نشست هماهنگی لایروبی اروندرود در بندر خرمشهر برگزار شد


نشست هماهنگی لایروبی اروندرود در بندر خرمشهر برگزار شد

آبادان - ایرنا - نشست مشترک هماهنگی 2 کشور ایران و عراق به منظور بررسی مسائل و جزئیات فنی مربوط به لایروبی مشترک اروندرود روز یکشنبه در بندر خرمشهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا این نشست مشترک در چارچوب تفاهمنامه سران و مقام های عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق در رابطه با حل و فصل مسائل مربوط به رودخانه اروندرود بر اساس عهدنامه مرزی و حسن همجواری ایران و عراق 1975 الجزایر و پروتکل‌های ضمیمه و موافقتنامه‌های تکمیلی آن همچنین در راستای اجرای بیانیه مورخ 21 اسفند 1397 بغداد که در جریان سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به عراق نهایی شده بود برگزار گردید.
سرپرست هیات کشورمان را در این نشست عباس باقرپور مدیر کل حقوقی بین المللی وزارت امور خارجه بر عهده داشت و از کشور عراق نیز مشاور عالی وزیر امور خارجه این کشور حضور داشت.
نشست مشترک هماهنگی هیات‌های ایران و عراق متشکل از نمایندگان نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط در بندر خرمشهر برگزار شد.
به گزارش ایرنا معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی هفته گذشته از آغاز لایروبی اروندرود بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد. در این راستا پیگیری برای لایروبی اروند رود از طریق وزارت امور خارجه شروع شده تا جلسات فنی با طرف عراقی برگزار و مکانیزم نهایی برای بازگشایی دفتر همکاری در این رابطه آغاز شود.
با توجه به اینکه تنها رودخانه قابل کشتیرانی کشور اروندرود است، یکی از توافقات در سفر اسفندماه پارسال دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری به کشور عراق لایروبی اروند رود بود.
اروندرود یکی از رودهای پهناور جنوب غربی ایران در استان خوزستان است. این رودخانه از ریزش رودهای دجله و فرات و بعد از آن کارون پدید آمده است. این رودخانه حدود 190 کیلومتر امتداد دارد و در نهایت به خلیج فارس می‌ریزد.
3015/6068

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول