فهم قرآن نیازمند عترت است


فهم قرآن نیازمند عترت است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ یک پژوهشگر و پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن بدون اهل بیت معنایی نداشته و مانند کبوتری است که یک طرف بال او بسته شده و قادر به پرواز نیست. موفقیت و پرواز پرنده در گرو استفاده از هر دو بال او است. بعضی‌ها تنها به قرآن توجه دارند که این کار درست نیست.

فهم قرآن نیازمند عترت است

به گزارش ایکنا از اصفهان، فضل‌الله صلواتی، پژوهشگر و پیشکسوت قرآنی، شب گذشته، شنبه، 28 اردیبهشت‌ماه در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان، اظهار کرد: برای آموزش و حفظ قرآن نیازمند استاد هستیم. قرآن بدون اهل بیت معنایی نداشته و مانند کبوتری است که یک طرف بال او بسته شده و قادر به پرواز نیست. موفقیت و پرواز پرنده در گرو استفاده از هر دو بال او است. بعضی‌ها تنها به قرآن توجه دارند که این کار درست نیست.
وی ادامه داد: از امام رضا (ع) در رابطه با معنای آیه «ثُمَّ لَتُسْئَلُنَّ یَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعیمِ؛ سپس آن روز که دوزخ را بنگرید، درباره هر نعمتى که به شما ارزانى شده است از شما سؤال خواهد شد». سوال شد؛ ایشان فرمودند: منظور از «نَعیم» در این آیه خانواده ما و عترت پیامبر (ص) است. قرآن بدون ما معنی نداشته و تبدیل به همان قرآنی می‌شود که معاویه بر سر نیزه زد و از آن سواستفاده کرد.
این پیشکسوت قرآنی افزود: گاهی افرادی قصد انحراف دیگران از مسیر دین با استفاده از خود دین را دارند. اگر قرآن و عترت از هم جدا شوند، دیگر کنار هم آوردن دوباره آنها بسیار مشکل است.
صلواتی خاطر نشان کرد: امام رضا (ع) می‌فرمایند منظور از «صادقین» و «کوثر» نیز در قرآن همان اهل بیت است. در تفسیر امام فخر رازی هم نوشته شده است که منظور از «کوثر» حضرت زهرا (س) هستند و سپس ایشان سوال می‌کند ایشان(حضتر فاطمه) که فرزندانی مانند باقر، صادق، کاظم و رضا دارد، نمی‌تواند همان کوثر باشد؟ در کل دنیا بهتر از این چهار نفر پیدا نمی‌شود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو