مستند جنایات آل سعود علیه شیعیان عربستان


مستند جنایات آل سعود علیه شیعیان عربستان

شبکه احرار در مستندی کوتاه به کشتار برنامه ریزی شده شیعیان به دست رژیم آل سعود پرداخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، شبکه تلویزیونی احرار در مستندی کوتاه به کشتار برنامه ریزی شده شیعیان به دست رژیم آل سعود پرداخت.

در این مستند آمده است: از زمانی که آل سعود حاکمیت جزیره العرب را به دست گرفت, عداوتی را علیه شیعیان آغاز کرد که همچنان ادامه دارد. آنان حتی در تلاش برای انتقام جویی از یک فرد, ساکنان یک منطقه مسکونی را در مناطق شیعه نشین مجازات می کنند. شیعیان استان های مختلف عربستان در بعد سیاسی و دینی شرایط دشواری دارند.
زندانی شدن ها, شکنجه های برنامه ریزی شده, بازداشت های کورکورانه و محاکمه های غیر قانونی تنها بخشی از سیاست های مقامات این کشور علیه شهروندان شیعه مذهب است, سیاست های برنامه ریزی شده ای که غالبا به اعدام و پس از آن سرقت جسد قربانی و دفن آن در گورهای جمعی ختم می شود.
در این میان مواضع کشورهای غربی و عربی در برابر چنین جنایاتی متفاوت است. برخی در ظاهر, این سیاست ها را محکوم می کنند اما در واکنش هایشان هیچ جدیتی دیده نمی شود و برخی هم سکوت در پیش می گیرند. در نتیجه به گواه کارشناسان, مقامات سعودی در آزادی کامل و حتی گاه با چراغ سبز بین المللی, همچنان قوانین بین المللی و شریعت آسمانی را زیر پا می گذارند.
در مستند شبکه تلویزیونی احرار به مهم ترین جنایات آل سعود علیه شهروندان و فعالان شیعه در این کشور پرداخته شده است, شیعیانی که یا با قطع سر از بدن و یا با شلیک گلوله اعدام و سپس در گورهای جمعی دفن شده اند.
این شبکه که مدافع حقوق ساکنان و فعالان شرق جزیره العرب است در این مستند که عنوان "گورهای جمعی سری" دارد, به این نکته اشاره می کند که همواره هدف این اعدام ها شیعیان هستند و به همین دلیل از این سیاست به عنوان جنگی خطرناک علیه هویت افراد یاد می کند که آل سعود علیه شیعیان عربستان به راه انداخته اند.
مستند مذکور آشکار می سازد که اجساد شیعیان به بازماندگانشان تحویل داده نمی شود, بلکه اجساد مثله و در گورهای جمعی دفن می شوند. در این مستند از آزاداندیشان جهان خواسته می شود برای شناسایی این گورها و محاکمه آل سعود به سرعت وارد عمل شوند.
در این مستند آمده است: یازدهم مه سال 2019 (شنبه , 21 اردیبهشت 1398) وهابی های آل سعود به شهر شیعه نشین سنابس حمله کردند و هشت جوان شیعه را با شلیک گلوله کشتند و اجسادشان را ربودند و در گورهای جمعی دفن کردند.
23 آوریل 2019 (سه شنبه , 3 اردیبهشت 1398) وهابی های آل سعود سی و سه اسیر شیعه را به قتل رساندند و در گورهای جمعی دفن کردند. از جمله این شهدا عبد الکریم الحواج، مجتبی السویکت، حسین مسلم، محمد آل خاتم، طاهر مسلم الحربی و محمد آل ناصر بودند.
7 ژانویه سال 2019 (دوشنبه , 17 دی 1397) وهابی های آل سعود به شهر شیعه نشین ام الحمام حمله کردند و شش جوان یعنی محمد آل شبیب, یحیی آل عمار, عبدالمحسن الاسود, علی ابوعبدالله, عمار ابوعبدالله و عبدالمحسن ابوعبدالله را به قتل رساندند و اجسادشان را ربودند و در گورهای جمعی دفن کردند.
هفتم ژانوبه 2019(دوشنبه , 17 دی 1397) وهابی های آل سعود به منطقه الکویکب در قطیف یورش بردند و سه جوان شیعه یعنی محمد آل زاید, خلیل المُسلِّم و مفید العلوان را به قتل رساندند و اجسادشان را ربودند و در گورهای جمعی دفن کردند.
تابستان 2017: وهابی های سعودی با حمله به محله شیعه نشین المسوّره در برابر چشم پدران, مادران و فرزندان, دهها شیعه را در درون خانه ها و در خیابانها کشتند و ذبح کردند و دارایی هایشان را به آتش کشیدند و سپس اجسادشان را ربودند و به گورهای جمعی سری سپردند.
تابستان همین سال وهابی های سعودی چهار اسیر شیعه یعنی مهدی الصایغ, زاهر البصری, یوسف المشیخص و امجد المعیبد را کشتند و اجسادشان را در گورهای جمعی سری دفن کردند.
باز هم در همین سال وهابی های سعودی به شهر شیعه نشین سیهات یورش بردند و سه جوان شیعه یعنی حسن العبدالله, جعفر المبیریک و صادق درویش را در خیابان سر بریدند و اجسادشان را ربودند و در گورهای جمعی به خاک سپردند.
این رفتار آل سعود اتفاق تازه ای نیست بلکه سیاستی کهنه علیه شیعیان است. آنان سه دهه پیش یعنی اکتبر 1988 چهار جوان یعنی ازهر الحجاج, علی عبدالله الخاتم, محمد القَرُّوص و خالد عبدالحمید العِلق را که در اسارتشان بودند, اعدام و در گورهای جمعی دفن کردند.
آنچه ذکر شد تنها چند مورد از جنایات این خاندان بود و محتوای این مستند خطاب به آزاداندیشان جهان است.
در انتهای مستند یکی از روحانیون شیعه عربستان می گوید: «آنچه امروز در کشورمان می بینیم, اعدام کف خیابانهاست. چه کسی این روش را می پسندد؟ آیا زمان آن نرسیده است که آزاد اندیشان, روشنفکران و آنان که خود را مدافع حقوق بشر می دانند, حرکتی را آغاز کنند؟»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟