سرپرست هواشناسی سمنان: سامانه ناپایدار جوی وارد می شود


سرپرست هواشناسی سمنان: سامانه ناپایدار جوی وارد می شود

سمنان- ایرنا- سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان گفت: بارش های پراکنده رگباری گاهی با رعد و برق با گذر امواج کم دامنه ناپایدار پدیده غالب 48 ساعت آینده این استان است.

ایرج مصطفوی عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس الگوهای پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، در امروز شنبه بیست و هشتم اردیبهشت و فردا در ساعات بعد از ظهر و شب در ارتفاعات شمالی بارش های رگباری پیش بینی می شود.
وی تصریح کرد: با تقویت ناپایداری ها از روز دوشنبه سی ام اردیبهشت بر شدت و گستره فعالیت سامانه بارشی افزوده می شود.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: در 72 ساعت آینده وزش باد شدید دربرخی نقاط با گرد و خاک، روز یکشنبه در نیمه غربی و روز دوشنبه در غالب نقاط و در ساعات بعد از ظهر و شب دور از انتظار نیست.
وی بیان کرد: در 24 ساعت گذشته کمینه دمای هوای شهر سمنان 17 و بیشینه دما 30 درجه سانتیگراد بود.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان تصریح کرد: در این مدت، رضوان با کمینه 6 درجه سانتیگراد سردترین و ایوانکی و حسینان با حداکثر دمای 33 درجه سانتیگراد، گرم ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: بیشترین سرعت وزش باد 24 ساعت گذشته در استان مربوط به دامغان با 72 کیلومتر بر ساعت بود.
به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی 134 آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌ های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.
9891/6103

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی