ادامه سم‌پاشی اراضی گیلان به‌دلیل هجوم ملخ‌ تا پایان تیرماه


ادامه سم‌پاشی اراضی گیلان به‌دلیل هجوم ملخ‌ تا پایان تیرماه

رشت - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به حمله ملخ‌های مراکشی به باغ های چند شهرستان استان گفت: اقدامات لازم برای مبارزه با این ملخ‌ها انجام و‌ سم‌پاشی چهار هزار هکتار انجام‌شده که این امر تا پایان تیرماه ادامه دارد.

مسعود الماسی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به حمله ملخ‌های مراکشی به باغات چند شهرستان استان گیلان اظهار کرد: به تازگی ملخ‌های مراکشی به شالیزارها و اراضی کشاورزی چند شهرستان گیلان به‌خصوص رودبار حمله کرده که با تلاش مسؤولان، کانون یابی ملخ‌ها انجام و هم‌اکنون در حال مبارزه با این آفت هستیم.
وی از سم‌پاشی زمین‌های کشاورزی مورد هجوم قرار گرفته خبر داد و گفت: کارهای انجام‌شده برای مبارزه با این ملخ‌ها در 11 هزار هکتار از اراضی استان انجام و‌ در چهار هزار هکتار آن سم‌پاشی صورت گرفته که این امر تا پایان تیرماه ادامه دارد.
معاون امور تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به دلایل هجوم بیشتر ملخ‌ها نسبت به مشابه سال گذشته بیان کرد: زمستان گرم و بارندگی‌های شدید و‌ بی‌سابقه در فصل بهار موجب افزایش هجوم ملخ‌های مراکشی به استان نسبت به سال گذشته شده است.
الماسی با اذعان به اینکه ملخ‌ها بیشتر به اراضی سرسبز حمله می‌کنند، تصریح کرد: از سال گذشته استان با هجوم ملخ‌های مراکشی مواجه است ولی امسال و به دلیل بارندگی در فصل بهار زمین‌های کشاورزی گیلان سرسبزتر شده و ‌به همین علت حمله ملخ‌ها بیشتر شده است.
شهرستان رودبار در 67 کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است.
ملخی که در نوار شمالی کشور دیده شده، ملخ صحرایی نیست بلکه ملخ بومی کشور خودمان است. ملخ مراکشی از دیرباز در کشور وجود داشته اما امسال به دلیل افزایش بارندگی ها و شرایط آب و هوایی در برخی استان های کشور ازدیاد پیدا کرده است.
آفت ملخ مراکشی به اندازه ملخ صحرایی خطرناک نیست اما مبارزه با آن تا کنترل جمعیت ادامه می یابد.
طبق اعلام سید محمدرضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور ، عملیات مبارزه با ملخ مراکشی در سطح 25 هزار هکتار از اراضی نوار شمالی کشور در حال انجام است.
7296/2007/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا