محاکمه افراد صاحب نفوذ منجر به تقویت اعتماد عمومی می شود


محاکمه افراد صاحب نفوذ منجر به تقویت اعتماد عمومی می شود

کرمان - ایرنا - مدیر کانون بسیج حقوقدانان شهید بهشتی دادگستری کرمان گفت: محاکمه افراد صاحب نفوذ، صاحب منصب و نزدیکان مسئولان، منجر به تقویت اعتماد عمومی به نظام می شود.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری دادگستری کرمان، محمدرضا اکبری زاده به همراه جمعی از قضات و اعضای بسیج کارمندان و حقوقدانان در دیدار با مدیریت روابط عمومی دادگستری استان تاکید کرد: طبق عدالت علوی، همگان در جلوی میز عدالت مساوی هستند.
وی اظهار داشت: محاکمه افراد دارای نفوذ و صاحب منصب و دوستان و نزدیکان مسئولان سه قوه نقش برجسته ای در تقویت اعتماد عمومی به نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد داشت و مردم لذت عدالت را بیشتر خواهند چشید.
وی ادامه داد: برای جلب اعتماد مردم به قوه قضائیه و تدارک سرمایه اجتماعی، مردم باید شاهد عدالت باشند.
وی با اشاره به اجرای حکم حد شرب خمر در ماه مبارک رمضان توسط امام علی (ع) بر نجاشی شاعر علی رغم توصیه اطرافیان که حد را بر وی اجرا ننماید والا او به سمت معاویه خواهد رفت، حضرت علی (ع) در اجرای قانون الهی با هیچ کس تعارف نداشت و این باید الگوی مسئولان قوه قضائیه باشد.
مدیر کانون بسیج حقوقدانان شهید بهشتی دادگستری کرمان گفت: روابط عمومی دستگاه قضایی می تواند با انعکاس اخبار سریع و دقیق در ارتقای سطح رضایتمندی عمومی جامعه موثر باشد.
وی ضمن تقدیر از عملکرد مثبت روابط عمومی دادگستری استان کرمان در برگزاری جلسات و انعکاس برنامه ها گفت: پرسنل روابط عمومی دادگستری استان به صورت شبانه روزی و در بسیاری از مواقع در خارج از وقت اداری در حال فعالیت است و با مجموعه بسیج همکاری بسیار خوبی دارند.
این مقام قضایی با اشاره به اینکه روابط عمومی کنش و واکنش های دستگاه را در معرض افکار عمومی قرار می دهد، عنوان کرد: دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به یک روابط عمومی توانمند نیاز دارد تا با شناخت نقاط قوت و ضعف خود بتواند در جهت بهبود عملکرد و در راستای رسیدن به آرمانها و تحقق سیاست های کلان قوه قضائیه گام بردارد.
وی تصریح کرد: ضرورت دارد مسئولان در وهله نخست تمام توجه و تلاش خود را بر کار و عمل متمرکز کند و قاعدتا اصحاب رسانه و روابط عمومی مسئول انعکاس این اقدامات خواهند بود و در نهایت مردم هستند که قضاوت می کنند آیا اقدام ارزشمندی صورت پذیرفته است و یا خیر؟
وی در ادامه به فرمایشات امیر المومنین امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) می فرمایند، شما اگر مسئولیت و کاری را بر عهده گرفتید، اول خود را دریابید و این دریافتن خود هم به اصلاح سلوک و رفتار عملی مسئول است.
وی با اشاره به اینکه شهید والامقام عبدالمهدی مغفوری از شهدای شاخص حوزه روابط عمومی است گفت: دستگاه قضایی جمهوری اسلامی برای موفقیت به رفتار و سلوک شهدا نیاز دارد.
وی در ادامه به اقدام ارزشمند حضرت آیت الله رئیسی، ریاست قوه قضائیه طی همین مدت کوتاه اشاره کرد و گفت: رویکرد قوه قضائیه در دوره جدید بر کار و تلاش مضاعف است.
این مقام قضایی با اشاره به اینکه صرف اعلام آمار کمی که به چه تعداد پرونده رسیدگی کرده ایم کافی نیست خاطرنشان کرد: ارتقای کیفیت در رسیدگی به پرونده های قضایی موجب افزایش رضایتمندی از سیستم قضایی خواهد شد.
3029

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر