آسیب سیل به حدود 2400 واحد مسکونی شهری و روستایی اهواز


آسیب سیل به حدود 2400 واحد مسکونی شهری و روستایی اهواز

فرماندار اهواز با بیان اینکه در شهر و روستاهای شهرستان اهواز حدود 2400 واحد مسکونی دچار آسیب شده‌اند، گفت: برآورد اولیه در بحث خسارت‌های سیلاب به بخش شهری و روستایی اهواز حدود 5 هزار و 600 میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش ایسنا، جمال عالمی نیسی در جلسه بررسی آخرین وضعیت شهرستان‌های سیل زده خوزستان که امروز ۲۹ اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان اهواز با توجه به وسعتی که در حوزه روستایی و شهری دارد در سیلابی که اتفاق افتاد، بیشترین آسیب‌ها را در زیرساخت به خود دید.

وی افزود: برآورد اولیه در بحث خسارت‌های سیلاب به بخش شهری و روستایی اهواز حدود ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

فرماندار اهواز تصریح کرد: بیشترین آسیب‌ها و خسارت‌ها مربوط به حوزه زیرساخت‌های شهری و به ویژه بحث فاضلاب شهرستان اهواز است. همچنین زیرساخت‌های ارتباطی مربوط به بخش روستایی نیز دچار آسیب شده‌اند.

عالمی نیسی عنوان کرد: علی رغم تلاش‌های بسیاری که انجام گرفت اما با توجه به درگیری که با سیلاب داشتیم، تعدادی از روستاها به زیر آب رفتند و آسیب‌هایی به بخش مسکونی و زیرساخت‌های روستایی وارد شد.

وی ادامه داد: در شهر و روستاهای شهرستان اهواز حدود ۲۴۰۰ واحد مسکونی دچار آسیب شده‌اند. در این زمینه در بخش شهری ۸۰۰ واحد و در بخش روستایی حدود ۱۶۰۰ واحد آسیب دیدند.

فرماندار اهواز عنوان کرد: از این تعداد واحد مسکونی آسیب دیده حدود ۳۷۰ واحد در بخش روستایی و همچنین ۳۰ واحد نیز در بخش شهری احداثی است و باید نسبت به ساخت آن‌ها اقدام شود.

عالمی نیسی با بیان اینکه کار بازسازی در اهواز آغاز شده است، اظهار کرد: باقی واحدها تعمیراتی هستند و باید نسبت به بازسازی آن‌ها اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت در بحث بازسازی زیرساخت‌ها تعجیل کند زیرا بسیاری از مردم با مشکلاتی مواجه هستند که باید نسبت به حل آن‌ها اقدام شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان