راهور پایتخت با 2 مسیریاب داخلی تفاهم نامه امضا کرد


راهور پایتخت با 2 مسیریاب داخلی تفاهم نامه امضا کرد

تهران- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی(راهور) تهران بزرگ گفت: تفاهم نامه بین پلیس و 2 اپلیکیشن مسیریاب ایرانی (بلد و نشان) امضا شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس راهور پایتخت، سردار محمدرضا مهماندار روز یکشنبه در جلسه امضای این تفاهم نامه افزود: این تفاهم نامه باهدف تسهیل تردد رانندگان، مدیریت سفرهای درون شهری و اطلاع رسانی به شهروندان درباره اجرای طرح‌ها و اقدامات ترافیکی به امضا رسید.
وی با بیان اینکه مسیریاب های داخلی کاستی نسبت به همتاهای خارجی خود ندارند اظهارداشت: بحث تبادل اطلاعات به صورت لحظه ای بین پلیس راهور و این مسیریاب‌ها از دیگر اهداف تفاهم‌نامه است.
مهماندار گفت: استفاده از اطلاعات برای رفع نقاط گلوگاهی، حادثه‌خیز و به طور کلی شناسایی مشکلات ترافیکی در سطح شهر باعث کاهش ترافیک، تسهیل در تردد و کاهش تصادف می شود.
وی پیش بینی پذیری ترافیک را از جمله دیگر اهداف امضای این تفاهم نامه خواند و گفت: بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده توسط این مسیریاب‌ها قادریم مدل‌سازی سفرهای درون شهری را بهبود بخشیم و پیش بینی مناسب‌تری را به شهروندان ارائه کنیم.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه کشورهای پیشرفته ابزارهای حوزه فناوری و اینترنت جهانی مورد نیاز خود را بومی سازی می کنند اظهارداشت: امروزه چین و روسیه به سراغ نقطه یابی های ماهواره ای رفته اند که به نظر می‌رسد در ایران نیز این توانمندی وجود دارد و ما هم آمادگی استفاده تمام و کمال از این ظرفیت را داریم.
تهرام/3225/ 1008

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ جشنواره دریاچه ارومیه‎