برگزاری چهل و هشتمین آیین بزرگداشت استاد معین در آستانه اشرفیه


برگزاری چهل و هشتمین آیین بزرگداشت استاد معین در آستانه اشرفیه

رشت - ایرنا - فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه بر ضرورت شناساندن جایگاه علمی دکتر محمد معین تاکید کرد و از برگزاری چهل و هشتمین آیین بزرگداشت این استاد فرهیخته در تیرماه امسال خبر داد.

رحیم حیدری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به برگزاری اولین جلسه ستاد بزرگداشت چهل و هشتمین سال درگذشت استاد معین ، به تلاش های خستگی ناپذیر او در راه پاسداری از ارزش های فرهنگی و ادبیات فارسی اشاره و اضافه کرد: برگزاری آیین بزرگداشت استاد معین ، فرصتی مناسب در جهت شناساندن هرچه بهتر جایگاه این استاد فرهیخته است.
وی با اشاره به لزوم بهره گیری از سخنرانان ملی در این آیین گفت: با راه اندازی دو کمیته علمی و همچنین اجرایی و تدارکات، مقدمات برگزاری مناسب آیین بزرگداشت چهل و هشتمین سالگرد درگذشت دکتر معین در آستانه اشرفیه فراهم می شود.
به گزارش ایرنا، محمد معین نهم اردیبهشت ماه سال 1297 در شهر رشت و در خانواده ای از علمای روحانی متولد شد؛ این استاد فرهیخته در نهم آذر 1345 به سبب سکته مغزی در یکی از بیمارستان های تهران بستری شد و در اثر همین عارضه، به کما رفت و در نهایت 13 تیر سال 1350 وفات یافت و هم اکنون آرامگاه او ، در آستانه اشرفیه و در کنار رودخانه حشمت رود قرار دارد.
تصنیف و تألیف ستاره ناهید، حافظ شیرین سخن، یک قطعه شعر در پارسی باستان، شاهان کیانی و مرزبان نامه، تصحیح کتبی چون دانشنامه علایی تألیف ابن سینا، چهار مقاله تألیف نظامی عروضی سمرقندی، مجموعه اشعار دهخدا، ترجمه روان شناسی تربیتی و کتیبه های پهلوی ازجمله فعالیت های این استاد بزرگ علم و ادب فارسی است.
از این اندیشمند بزرگ، مقالات و آثار مهم دیگری به چاپ رسیده که گردآوری و چاپ لغت نامه معین یکی از آثار بزرگ این استاد و اندیشمند فارسی به شمار می رود.
آستانه اشرفیه در 35 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
7287 / 2007

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا