کلاس جهانی ایمنی در شهر


کلاس جهانی ایمنی در شهر

بر اساس توافقی در ژنو، دوره تخصصی آتش‌نشانی،ایمنی و مدیریت بحران به میزبانی مشهد برگزار می‌شود


شهرآرا آنلاین - ترنج وزیری| رئیس شورای شهر مشهد که به منظور حضور در اجلاس بین‌المللی «سکوی کاهش خطرپذیری» در شهر ژنو به سر می‌برد، در جریان برنامه‌های کاری خود، دیداری با مشاور ارشد سازمان ملل متحد در امور بحران و ایمنی داشت و در این ملاقات بر ضرورت همکاری‌های جهانی در راستای کاهش خطراتی که شهرها را تهدید می‌‌کند تأکید کرد.

همچنین در این دیدار، توافق‌های اولیه برای برگزاری یک دوره تخصصی آتش‌نشانی، ایمنی و مدیریت بحران در چهارچوب سند «سندای» انجام شد. بر این اساس، دوره مذکور برای تمامی مدیران و کارشناسان مرتبط تمام کشور برنامه‌ریزی شده است و در اواخر آبان‌ماه سال جاری به میزبانی مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهد، در این دیدار دوجانبه مباحث مختلفی مطرح شد و محمدرضا حیدری به ارائه گزارش مختصری از اقدامات مدیریت شهری مشهد در حوزه ایمنی و مدیریت بحران و سابقه اجرای سند سندای از سال ٢٠١۵ و دوره‌های آموزشی برگزار‌شده با سازمان ملل پرداخت.

لوئیز میگوئل، مشاور ارشد سازمان ملل متحد در امور بحران و ایمنی، نیز در این دیدار با اشاره به تشکل بزرگی در اروپا که همگی مشاوران ارشد مدیریت بحران و ایمنی هستند گفت: این تشکل از ظرفیت‌های ‌خوبی در حوزه‌های مختلف ایمنی، بحران، سازه‌ و محیط زیست برخوردار است و آماده هستیم ‌این ظرفیت‌ها را به شهر مشهد نیز منتقل کنیم.

او این را هم گفت که از ظرفیت‌های سازمان ملل متحد نیز به منظور اجرای سند سندای در مشهد حتما استفاده خواهد شد.

﷯ دعوت از رئیس بنیاد ملی توسعه کشور آلمان برای حضور در مشهد

رئیس شورای شهر مشهد همچنین در جریان اجلاس بین‌المللی «سکوی کاهش خطرپذیری» دیداری نیز با رئیس بنیاد ملی توسعه کشور آلمان داشت و به صورت رسمی از او دعوت کرد ‌سفری به دومین کلان‌شهر ایران داشته باشد.

بنیاد توسعه ملی توسعه آلمان بنیادی دولتی است که اعتبارات خود را در حوزه‌های مدیریت بحران، سند سندای، توسعه پایدار و مباحث محیط‌زیستی هزینه می‌کند مشروط بر اینکه طرح قابل قبولی از سوی کشورها به این بنیاد ارسال شود.

حیدری در این دیدار از رئیس بنیاد توسعه ملی آلمان برای سفر به ایران و مشهد مقدس دعوت کرد و مقرر شد وی ظرف ۴٠ روز آینده به کشورمان سفر کند.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: با هماهنگی وزارت امور خارجه پیگیری خواهیم کرد ‌در این سفر، بازدید از شهر مشهد و برگزاری جلسات مختلف نیز در برنامه قرار گیرد.

﷯ سرپرست مدیریت بحران تنها سخنران ایرانی بخش ignit stage

تاکنون کارگاه‌ها و بخش‌های مختلفی در ششمین اجلاس «‌سکوی کاهش‌ خطرپذیری» ژنو سوئیس برگزار شده است و اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، به‌ عنوان نماینده دولت و محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد، در این اجلاس سخنرانی کرده‌اند. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد هم به عنوان تنها فرد ایرانی توانست به مدت ١۵ دقیقه در بخش ‌ignit stage‌ این اجلاس سخنرانی کند.

امیر عزیزی در گفت‌و‌گوی خود با شهرآرا ignit stage را بخشی معرفی کرد که در آن فعالیت‌های جدید، نوآورانه و تأثیرگذار در حوزه مدیریت بحران پوشش داده می‌شود. وی در این بخش در ٣ حوزه به سخنرانی پرداخت. سیل ایران و فعالیت‌هایی که از سوی سازمان‌ آتش‌نشانی برای پوشش و کمک‌رسانی در حوزه سیل انجام شد از مواردی بود که عزیزی در این جلسه مطرح کرد. بخش دیگر سخنرانی او نیز «دوام ثامن» و فعالیت‌ها و نقش تأثیرگذار بانوان در این تشکل مردمی مهم بود که مورد استقبال حاضران جلسه قرار گرفت و پرسش و پاسخ زیادی درباره آن صورت گرفت.

عزیزی در ادامه با اشاره به طراحی نرم‌افزار «هشدار من» در مدیریت بحران، گفت: ‌این نرم‌افزار قابلیت استفاده برای آتش‌نشانی، اورژانس، پلیس و هلال‌احمر را دارد، فناوری جدیدی که می‌تواند جایگزین تلفن‌های امدادی مانند ١١۵، ١١٠ و ١٢۵ شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06