آموزه‌های قرآن؛ ناجی جوانان در تقابل با تهاجم فرهنگی


آموزه‌های قرآن؛ ناجی جوانان در تقابل با تهاجم فرهنگی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نماینده ولی‌فقیه در لرستان آموزه‌های قرآنی را نجات‌دهنده جوانان در مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و گفت: قرآن شفای دردها و انسان‌ساز است.

آموزه‌های قرآن؛ ناجی جوانان در تقابل با تهاجم فرهنگیبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، شب گذشته، ۲۸ اردیبهشت‌ماه در محفل انس با قرآن‌ کریم، یادواره شهدای قرآنی شهرستان خرم‌آباد، اظهار‌ کرد: شاهد رشد کمی و کیفی فعالیت‌های قرآن در استان لرستان هستیم.
وی با بیان اینکه استاد عزت‌الله گوشه‌ای حق بزرگی بر گردن جامعه قرآنی لرستان دارد، ادامه داد: امروز قاریان لرستان در سطح بین‌المللی تلاوت می‌کنند کما‌اینکه آقای بهرامی و یک نوجوان لرستانی امسال در محضر رهبر معظم انقلاب تلاوت قرآن داشتند.
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که خانواده‌ها برای سلامت و آینده فرزندان باید آنان را به محافل قرآنی بیاورند، خاطرنشان کرد: اگر وجود جوانان با قرآن آمیخته شود از تهاجم فرهنگی حفظ می‌شوند چراکه قرآن نجات‌دهنده جوانان در مقابل تهاجم فرهنگی است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان قرآن را شفای دردها، انسان‌ساز و نگه‌دارنده انسان برابر هجمه‌های درونی و بیرونی دشمنان برشمرد و خاطرنشان کرد: آن‌چه باعث عزت سربلندی مسلمانان است قران است.

آینده بشریت متعلق به قرآن است
خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که آینده بشریت متعلق به قرآن است، اضافه کرد: امام زمان(عج) جهان را به‌وسیله قرآن اداره می‌کند.
این مفسر قرآن‌ کریم قرآن را مایه عزت و کرامت بشریت برشمرد و با بیان این‌که قرآن بر هدایت انسان می‌افزاید و از گناه و گمراهی می‌کاهد، خاطرنشان کرد: دل‌های پاک باید از قرآن بهره گیرند و قرآن توسط انسان‌های پاک تلاوت شود.
وی با بیان این‌که سوره واقعه چهار ویژگی برای قرآن را ذکر می‌کند، اضافه کرد: در این سوره قرآن کتاب کرامت و در لوح محفوظ دارای مقام و منزلت است کمااینکه قرآن پاک است و پاکان از آن بهره می‌برند.

تفسیر قرآن از محجوریت بیرون آمده است
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که کسانی‌که به قرآن عمل نمی‌کنند نسبت به قرآن کوتاهی و سهل‌انگاری کرده‌اند، اضافه کرد: پیامبر اسلام(ص) با قرآن فرهنگ جاهلیت را از بین برد و تمدن قرآنی را در جامعه به وجود آورد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با ابراز رضایت از نقش صدا و سیما در انعکاس برنامه‌های قرآنی، اضافه کرد: تفسیر قرآن مهجور بود اما با پخش برنامه‌های قرآنی به‌ویژه در ماه مبارک رمضان از این محجوریت بیرون آمده است کمااینکه امروز جلسات قرآن با حضور پُررنگ جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...