میزان باروری در جمعیت شهری و روستایی زنجان روند کاهشی دارد


میزان باروری در جمعیت شهری و روستایی زنجان روند کاهشی دارد

زنجان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان گفت: طبق آمار ثبت شده میزان باروری در جمعیت شهری و روستایی این استان در چند سال اخیر روند کاهشی دارد و باید در این رابطه به طور اساسی چاره اندیشی شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا صائینی روز یکشنبه در شورای راهبردی جمعیت استان، افزود: سال گذشته میزان باروری در جمعیت شهری زنجان 1.88 درصد و سال ماقبل آن 1.93 درصد بود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان با اشاره به اهمیت فرزندآوری در برقراری توازن جمعیتی کشور، گفت: میزان باروری در جمعیت روستایی سال گذشته 2.39 درصد ثبت شده در حالی که سال ماقبل آن این آمار 2.4 درصد بود.
صائینی تصریح کرد: سال گذشته برای 99.8 درصد زوجین تازه ازدواج کرده، دوره مشاوره فرزندآوری برگزار شد که در مجموع 18هزار و 600 نفر در این دوره ها شرکت کردند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان گفت: افزایش سن باروری و افزایش سن ازدواج از عوامل مهم و تاثیرگذار در پایین آمدن نرخ باروری در استان است، بنابراین باید توجه بیشتری برای حل مسائل در این زمینه داشته باشیم.
علی شفیعی، مدیرکل ثبت احوال استان زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: 25 درصد جمعیت کشور 15 تا 29 سال سن دارد، اما نکته اینجاست که بیش از 19 هزار نفر از این تعداد در سال 96 به خاطر حادثه تصادف جان خود را از دست داده اند.
حجت الاسلام مسعود صفی یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان نیز گفت: افزایش سن ازدواج و بالارفتن سن باروری زنگ هشداری است برای مسئولان تا برنامه های مورد نیاز را برای بهبود وضعیت طراحی و اجرا نمایند.
3216/3088

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل