سکونت 19 میلیون نفر در محلات حاشیه نشین


رئیس سازمان امور اجتماعی کشور: 19 میلیون از جمعیت 60 میلیون شهرنشین کشور در محلات حاشیه نشین کشور و 8 میلیون نفر نیز در بافت فرسوده و بافت تاریخی کشور سکونت می‌کنند

سکونت 19 میلیون نفر در محلات حاشیه نشینبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، تقی رستم وندی در صد و هفدهمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران درباره اقدامات و عملکرد دستگاه‌ها و نهاد‌های فعال در محلات حاشیه‌نشین افزود: جلسه امروز شورای اجتماعی دومین جلسه با موضوع سکونتگاه‌های غیررسمی بود که بهتر است آن‌ها را به عنوان محلات هدف بازآفرینی شهری تعبیر کنیم.

وی گفت: طی این دو جلسه دستگاه‌های مختلف دولتی نسبت به ماموریتی که در امدادرسانی، خدمات اجتماعی و سلامت اجتماعی داشتند، گزارش‌های مفصلی در حوزه‌های امنیت، اشتغال، آموزش، بهداشت و سلامت ارائه کردند.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه امروز هم‌افزایی و انسجام خوبی در حوزه برنامه‌ریزی در همه دستگاه‌ها ایجاد شده است، افزود: سال ۹۸ آغاز یک تحول عمده در حوزه اقدامات و مداخلات دستگاه‌های دولتی در محلات هدف بازآفرینی شهری است.

وی با بیان اینکه جمعیتی حدود ۱۱ میلیون در محلات حاشیه نشین کشور ساکن هستند، گفت: حدود ۸ میلیون نفر نیز در بافت فرسوده و بافت تاریخی کشور ساکن اند که جمعیت بزرگی را شامل می‌شود در واقع ۱۹ میلیون از جمعیت ۶۰ میلیون شهرنشین کشور در این مناطق ساکن هستند که مشکلات خود را دارند و به فقر شهری، مشکلات کالبدی مسکن، پسماند، عقب‌ماندگی از نظام آموزشی و پایین بودن بهداشت مبتلا هستند.

رستم وندی با بیان اینکه باید با هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در این محلات اقدامات و مداخلات لازم شکل بگیرد، افزود: در جلسه امروز مقرر شد که یک کارگروه ویژه‌ای تشکیل شود تا موضوع مهاجرت معکوس که در برنامه ششم توسعه به آن اشاره شده است را مد نظر قرار دهد و برنامه‌ای برای آن تدوین کند.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه همچنین امروز در حوزه امنیت و اشتغال الگو‌های مناسبی ارائه شد، گفت: نمونه آن ائتلافی است که بین هلال احمر، سازمان فنی و حرفه‌ای، معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری و وزارت کشور ایجاد شده است تا در حوزه اشتغال فعالیت کند و تلاش می‌کند در ۲۲ استان کشور مدل خاصی را که در حوزه کارآفرینی طراحی شده است به اجرا دربیاورد. امروز هم نمونه موفقیت از کارآفرینی را در شهر کرمان شاهد بودیم.

وی افزود: به نظر می‌رسد با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سال ۹۸ سرآغاز یک تحول خوب در حوزه مداخلات در این سکونت گاه‌ها باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرماندار گناوه درباره شنیده شدن صدای انفجار در این شهر: مربوط به انفجار معدن سنگ کوه بی...