آمادگی اداره کل ارشاد برای تجهیز کامل مجتمع فرهنگی هنری ناقوس


آمادگی اداره کل ارشاد برای تجهیز کامل مجتمع فرهنگی هنری ناقوس

نبی زاده از آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان برای تجهیز کامل مجتمع فرهنگی هنری استاد ناقوس خبر داد و گفت: سال گذشته 900 میلیون تومان اعتبار برای این مجتمع در نظر گرفته شده که 400 تومان آن تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «ناصر نبی زاده»، امروز شنبه (28 اردیبهشت) در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوسف، با بیان اینکه حوزه فرهنگ؛ حوزه گسترده و وسیعی است، اظهار داشت: چشم انداز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد بستر برای هماهنگی، هم افزایی، رصد و پیگیری مباحث فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: در آیین نامه مصوب شورای فرهنگ عمومی، بررسی معضلات فرهنگ شهری و روستای، تلاش برای حذف سنت های غلط و تقویت ارزش های اسلامی، برنامه ریزی برای همسو کردن موسسات دولتی و غیر دولتی در راستای مسائل فرهنگی جزء وظایف شورای فرهنگ عمومی تعریف شده است که باید بستر و جایگاه آن با حضور مدیران ارشد، تصمصم گیر و تصمم ساز برای رصد، هماهنگی و رفع آسیب ها و عموم بخشی به ظرفیت ها، ایجاد شود.

نبی زاده ادامه داد: دبیرخانه شورای فرهنگی، یک نشست دورهمی نیست؛ بلکه نشست تصمیم سازی متکی بر جایگاه ها و ارتقای همه جانبه شهرستان ها است.

وی بالاترین مرکز تصمیم گیری در شهرستان ها را شورای فرهنگ عمومی برشمرد و گفت: این شورا باید به عنوان فرماندهی در هم افزایی و کاهش آسیب های جامعه کمک کننده باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی در این شورا از تشکل هیئت رئیسه شورای فرهنگ عمومی خبر داد و گفت: با توجه به آسیب شناسی موضوعات مطرح در شوراهای فرهنگ عمومی این هیئت رئیسه متشکل از نماینده ولی فقیه استان و روسای شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان های استان تشکیل می شود.

نبی زاده با گلایه از برگزاری تعداد کم جلسات شورای فرهنگ عمومی، افزود: حداقل شش جلسه موثر شورای فرهنگ عمومی باید برگزار شود.

وی در خصوص تشکیل کارگروه های کارشناسی در شهرستان خوسف، گفت: در صورتی که کارگروه های کارشناسی شامل افراد برجسته و دانشگاهی در شهرستان برگزار شود؛ اداره کل اعتباری را برای این کارگروه در نظر می گیرد تا به صورت مستمر این کارگروه تشکیل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی در خصوص مباحث مطرح شده در این شورا اظهار داشت: مجتمع فرهنگی هنری استاد ناقوس یکی از دغدغه های اصلی شهرستان خوسف است که در صورت تخصیص اعتبارات، تکمیل و تجهیز می شود.

نبی زاده با بیان اینکه زیر ساخت های فرهنگی استان در حد مطلوب نیست، گفت: استاندار خراسان جنوبی نگاه خوبی به بحث زیر ساخت های فرهنگی دارند و دستوری به سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تکمیل حوزه زیرساخت ها داده است؛ که امیدواریم شاهد تحولاتی در این حوزه باشیم.

وی گفت: تمرکز اساسی وزارت فرهنگ و ارشاد برای تکمیل پروژه های بالای ۵۰ درصد، است و مجتمع فرهنگی هنری ناقوس از این جمله این پروژه ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی از آمادگی اداره فرهنگ و ارشاد استان در راستای تجهیز کامل مجتمع فرهنگی هنری استاد ناقوس خبر داد و گفت: سال گذشته 900 میلیون تومان اعتبار برای این مجتمع در نظر گرفته شده که 400 تومان آن تخصیص و 500 میلیون تومان دیگر باید ابلاغ شود.

نبی زاده افزود: تلاش برای ارتقای نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی خوسف به اداره انجام شده که در این راستا تشکیلات نیروی انسانی آن هم کامل تر خواهد شد.

وی گفت: این اداره آمادگی دارد تا برنامه های بزرگداشت های مفاخر و شخصیت های برجسته ی شهرستان را برگزار کند.

وی در خصوص کانون های فرهنگی هنری مساجد، با بیا اینکه هم اکنون 616 باب کانون فرهنگی هنری در سطح استان فعال است، گفت: تعداد 41 هزار عضو در این کانون ها ثبت نام کرده اند که خود بستر مناسب فرهنگی محسوب می شوند.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا