پژوهشکده حج و زیارت و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همکاری می‌کنند


پژوهشکده حج و زیارت و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همکاری می‌کنند

روسای پژوهشکده حج و زیارت و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در محورهایی همچون هم‌فکری و همکاری‌های علمی و پژوهشی، برگزاری نشست‌های تخصصی، سمینارها، کرسی‌های علمی، همایش‌های داخلی و بین‌المللی تفاهم همکاری امضا کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی میان پژوهشکده حج و زیارت و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با حضور روسای دو مرکز به امضا رسید.

بنابر این گزارش، این تفاهم‌نامه با هدف ایجاد و گسترش هم فکری و همکاری های علمی و پژوهشی دوجانبه، ارتقاء سطح تعاملات علمی، خدمات مشاوره ای و بهره گیری بهینه از امکانات موجود در جهت نیل به اهداف مشترک، با حضور «علی اکبر ضیائی»، رئیس پژوهشکده حج و زیارت و حجت الاسلام والمسلمین «نجف لکزائی»، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی امضا گردید.

این تفاهم نامه با ذکر زمینه‌های همکاری میان این دو مرکز پژوهشی، بر لزوم معرفی اولویت‌های پژوهشی در موضوعات مرتبط با فعالیت‌های دو طرف، همکاری در اجرای مشترک آنها و مشارکت در تامین محتوای نشریات علمی، پژوهشی، ترویجی و تبلیغی تاکید کرده است.

همچنین مقرر شد که دو طرف در همکاری‌های دو جانبه خود، مشارکت در تالیف و ترجمه متون و منابع مورد نیاز، انتشار آنها در سطوح داخلی و بین المللی و بهره مندی متقابل در زمینه تبادل اطلاعات علمی پژوهشی را مد نظر قرار دهند.

همکاری در برگزاری نشست‌های تخصصی، سمینارها، کرسی‌های علمی، همایش های داخلی و بین المللی، انجام داوری، ارزیابی و نظارت بر طرح‌های پژوهشی، بررسی محتوای پژوهش‌ها و تبادل تجربیات در زمینه توسعه دانش‌های اینترنتی و دیجیتالی مورد نیاز دو مرکز، از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه است.

در ابتدای این جلسه پهلوانی، مدیر اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشگاه در فضای مجازی و بخش‌های مختلف آن پرداخت. وی همچنین، نرم افزار کتابخوان پژوهان و امکانات خاص آن را معرفی کرد.

در ادامه ضیایی به تشریح فعالیت‌های این پژوهشکده پرداخت و انتشار بیش از ۱۲۰۰ عنوان کتاب در موضوعات مختلف، کلان پروژه‌های دانشنامه حرمین شریفین، موسوعه رد شبهات وهابیه، مجموعه آثار حج خونین، مجموعه آثارفاجعه منا، راه اندازی سایت ویکی حج، دانشنامه عتبات عالیات، برگزاری بیش از ۹۰ سمینار و نشست علمی تخصصی را از مواردی برشمرد که به همت پژوهشکده حج و زیارت در سال‌های اخیر انجام شده است.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت در ادامه ابراز تمایل کرد مجموعه آثار پژوهشکده حج و زیارت در نرم افزار کتابخوان پژوهان عرضه شود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا