر ما باشند.