صادرات آبزیان از مرز شلمچه بزودی از سر گرفته می شود


صادرات آبزیان از مرز شلمچه بزودی از سر گرفته می شود

آبادان - ایرنا - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: پس از پیگیری و رایزنی هیات تجاری اتاق بازرگانی خرمشهر زمینه صادرات آبزیان به کشور عراق از مرز شلمچه فراهم شد.

به گزارش ایرنا هانی فیصلی روز یکشنبه با بیان اینکه تلاش می شود تا از هفته آینده صادرات آبزیان از مرز شلمچه آغاز شود افزود:در سفر اخیر اعضای هیات تجاری اتاق بازرگانی خرمشهر به بغداد در نشستی ضمن مذاکره با مسئولان ذیربط عراقی و مسئولان دیپلماتیک ایران در عراق ممنوعیت صادرات آبزیان به عراق لغو شد.
وی اظهار داشت: در پی این نشست و با ابلاغ وزارت کشاورزی عراق از صادرات آبزیان ایران به عراق رفع ممنوعیت به عمل آمد و در هفته آینده امکان صادرات آبزیان منجمد از طریق مرز شلمچه فراهم می شود.
فیصلی افزود: طاهر سلیمانی به عنوان صادرکننده نمونه آبزیان از مدتی پیش و به نمایندگی از فعالان اقتصادی پرورش و تکثیر آبزیان خرمشهر پیگیر رفع ممنوعیت صادرات ماهی به عراق بود.
به گزارش ایرنا در 2 سال گذشته 10 هزار تن ماهی گرمابی پرورشی به ارزش 120 میلیون دلار از مرز شلمچه به کشور عراق صادر شد اما پس از اعمال ممنوعیت صادرات ماهی به این کشور متوقف شد.
7100/6068

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن