گول تاجران سلامت را نخورید


گول تاجران سلامت را نخورید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرد: مردم گول تاجران سلامت را نخورند، نمک دریا از نظر وزارت بهداشت ماده‌ای غیرسالم است و مصرف آن توصیه نمی‌شود لذا بهترین نمک و مورد تائید وزارت بهداشت؛ نمک یددار است.

به گزارش ایسنا، "سید وحید احمد طباطبایی" پیش از ظهر امروز 28 اردیبهشت‌ماه در نشست خبری "بسیج ملی کنترل فشار خون بالا" گفت: افزایش آگاهی و سواد سلامت جامعه، ترغیب مردم برای مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی، کاهش مصرف نمک، افزایش مصرف غلات، میوه جات و سیریجات و کنترل و درمان فشار خون از اهداف اجرای طرح «بسیج ملی کنترل فشار خون بالا» هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان فشار خون را قاتل خاموش دانست و بیان کرد: فشار خون به دلیل آنکه علامتی ندارد و مردم برای درمان مراجعه نمی‌کنند، لذا به قاتل خاموش معروف است، بنابراین افراد بالای 30 سال باید به صورت مداوم فشار خون خود را اندازه گیری کنند.

وی ادامه داد: 50 درصد افراد جامعه از بیماری فشار خون خود مطلع نیستند و از 50 درصد افرادی نیز که از فشار خون خود اطلاع دارند، در پی‌درمان قطعی خود نیستند و تنها 20 درصد کسانی که به فشار خون مبتلا هستند، فشار خون خود را به خوبی کنترل می‌کنند.

احمدطباطبایی بیان کرد: با اجرا و تداوم این طرح به دنبال آن هستیم که حداقل 30 درصد پرفشاری خون در کشور و همچنین حدود 30 درصد مصرف نمک در جامعه کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: فاز اول این طرح آگاهی بخشی و فاز دوم این طرح مراجعه مردم به مراکز درمانی است، شایان ذکر است که افرادی که علم گرفتن فشار خون دارند، می‌توانند از طریق وب سایت نیز فشار خون خود را در خانه اندازه گیری و در این وب سایت ثبت کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور