نشست وزرای خارجه ژاپن و 5 کشور آسیای مرکزی در دوشنبه


نشست وزرای خارجه ژاپن و 5 کشور آسیای مرکزی در دوشنبه

هفتمین نشست سالانه وزرای خارجه ژاپن و پنج کشور آسیای مرکزی شامل ازبکستان, قزاقستان, قرقیزستان, تاجیکستان و ترکمنستان در پایتخت تاجیکستان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ هفتمین نشست سالانه وزرای خارجه ژاپن و پنج کشور آسیای مرکزی شامل ازبکستان, قزاقستان, قرقیزستان, تاجیکستان و ترکمنستان روز شنبه در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد. وزرای خارجه ژاپن و پنج کشور آسیای مرکزی در پی افزایش حضور اقتصادی چین در منطقه از سال 2004 هر سال نشست مشترک برگزار می کنند.

این وزرا در نشست روز شنبه درباره تقویت همکاری ها در بخش گردشگری و زیرساخت ها در منطقه با یکدیگر توافق کردند. ژاپن امیدوار است با کشورهای آسیای مرکزی که در همسایگی روسیه و چین قرار دارند و از نظر منابع غنی هستند روابط مستحکمی داشته باشد.
وزرای خارجه ژاپن و کشورهای آسیای مرکزی در این نشست بر تعهد به اجرای طرح های زیرساختی مطابق با استانداردهای بین المللی تاکید و توافق کردند در زمینه بهبود فضای تجاری در کشورهای آسیای مرکزی با یکدیگر همکاری کنند.
آنها همچنین برای تقویت گردشگری در منطقه در زمینه تبادل کارمندان سفارت و معرفی طرح جدیدی که بر اساس آن گردشگران ژاپنی بتوانند با روادیدی که در یکی از 5 کشور آسیای مرکزی صادر می شود به سایر این کشورها سفر کنند با یکدیگر توافق کردند.
وزیر خارجه ژاپن در نشست خبری مشترک با همتایان خود از تصویب طرحی برای نظارت بر پیشرفت همکاری های چندجانبه در زمینه گردشگری, کشاورزی, حمل و نقل و توزیع خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج