پرداخت تسهیلات با یارانه دولتی به توسعه گران در بافت فرسوده


پرداخت تسهیلات با یارانه دولتی به توسعه گران در بافت فرسوده

خبرگزاری آریا- نخستین سهیمه دولت برای ارائه یارانه به­ تسهیلات اجرای پروژه بافت‌های فرسوده، از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شد.

پرداخت تسهیلات با یارانه دولتی به توسعه گران در بافت فرسوده
خبرگزاری آریا- نخستین سهیمه دولت برای ارائه یارانه به­ تسهیلات اجرای پروژه بافت‌های فرسوده، از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، محمد اسلامی در حاشیه امضای تفاهمنامه مشترک باز آفرینی شهری محله‌های هدف شهر تهران که بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران امضا شد افزود: بحث بازآفرینی شهری در 270 محله ­تعریف شد و تا به امروز در 72 محله و 67 شهر شناسایی و ­ 2 هزار و 400 هکتار اراضی دولتی برای نوسازی بافت‌های فرسوده ­شناسایی و در اختیار توسعه دهندگان قرار داده شده است.
­وی با بیان اینکه چابهار بیشترین حاشیه نشینی در کشور را به خود اختصاص داده است گفت: از 2400 هکتار بافت فرسوده، حدود هزار هکتار اراضی مربوط به بافت فرسوده چابهار است.
­اسلامی با بیان اینکه تفاهم نامه امروز با هدف سرعت بخشیدن به نوسازی بافت‌های فرسوده امضا شد افزود: 4.4 هکتار از اراضی محله سیروس تهران شناسایی شد و در اختیار توسعه گران قرار گرفت.
وی درباره گلایه انبوه سازان مبنی بر پرداخت نشدن تسهیلات با سود پایین گفت: تسهیلات 18 درصد هم خوب است، زیرا در نهایت سازنده ملک را براساس قیمت تمام شده به فروش می‌رساند.
اسلامی ادامه داد: ­اگر دولت بخواهد یارانه پرداخت کند سهم یارانه خود را به موقع پرداخت خواهد کرد و تامین اعتبار برای یارانه تسهیلات از محل مصوبه صندوق توسعه ملی صورت گرفته است که اولین سهمیه این یارانه امروز از صندوق توسعه پرداخت شد.
وی با بیان اینکه ­نوسازی بافت‌های فرسوده براساس طرح جامع مصوب است گفت: ­به موجب قانون، اراضی در اختیار دولت را برای ساخت واحد‌ها در اختیار توسعه گران قرار می‌دهیم و نگرانی برای تامین منابع و زمین نداریم.

پیشرفت 40 درصدی نوسازی در بافت‌های فرسوده
وزیر راه و شهرسازی از تسریع روند پیشرفت نوسازی در بافت‌های فرسوده خبر دادبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما؛ محمد اسلامی در مراسم امضاء تفاهمنامه مشترک بازآفرینی شهری محله‌های هدف شهر تهران با اشاره به اینکه هدف ازاین تفاهمنامه کیفیت بخشی به زندگی شهری است گفت: هدف ما در شورای عالی شهرسازی، تهیه طرح جامع برای مدیریت زندگی شهری است.
وی با بیان اینکه شهر تهران به عنوان پایتخت ویژگی‌های پیچده‌ای دارد تصریح کرد: راهبری طرح جامع باعث می‌شود وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تصمیم‌های به هنگامی، در مدیریت کیفیت زندگی شهری اتخاذ کنند.
وزیر راه و شهرسازی یکی از اهداف اصلی در حوزه شهری را توجه به بافت‌های فرسوده دانست و گفت: امروز درمرحله اقدام، موفق شده ایم برای بازآفرینی شهری در مقیاس محله، تصمیم گیری کنیم و بر اساس یک طرح مصوب اقدامات لازم به صورت عملی در دستور کار قرار گیرد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تهران در بحث بلایای طبیعی حساسیت بیشتری دارد تصریح کرد: بر اساس آمار، پیشرفت بازآفرینی شهری در تهران بیش از 40 درصد است و امید است با هماهنگی بیشتر دستگاه‌های ذیربط، سرعت کار در بازآفرینی شهری افزایش یابد.
وی با تاکید براینکه روند نوسازی پروژه‌ها با تاخیر مواجه نخواهد شد و از تمام ظرفیت توسعه گران استفاده می‌شود ادامه داد: از بخش‌های خصوصی انتظار داریم تا وارد موضوع نوسازی بافت فرسوده شوند و با انجام پروژه‌ها امید را به زندگی مردم بیاورند.
گفتنی است؛ تفاهمنامه مشترک بازآفرینی شهری محله‌های هدف شهر تهران امروز 28 اردیبهشت بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران امضاء شد.

همکاری وزارت راه و شهرداری تهران باهدف بازآفرینی بافت های فرسوده
تفاهمنامه همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران برای بازآفرینی محله های هدف شهر تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی و شهردار تهران امضا شد.
هدف از این تفاهمنامه اجرای برنامه های بازآفرینی شهر تهران، با اولویت محله سیروس است.
بهره گیری از اختیارات و امکانات مدیریتی، سیاست گذاری، برنامه ریزی، حقوقی و اجرایی طرفین به منظور تدوین، تصویب و اجرای برنامه های بازآفرینی شهری شهر تهران با اولویت محدوده 4.4 هکتاری محله سیروس از دیگر اهداف این تفاهمنامه است.
این برنامه دربرگیرنده ابعاد مختلف بوده که به صورت مشارکتی با ایفای نقش فعال همه مشارکت کنندگان تهیه شده و ارتقای کیفی فضاهای عمومی، توسعه و تجهیز خدمات روبنایی و زیربنایی، بهسازی، نوسازی و مقاوم سازی مسکن و توان افزایی اجتماعی، اقتصادی و نهادی ساکنان محله را هدف قرار می دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس