خیران سراوانی چهار میلیارد ریال در جشن گلریزان کمک کردند


خیران سراوانی چهار میلیارد ریال در جشن گلریزان کمک کردند

زاهدان- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: خیران سراوانی چهار میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان در جشن گلریزان اهدا کردند.

به گزارش ایرنا سید عبدالحسین سجادی روز یکشنبه در مراسم جشن گلریزان آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد که در سرسرای اجتماعات فرمانداری سراوان برگزار شد، اظهار داشت: گلریزان ریختن گل زندگی و امید برای ناامیدان و نیازمندان است.
وی گفت: مردم سیستان و بلوچستان با وجود مشکلات فراوان همواره در مناسبت های مختلف از جمله جشن های گلریزان در کمک به زندانیان نیازمند پیش قدم بودند به طوریکه این استان از نظر مشارکت نسبت به جمعیت در کشور در رده های نخست قرار دارد.
مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان افزود: همچنین زندانیان این استان نسبت به استان های دیگر از شرایط مطلوب تری از نظر وجاهت و آراستگی برخوردارند.
وی بیان کرد: هم اینک 64 زندانی جرائم غیر عمد در زندان های سیستان و بلوچستان به سر می برند که از این تعداد 9 نفر به جرم تصادف و قتل شبه عمد، 32 نفر به جرم مهریه و نفقه و 23 نفر به جرم محکومیت مالی تحمل حبس می کنند.
سجادی افزود: بدهی این زندانیان 130 میلیارد ریال است.
حجت الاسلام مجتبی بامری امام جمعه سراوان نیز گفت: اینکه انسان مشکلی از مشکلات یک بنده از بندگان خداوند متعال بویژه یک زندانی غیر عمد را حل کند از ارزش معنوی بالایی برخوردار است.
مولوی حقانی امام جمعه اهل سنت سراوان نیز در این مراسم اظهار داشت: انسان ها در قبال خود، خانواده و جامعه مسئولیت دارند و جشن گلریزان نوعی تعاون و احسان برای بندگان خدا و یا مسئولیتی اجتماعی است که باید در جامعه و بین مردم فرهنگ سازی شود.
سرپرست فرمانداری سروان نیز در این مراسم گفت: همایش های گلریزان هر ساله با هدف کمک به زندانیان جرائم غیرعمد برگزار می شود و این حضور باقیات و صالحات برای خیران و خانواده های آنان است.
علیرضا شهرکی افزود: امیدواریم در پایان جشن های گلریزان سیستان و بلوچستان شاهد آزادی تمامی و یا تعدادی از این مددجویان باشیم.
به گزارش ایرنا مردم سیستان و بلوچستان می توانند برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد وجوه نقدی خود را علاوه بر واریز به شماره کارت 6104337770113635 بانک ملت به نام ستاد دیه، با سامانه پیامکی *780*7777054# نیز پرداخت کنند.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارای 6 زندان برای نگهداری مجرمان جرائم عمد و غیرعمد در شهرستان های زابل، زاهدان، خاش، ایرانشهر، سراوان و چابهار است.
9923**3213

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا