پرسپولیسی‌ها نیایند، سکوهایشان به سپاهان می‌رسد/ فتاحی: قانون 50-50 سال‌هاست اجرا می‌شود


پرسپولیسی‌ها نیایند، سکوهایشان به سپاهان می‌رسد/ فتاحی: قانون 50-50 سال‌هاست اجرا می‌شود

رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: تا زمانی که هر کسی نرود، سر صندلی خودش بنشیند، قانون 10-90 یا 50-50 به درستی اجرا نمی شود.

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که مسئولان باشگاه سپاهان شدیدا به قانون ۵۰-۵۰ بودن هواداران در بازی نیمه نهایی جام حذفی اعتراض دارند، رییس کمیته مسابقات معتقد است این اقدام قانونی بوده و از سال ۹۶ در حال اجراست. سیامک قلیچ‌خانی، مدیر رسانه‌ای سپاهان در گفت‌و‌گویی با "ورزش سه" مثال‌هایی از اجرا نشدن این قانون در بازی‌های جام حذفی آورده بود.


سعید فتاحی شب گذشته در جریان برنامه فوتبال برتر درباره ۵۰-۵۰ بودن سکوهای نقش جهان در بازی نیمه نهایی جام حذفی بین سپاهان و پرسپولیس اظهار داشت: از وقتی جام حذفی به صورت تک بازی انجام می شود، این آیین نامه نوشته شده است. حتی آیین نامه سال ۹۶ یکسری اصلاحات داشته و به باشگاه‌ها ابلاغ شده است. برای اولین بار نیست که چنین این اتفاقی می افتد و در ۲ سال اخیر این آیین نامه در حال اجراست.


وی افزود: تماشاگران به صورت ۵۰-۵۰ تقسیم می شوند، اما درآمد بلیت فروشی به میزبان می‌رسد. در بازی سپیدرود-پرسپولیس حدود ۲۰ درصد از تماشاگران پرسپولیس به ورزشگاه آمده بودند و دیگر کسی نبود که در سکوهای آنها بنشیند، به همین خاطر سکوها را در اختیار میزبان قرار دادیم. در بازی استقلال و صنعت نفت، در مجموع ۲۰، ۳۰ نفر از همراهان استقلال روی سکو بودند و هیچ کس برای تشویق این تیم نیامده بود. به همین خاطر سکوها به میزبان رسید. حتی در لیگ برتر هم دیدید که تماشاگران پرسپولیس به ورزشگاه یادگار نرفتند و همه سکوها به تبریزی‌ها رسید.


رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ عنوان کرد: در این بازی هم ما سکوها را ۵۰-۵۰ می کنیم و اگر پرسپولیسی ها نتوانستند بخش خود را پر کنند، اجازه می دهیم سپاهانی ها ظرفیت بیشتری را داشته باشند. آقای تابش، مدیرعامل سپاهان نامه زده، اما ما آیین نامه را برایشان می فرستیم. بازهم تاکید می کنم این تصمیم فقط مربوط به این بازی نیست.


فتاحی در ادامه صحبت های خود گفت: دیروز برای کلیه باشگاه‌های لیگ برتری نامه ای را ارسال کردیم که از فصل آینده بلیت فروشی در همه ورزشگاه‌ها باید به صورت کاملا الکترونیکی باشد. تا زمانی که هر کسی نرود، سر صندلی خودش بنشیند، قانون ۱۰-۹۰ اجرا نمی شود و سیستم ۵۰-۵۰ در جام حذفی هم سخت است. در بازی پرسپولیس و ذوب آهن دیدید که پرسپولیسی ها بلیت ذوب آهنی ها را خریدند.


وی درباره وضعیت داماداش و میزبان فینال جام حذفی افزود: داماش تا این لحظه نامه ای به ما نزده و ما هم به جو رسانه ای کاری نداریم. البته قبول دارم که آنها باید یک ماه برای یک بازی تمرین کنند و این درست نیست، اما چاره ای نداشتیم چون تقویم پر بود. برای میزبانی هم ما ۲ گزینه کرمانشاه و مشهد را داشتیم. من بهمن ماه از ورزشگاه کرمانشاه بازدید کردم که نواقصی داشت و چمنش باکیفیت نبود. امروز هم بازدید دیگری صورت می گیرد، اما احتمال زیاد بازی در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟