سند توسعه فرهنگ عمومی شهرستان خوسف تدوین می شود


سند توسعه فرهنگ عمومی شهرستان خوسف تدوین می شود

شفیعی گفت: سند توسعه فرهنگ عمومی شهرستان خوسف در راستای اعتلای فرهنگ، فکر و اندیشه مردم تدوین می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «محمد شفیعی» امروز شنبه (28 اردیبهشت) در اولین شورای فرهنگ عمومی شهرستان، اظهار داشت: شهرستان خوسف دارای بزرگان؛ عالمان، شخصبت های برجسته کشوری و شاعران به نامی است که در این خصوص باید بیشتر کار فرهنگی و اطلاع رسانی انجام داد.

فرماندار خوسف با بیان اینکه در حوزه زیرساختی و به لحاظ اعتباری شهرستان خوسف در میان 11 شهرستان استان، رتبه 10 ام اعتباری را دارد، افزود: با این اعتبارات اندک و قطره چکانی نمی توانیم انتظارات مردم را با وجود 200 آبادی محقق کنیم.

شفیعی با اشاره به اینکه مردم بعد از گذشت چند سال، چشم انتظار تکمیل و تجهیز مجتمع فرهنگی هنری استاد ناقوس هستند، گفت: امیدواریم تا قبل از سال 1400 تکمیل و تجهیز شود؛ و هم اکنون این مجتمع آماده واگذاری به موسسات فرهنگی و قرآنی است.

فرماندار خوسف در این شورا خواستار تکمیل چارت اداری نمایندگی فرهنگ و ارشاد خوسف شد و افزود: امیدواریم تلاش برای ارتقای نمایندگی به اداره از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت پذیرد.

در این جلسه همچنین حجت الاسلام «حامد شاه بیکی»، امام جمعه شهرستان خوسف اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی در ماه رمضان باید با رویکرد انس با قرآن تشکیل شود.

وی با بیان اینکه تکمیل مجتمع فرهنگی ناقوس 20 ساله شده است، گفت: تکمیل و تجهیز این مجتمع در گروه حمایت ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

اطلس سند توسعه فرهنگی تدوین شود

امام جمعه خوسف تدوین سند توسعه فرهنگی شهرستان را کار فرهنگی برشمرد و گفت: تدوین سند نباید به صورت شکلی؛ بلکه باید اجرایی تدوین و در این خصوص ابتدا باید اطلس سند تدوین شود.

حجت الاسلام شاه بیکی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب؛ نگاهی فرهنگی را می طلبد و استکبار ستیزی ملت در این بیانیه نیاز به کار فرهنگی دارد که باید در این راستا به علم و دانش به عنوان پیشران های انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب در شورای فرهنگ عمومی توجه کرد.

در این جلسه همچنین «علی رحیمی»، عضو شورای شهر خوسف با بیان اینکه متولی انجمن های ادبی خوشنویسی اداره فرهنگ و ارشاد است، خواستار راه اندازی و تقویت این انجمن در خوسف شد.

وی افزود: پیوست فرهنگی باید در تمامی برنامه ها لحاظ شده و هم اکنون باید در حوزه موسیقی شهرستان اقداماتی مفید انجام داد.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403