بازار مرغ ایلام تثبیت شد


بازار مرغ ایلام تثبیت شد

ایلام - ایرنا - معاون بهبودات دامی سازمان جهادکشاورزی استان ایلام از تعدیل قیمت گوشت مرغ و تثبیت این کالای پرمصرف خبر داد و گفت : هم اکنون عرضه و تقاضا مرغ وضعیت عادی پیشین را دارد.

مجتبی شیرخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعدیل مصرف و خرید و افزایش تولید و عرضه به بازار مرغ را عامل ایجاد تثبیت و تعدیل قیمت گوشت مرغ مصرفی عنوان کرد.
وی افزود: در حال حاضر قیمت فروش نهایی مرغ به مصرف کننده به ازای هر کیلو 115 هزار ریال مصوب شده است.
معاون بهبودات دامی سازمان جهادکشاورزی ایلام متوسط میزان تولید مرغ در استان ایلام را ماهانه 2 هزار و 700 تن عنوان کرد که هر ماه یک هزار و 500 تن مرغان به استان های همجوار صادر می شود.
وی افزود: در طول روز برحسب تقاضای بازار کشتارگاه مانشت ایلام بین 43 تا 45 تن مرغ را کشتار و روانه بازار می کند.
شیرخانی یادآور شد: هم اکنون بازار عرضه و فروش مرغ استان ایلام از آرامش و وضعیت پایدار برخودار است.
به گزارش ایرنا، در هفته های گذشته امتناع تولید کنندگان از فروش مرغ زنده به کشتارگاه برای ذبح و عرضه به بازار موجب کمبود شدید و افزایش بهای این ماده خوراکی پرمصرف در بازار استان ایلام شد.
با ورود محاکم قضایی و نیز اقدامات ستاد تنظیم و صنف مرغداران التهاب بازار مرغ تا حد زیادی فروکش کرد و اکنون عرضه و تقاضای آن متعادل است.
به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای 400 واحد مرغداری است که در هر دوره تولید (بین 45 تا 50 روز) هفت میلیون تن مرغ را تولید می کنند.
حدود 2 هزار نفر به صورت مستقیم و هشت هزار نفر هم غیر مستقیم در صنعت مرغداری ایلام فعال هستند.
وجود نوسان و افزایش قیمت ماه های اخیر گوشت به خصوص مرغ در حالی است که ایلام با 400 واحد مرغداری نیمه صنعتی و صنعتی به عنوان یکی از استان های مولد و صادر کننده گوشت مرغ مطرح است.
7172/6034

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان