توقیف 727 قطعه سکه تاریخی در فارس


توقیف 727 قطعه سکه تاریخی در فارس

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: 727 قطعه سکه تاریخی متعلق به دوره پارتیان (اشکانیان) که به صورت غیرقانونی توسط فردی در یکی از روستا‌های شهرستان لامرد نگهداری می‌شد، کشف و توقیف شد.

توقیف 727 قطعه سکه تاریخی در فارس

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس در گزارش روز شنبه خود به نقل از سردار سرتیپ دوم احمدعلی گودرزی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان لامرد پس از مطلع شدن از موضوع نگهداری اموال تاریخی توسط فردی در یکی از روستا‌های این شهرستان، با هماهنگی مقام قضایی اقدام به بازرسی از مکان مورد نظر کردند.

وی، با اشاره به اینکه در محل یاد شده، ۷۲۷ قطعه سکه تاریخی کشف شد، اظهار داشت: سکه‌های مکشوفه با حضور کارشناس میراث فرهنگی مورد ارزیابی قرار گرفت و با توجه به حکاکی‌های صورت گرفته بر روی سکه ها، قدمت تاریخی آن‌ها به دوره اشکانیان تخمین زده شد.

گودرزی ادامه داد: طبق نظر کارشناسان، ارزش این سکه‌های تاریخی پنج میلیارد ریال برآورد شده، در این زمینه یک متهم دستگیر و به همراه اقلام مکشوفه تحویل مرجع قضایی شد.

سلسله اشکانیان که موسس و بنیانگذار آن اشک نام داشت، به مدت ۴۷۱ سال بر بخش عمده غرب آسیا حکومت کرد.

حکومت اشکانیان در اثر اختلافات داخلی و جنگ‌های خارجی در مدت حدود پنج قرن در شرق و غرب به تدریج ضعیف و سرانجام به دست اردشیر اول ساسانی منقرض شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا