گزارش AFC از هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا


گزارش AFC از هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

تهران- ایرنا- هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان 2019 در منطقه غرب آسیا در حالی پیگیری خواهد شد که از هشت تیم مجاز برای راهیابی به دور بعد، هفت تیم صعود خود را تثبیت کرده اند و تنها نبرد صدرنشینی به هفته پایانی جذابیت می بخشد.

پس از گذشت بیش از 2 ماه از آغاز رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، مرحله گروهی این تورنمنت در منطقه غرب، هفته جاری با برگزاری هشت بازی به سرانجام می رسد.
در حالی که هفت تیم از هشت تیم مجاز برای راهیابی به مرحله حذفی مشخص شده اند، آخرین هفته این بازی ها که روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری برگزار می شود، شاهد رقابت تیم ها برای صدرنشینی در گروه های شان خواهد بود.

** گروه اول
تک گل دقایق پایانی ذوب آهن در بازی خارج از خانه مقابل الزورای عراق، هفته پنجم را برای تیم عراقی به داستانی دراماتیک تبدیل کرد؛ گلی که بازی را در کربلا به تساوی 2 بر 2 کشاند و صعود ایرانی ها را به دور بعد تثبیت و سند حذف عراقی ها را از مرحله گروهی امضا کرد.
بازی در ریاض اما راحت تر و بی دغدغه تر بود؛ جایی که النصر با پیروزی سه بر یک مقابل الوصل با چهار امتیاز بیشتر از تیم رده سومی الزورا و یک بازی مانده تا پایان، خود را در جمع تیم های صعود کننده قرار داد.
و حالا رقبای ایرانی و عربستانی برای تعیین صدرنشین روبروی یکدیگر صف آرایی می کنند؛ ذوب آهن 2 امتیاز بیشتر از حریف دارد و با یک تساوی به عنوان تیم اول و بدون شکست راهی مرحله حذفی خواهد شد.

** گروه دوم
مشابه گروه اول، 2 تیمی که صعود خود را به مرحله حذفی قطعی کرده اند، در هفته پایانی روبروی یکدیگر قرار می گیرند؛ الوحده امارات و الاتحاد عربستان.
تیم عربستانی در صورت کسب سه امتیاز می تواند به عنوان تیم اول راهی دور بعد شود و در سوی مقابل اماراتی ها تنها با یک امتیاز صدرنشینی خود را تثبیت خواهند کرد.

** گروه سوم
گروه سوم تنها گروه منطقه غرب آسیا است که تیم اول و دوم آن از همین حالا مشخص شده اند.
الهلال عربستان پیش از برگزاری بازی پایانی، صدرنشینی خود را تثبیت کرده و الدحیل قطر به عنوان تیم دوم آنها را همراهی خواهد کرد.
در دیگر بازی این گروه، 2 تیم حذف شده العین امارات و استقلال ایران به مصاف یکدیگر خواهند رفت و اماراتی ها دست کم این فرصت را دارند تا با کسب نخستین پیروزی در این دوره از رقابت ها، از ثبت رکوردی ناخواسته در تاریخ ادوار حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا جلوگیری کنند.

** گروه چهارم
برخلاف سه گروه دیگر، نبرد برای جایگاه دوم گروه چهارم رقابت ها هنوز جریان دارد؛ جایی که پاختاکور ازبکستان و الاهلی عربستان همچنان با امیدواری پا به هفته پایانی خواهند گذاشت.
در دیگر دیدار این گروه، السد با شرایطی کاملا متفاوت با نیمه نهایی سال گذشته، برای مصاف با پرسپولیس ایران به تهران سفر می کند و این بدان معنا است که ایرانی ها به طور رسمی از گردونه رقابت ها کنار رفته اند و السدی ها هر 2 پای خود را به مرحله حذفی رسانده اند.
با این حال، این بازی به هواداران این فرصت را می دهد تا برای آخرین بار شاهد هنرنمایی یکی از بزرگ ترین هافبک های دنیای فوتبال باشند؛ «ژاوی هرناندز» کاپیتان السد دوشنبه هفته جاری پس از 22 سال حضور پُربار در مستطیل سبز به عنوان یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ فوتبال، در ورزشگاه آزادی تهران کفش های خود را می آویزد.
ورزشی**3991**9129

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور