به گزارش خبرگزاری برنا، سردار احمد طاهری اظهار داشت: در پی گزارش چند فقره سرقت مسلحانه تلفن های همراه توسط سرنشینان جوان یک دستگاه پژو 405 در سطح شهر زاهدان موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی با بررسی اظهارات مال باخته ها و بهره گیری از شیوه و شگردهای پلیسی توانستند اعضای این باند حرفه ای سرقت های مسلحانه را شناسایی و تحقیقات خود را با هماهنگی کلانتری های سطح شهر زاهدان برای دستگیری آنها آغاز کردند.

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا اینکه ساعت 19 شب گذشته یکی از تیم های کلانتری 15 زاهدان هنگام گشت زنی در محدوده بلوار کشاورز به یک دستگاه پژو 405 با 5 سرنشین مظنون و بلافاصله خودرو را قبل از فرار از محل متوقف و در بازرسی از آن یک قبضه سلاح وینچستر کشف کردند.

سردار طاهری تصریح کرد: پس از انتقال متهمان به کلانتری مشخص شد که این افراد همگی دارای سابقه سرقت بوده و مشخصات آنها با سرقت های گزارش شده مطابقت دارد که بلافاصله طرح مواجهه حضوری مال باختگان به اجرا در آمد.

این مقام انتظامی گفت: متهمان در مواجهه با مال باختگان و ادله پلیسی به 20 فقره سرقت به عنف تلفن همراه ، 2 فقره سرقت به عنف منزل و یک فقره سرقت یک پژو پارس در سطح شهر زاهدان اعتراف کردند.

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.