خواص نمک هیمالیا: 20 خاصیت سنگ نمک صورتی هیمالیا


... نوشته خواص نمک هیمالیا: 20 خاصیت سنگ نمک صورتی هیمالیا اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

سنگ نمک هیمالیا با داشتن ظاهری کاملا متفاوت و رنگ صورتی کمرنگ از ارزش‌های غذایی قابل توجهی برخوردار است و منبعی سرشار از مواد معدنی ضروری برای سلامت عمومی بدن به شمار می‌رود. سنگ نمک هیمالیا یا همان نمک صورتی خالص‌ترین نمک موجود در کره زمین است. در این نوشتار درباره خواص نمک هیمالیا نکات جالبی می خوانیم.

خواص نمک هیمالیا: 20 خاصیت سنگ نمک صورتی هیمالیا

خواص نمک هیمالیا بر سلامت انسان

سنگ نمک دارای خواص متعددی برای سلامت انسان است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

۱. نمک صورتی عملکرد سیستم تنفسی را بهبود می‌بخشد

سنگ نمک با داشتن ویژگی‌های ضدالتهابی و آنتی باکتریایی موجب رقیق شدن مخاط می‌شود و به پاکسازی سریع تر مخاط اضافی کمک می‌کند، پاتوژن‌های موجود در هوا را شناسایی کرده و آنها را می‌زداید و سطح حساسیت بیش از اندازه سیستم ایمنی را پایین می‌آورد.

غارهای سنگ نمک این روزها شهرت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و افرادی که می‌خواهند در این غارها به نمک درمانی بپردازند باید نمک خشک را به شکل میکرونیزه شده از طریق تنفس به درون ریه‌های خود فرو ببرند.

گفته می‌شود که این نوع از نمک درمانی یک روش درمانی بدون دارو برای برونشیت مزمن است. نمک درمانی برای شرایط وخیمی مثل اگزما، آسم، انواع حساسیت، بیماری مزمن انسدادی ریه و برونشیت درمانی موثر است. نمک درمانی همچنین سلامت سیستم تنفسی افراد سیگاری و کسانی که خروپف می‌کنند را بهبود می‌دهد.

مطلب مرتبط: خواص نمک درمانی: ۴ فایده نمک درمانی برای تنفس، پوست و سیستم ایمنی

۲. نمک هیمالیا تعادل pH را حفظ می‌کند

سنگ نمک سرشار از مواد معدنی است و به همین دلیل در تنظیم سطح pH در بدن موثر واقع می‌شود. وقتی سطح pH در بدن متعادل باشد و مواد قلیایی و اسیدهای سالم به اندازه مناسب در بدن وجود داشته باشد، تاثیراتی شگفت‌انگیز در سلامت عمومی بدن را شاهد خواهیم بود. تعادل pH در بدن در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است و فرآیند گوارش را بهبود می‌دهد.

سنگ نمک با داشتن الکترولیت‌ها و سدیم تاثیری قابل توجه در سطح pH بدن به همراه دارد. همچنین سنگ نمک میزان مایعات موجود در خون را کنترل می‌کند و برای تنظیم سطوح pH در بافت‌ها و خون اسید را خنثی می‌کند.

۳. نمک هیمالیا یک خواب آور عالی است

سنگ نمک منبعی سرشار از مواد معدنی است و به همین دلیل به شما کمک می‌کند خوابی آرام داشته باشید. اضافه کردن سنگ نمک به رژیم روزانه تان به شما کمک می‌کند تا خواب شبانه خوبی را تجربه کنید و در آرامش بخوابید. سنگ نمک مثل یک خواب آور طبیعی عمل می‌کند و به شما کمک می‌کند تا بر هر نوع الگوی خواب نامنظم غلبه کنید. افرادی که از وقفه تنفسی در خواب رنج می‌برند می‌توانند به جای نمک طعام از سنگ نمک در پخت و پز استفاده کنند و خواب شبانه خوبی را تجربه کنند.

مطلب مرتبط: خواص نمک دریایی: ۲۴ فایده شگفت‌انگیز نمک دریا برای سلامتی

۴. نمک هیمالیا عفونت‌ها را از شما دور نگه می‌دارد

سدیم موجود در سنگ نمک صورتی به‌دست آمده از کوه‌های هیمالیا توانایی جنگیدن با هر نوع عفونتی را دارا است. این نمک می‌تواند در برابر هر عفونتی که منجر به باکتری می‌شود مبارزه کند. سنگ نمک گزینه مناسبی برای جلوگیری از عفونت‌های پوستی به شمار می‌رود. مصرف مداوم این نمک سیستم ایمنی شما را بهبود می‌بخشد و منجر به درمان سریع تر عفونت‌ها می‌شود.

استفاده از سنگ نمک در آشپزی روزانه به شما کمک می‌کند تا سیستم ایمنی بهتری داشته باشید. همچنین این محصول از بدن در برابر عفونت‌ها محافظت می‌کند. می‌توانید سنگ نمک را بطور موضعی روی عفونت‌های پوستی خود قرار بدهید یا از آن در حمام استفاده کنید تا همه عفونت‌های قارچی و میکروبی را از بدن خود بزدایید.

۵. نمک صورتی مشکلات گوارشی را درمان می‌کند

استفاده روزانه از محلول اشباع شده به‌دست آمده از سنگ نمک و آب تصفیه شده موجب تحریک حرکات حلقوی دستگاه گوارش شده، سلامت دستگاه گوارش را حفظ می‌کند و میزان اسید معده را متعادل می‌سازد. مصرف منظم این محلول موجب تقویت تولید مایع گوارشی در پانکراس و کبد می‌شود، تعادل اسیدی و بازی را برقرار می‌کند و متابولیسم بدن را بهبود می‌دهد.

مطلب مرتبط: خواص نمک: ۳۴ فایده نمک برای سلامتی، پوست و مو

۶. سنگ نمک به عنوان یک استروئید طبیعی عمل می‌کند

سنگ نمک یک گزینه طبیعی مناسب برای جایگزین کردن استروئیدهای آسم است. وقتی هوای انباشته از این نمک را به ریه‌های خود وارد می‌کنید، ذرات این نمک از سیستم تنفسی شما عبور می‌کنند. ویژگی‌های ضدمیکروبی و آنتی باکتریایی سنگ نمک با داشتن خاصیت پاک کنندگی سینوس‌ها و ریه‌ها را پاکسازی می‌کنند.

فرو بردن نمک صورتی در سیستم تنفسی موجب کاهش علائم آسم می‌شود، با تمیز کردن سینوس‌ها حساسیت‌های فصلی را کنترل می‌کند، گرفتگی‌های قفسه سینه را پاکسازی می‌کند و سلامت ریه را در افراد مبتلا به فیبروز کیستیک پیشرفته بهبود می‌دهد.

سایر خواص نمک هیمالیا در سلامت انسان

سنگ نمک خواص متعدد دیگری را هم در خود دارد که در ادامه به ذکر موردی آنها اکتفا می‌کنیم:

۷. سطح آب موجود در بدن را تنظیم می‌کند و عملکرد عمومی بدن را بهبود می‌بخشد.

۸. عملکرد تیرویید و آدرنال را تقویت می‌کند.

۹. علائم پیری و افزایش سن را کاهش می‌دهد.

۱۰. تعادل عمومی هورمون‌های مردانه و زنانه را حفظ می‌کند.

۱۱. به سلامت سیستم عروقی کمک می‌کند.

۱۲. گرفتگی عضلات پا را کاهش می‌دهد.

۱۳. موجب بهبود سلامت عروق می‌شود.

۱۴. انرژی سلولی را تقویت می‌کند.

۱۵. میزان قند خون را افزایش می‌دهد.

۱۶. موجب استحکام استخوان‌ها می‌شود.

۱۷. موجب افزایش میل جنسی می‌شود.

۱۸. گردش خون را تقویت می‌کند.

۱۹. از سلامت کلیه‌ها و کیسه صفرا محافظت می‌کند.

مطلب مرتبط: تفاوت نمک دریایی و نمک معمولی و نمک کوشر چیست؟

تاریخچه سنگ نمک صورتی

سنگ نمک کریستالی صورتی از بسترهای نمک دریایی قدیمی و بلورینی به‌دست می‌آید که بالغ بر ۲۰۰ میلیون سال زیر لایه‌های عمیقی از یخ، مواد مذاب آتشفشانی و برف مدفون شده بودند. پس از گسترش دامنه هیمالیا و دربرگرفتن این بستر نمکی طبیعت بکر، سالم و دور از آلودگی این منطقه حفظ و نگه داری شد و بستر نمکی در موقعیتی امن قرار گرفت. سنگ نمک هیمالیا در عمق ۵۰۰۰ پایی زیر دامنه هیمالیا استخراج می‌شود و همین مسئله آن را ۹۹% خالص تر از دیگر انواع نمک می‌کند. درحال‌حاضر سنگ نمک هیمالیا در دامنه رشته کوه‌های هیمالیا در پاکستان استخراج می‌شود.

علت سالم بودن سنگ نمک هیمالیا

بومیان ساکن در محدوده هیمالیا سنگ نمک هیمالیا را طلای سفید می‌نامند زیرا این نمک از ۸۴ عنصر و ماده معدنی طبیعی مثل آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، کلرید و کلسیم تشکیل می‌شود که همگی برای سلامت انسان لازم و ضروری هستند. وجود مقدار اندکی اکسید آهن در این نمک رنگ صورتی بسیار ملایم و کمرنگی در آن به وجود آورده است. بعلاوه ردپایی از مس، روی، ید و سلنیوم هم در این نوع از نمک دیده می‌شود.

تفاوت سنگ نمک صورتی هیمالیا و نمک طعام

سنگ نمک صورتی هیمالیا در مقایسه با نمک خوراکی معمولی بسیار سالم تر و متعادل تر است. سنگ نمک صورتی بصورت دستی به استخراج می‌رسد تا مواد معدنی موجود در آن سالم و دست نخورده باقی بماند درحالیکه نمک خوراکی معمولی با استفاده از روش‌های غیرطبیعی استخراج می‌شود و فرآیندهای پردازشی سنگینی را پشت سر می‌گذارد تا تولید شود. نمک طعام معمولی دارای ۹۷.۵% تا ۹۹.۹% کلرید سدیم است درحالیکه سنگ نمک هیمالیا فقط ۸۷% کلرید سدیم را در خود دارد. علاوه بر این، نمک طعام فقط دارای سدیم است و ید به آن اضافه می‌شود. این نوع نمک با استفاده از مواد ضدچسبندگی فرآوری و با استفاده از ترکیبات سمی سفید می‌شود و به همین دلیل برای سلامت شما خطرناک است.

بدون شک، سنگ نمک بهترین گزینه در میان انواع نمک است و بطور گسترده در مصارف درمانی و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنگ نمک هیمالیا دارای مواد معدنی بسیار زیاد است اما همچنان میزان سدیم موجود در آن نیز بسیار بالا و قابل توجه است. پس به یاد داشته باشید که در مصرف آن زیاده روی نکنید زیرا مصرف بیش از اندازه نمک در رژیم غذایی می‌تواند افزایش فشار خون را به همراه داشته باشد. سنگ نمک صورتی در صورتیکه به میزان متعادل مورد استفاده قرار بگیرد می‌تواند فواید متعددی را در سلامت انسان به همراه داشته باشد.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – فاطمه یحیی

منبع:instah

خواص نمک هیمالیا: ۲۰ خاصیت سنگ نمک صورتی هیمالیا

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد