به گزارش افکارنیوز،

مهدی ترابی در مورد پیروزی تیمش برابر پارس جنوبی و قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر گفت: در وهله اول خدا را شکر می‌کنم که با قهرمانی در لیگ برتر به یکی از آرزوهای بزرگم دست پیدا کردم. من آرزو داشتم که با پیراهن پرسپولیس قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کنم که این اتفاق رخ داد. پنجشنبه شب یک شب فوق‌العاده برای من بود که هرگز آن را فراموش نمی‌کنم، در ضمن یک شب تاریخی هم برای پرسپولیس رقم خورد و این تیم سومین قهرمانی پیاپی را در لیگ برتر کسب کرد. می‌دانم که هواداران هم فوق‌العاده خوشحال هستند و به داشتن چنین تیمی افتخار می‌کنند. ما هم به داشتن این تیم افتخار می‌کنیم.

وی در مورد اینکه آیا بازیکنان پرسپولیس در آخرین بازی سرخپوشان استرس داشتند، تأکید کرد: ما استرس خاصی نداشتیم و قرار هم نبود که به نتایج دیگر بازی‌ها توجه نکنیم. البته شرایط زمین مسابقه کار پرسپولیس را سخت کرده بود، ولی خوشبختانه به هدفی که داشتیم دست پیدا کردیم. ما بازی را به خوبی اداره کردیم و می‌دانستیم که از این بازی چه می‌خواهیم.

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه بعد از حضور در این تیم تا چه حد توانست انتظارات کادر فنی و هواداران را برآورده کند، خاطرنشان کرد: این موضوعی نیست که من بتوانم در موردش صحبت کنم و باید کادر فنی و هواداران درباره عملکردم نظر بدهند. من در هر بازی سعی کردم بهترین عملکرد را داشته باشم و هیچ وقت در تمرین یا مسابقه کم نگذاشتم. قطعاً تلاش می‌کنم تا در آینده بهتر از این شوم.

ترابی در پاسخ به این پرسش که آیا پرسپولیس می‌تواند در جام حذفی هم قهرمان شود، بیان کرد: ما بعد از رسیدن به جام قهرمانی در لیگ برتر، حالا دنبال دَبِل کردن هستیم و قهرمانی در جام حذفی را می‌خواهیم. قهرمانی در لیگ برتر هرگز انگیزه بازیکنان را برای جام حذفی کم نمی‌کند و می‌دانیم که هواداران هم دوست دارند که یک جام دیگر به آنها هدیه بدهیم. ما هدفی جز قهرمانی در جام حذفی نداریم.

وی با اشاره به تأثیر حضور برانکو در پرسپولیس و اینکه آیا او در این تیم خواهند ماند، اظهار داشت: برانکو نیازی به تعریف ندارد و عملکردش واضح است. برانکو در این چهار سال از پرسپولیس تیمی پرقدرت ساخت و هواداران و بازیکنان هم دوست دارند که این مربی همچنان در پرسپولیس بماند. اگر برانکو بماند پرسپولیس جام‌های بیشتری خواهد گرفت.

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به برخی حاشیه‌ها از جمله اینکه تیم‌های مدعی اعتقاد دارند پرسپولیس از داوری سود برده است، گفت: شما باید بازی‌های لیگ را از ابتدا تا انتها بررسی کنید تا خیلی چیزها مشخص شود. هر تیمی ممکن است در بازی‌هایش بابت داوری سود یا ضرر کند و اتفاقاتی هم در برخی بازی‌ها برای دیگر رقیبان ما رخ داد که کاملاً روشن بود و نیازی به توضیح ندارد.

وی افزود: ما در لیگ برتر قهرمان شدیم، چون تیم پرقدرتی بودیم و بازی‌های مهم را هم با نتایجی خوب به اتمام رساندیم. در آسیا هم که همه چیز روشن بود و همه دیدند چگونه بابت داوری‌ها ضرر کردیم. من برای همه‌ی تیم‌ها احترام قائلم، ولی معتقدم با حاشیه درست کردن و جوسازی نمی‌توان قهرمان شد. قهرمان شدن نیاز به تلاش بیشتر دارد.

ترابی در مورد اینکه قرار است مارک ویلموتس جانشین کارلوس کی‌روش در تیم ملی شود، گفت: تیم ملی برای مردم بسیار مهم است و در این سال‌ها نتایجی گرفتیم که باعث خوشحالی مردم ایران شد. من برای آقای ویلموتس هم آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم در تیم ملی ایران موفق باشد.