اختصاص 14میلیارد دلار ارز یارانه ای برای تامین کالاهای اساسی


اختصاص 14میلیارد دلار ارز یارانه ای برای تامین کالاهای اساسی

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت امسال 14 میلیارد دلار ارز یارانه ای برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز جامعه اختصاص می دهد.

«سید مهدی فرشادان» به خبرگزاری ملت گفت: قانون در این زمینه شفاف است، اما مسئولان در نحوه اجرای قانون اختلاف نظر دارند که با بررسی موضوع در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در جمع بندی باید به شیوه اجرای مناسبی برسیم.
وی با بیان اینکه در یک سال گذشته 10 هزار شرکت دولتی ارز یارانه ای گرفته اند، اما تاثیری بر بهبود معشیت مردم نداشته است، گفت: با وجود اینکه این شرکت ها در یک سال گذشته ارز 4 هزار و 200 تومانی برای تهیه کالاهای اساسی در اختیار داشتند متاسفانه سفره مردم هر روز کوچک تر شد و گرانی در بازار سر به فلک گذاشت.
فرشادان اظهارداشت: عدم نظارت بر عملکرد شرکت ها، دلالی و رانت خواران عامل اصلی به هدر رفتن ارز یارانه ای شده و باید لیستی از شرکت های یاد شده در اختیار داشته باشیم تا عملکرد آنها در یکسال گذشته مورد بررسی قرار گیرد.
نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس دهم شورای اسلامی اظهارداشت: با وجود اینکه در سال 97 ارز دولتی به برخی از شرکت ها عرضه شد، اما تاثیری بر کنترل قیمت در بازار نداشت.
وی بیان داشت: در این بین در نظر گرفته شده که به روش کالا برگ الکترونیکی کالاها در اختیار مردم قرار گیرد، اما از آنجایی که همیشه سوداگرانی وجود دارند تا از شرایط پیش آمده به نفع خود برداشت کنند، انتظار می رود دیوان محاسبات و دستگاه قضا انجام این رویه کار را زیر نظر بگیرند و با متخلفان نیز برخورد قاطع داشته باشند.
شبک**1108**1708

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد