بهترین زمان سفر به استانبول


مطلب بهترین زمان سفر به استانبول برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ استانبول بزرگترین شهر ترکیه، تنها شهری در جهان است که در دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است و با داشتن قدمت تاریخی و جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی فراوان سومین شهر توریستی جهان به شمار می‌رود....

استانبول بزرگترین شهر ترکیه، تنها شهری در جهان است که در دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است و با داشتن قدمت تاریخی و جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی فراوان سومین شهر توریستی جهان به شمار می‌رود. در این مطلب درباره بهترین زمان سفر به استانبول صحبت خواهیم کرد، که به شما در انتخاب فصل سفر و آفر تور استانبول کمک خواهد کرد.

هر ساله ایرانیان زیادی به سمت این شهر زیبا و پر گردشگر می‌روند و پرواز تهران استانبول نیز همیشه طرفداران خود را دارد؛ اما لازم است زمان بهترین فصل سفر به این شهر متمدن را دانست تا در آب و هوا و شرایطی عالی پا به این شهر گذاشت. بسیاری از افراد فکر می‌کنند استانبول پایتخت ترکیه است، البته حق هم دارند! اما بهتر است بدانید که پایتخت ترکیه شهر آنکارا است و استانبول بزرگترین شهر و مرکز فرهنگی و اقتصادی ترکیه به شمار می‌رود.

استانبول در سال ۲۰۱۰ به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا انتخاب شد و همین موضوع بر محبوبیت این شهر افزود. این شهر دارای بندری طبیعی و زیبا به نام شاخ طلایی (خلیج) است. استانبول زمانی پایتخت شرقی امپراتوری روم بوده است.

آب و هوای استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول

این شهر در فصل تابستان گرم و مرطوب است و در فصل زمستان نیز سرد، بارانی و برفی است. این شهر در بین ماه‌های دسامبر و مارس در فصل زمستان حداقل یکبار بارش سنگین برف را تجربه خواهد کرد و ماه ژانویه نیز سردترین زمان در شهر استانبول است و در مقابل، ماه ژوئیه گرمترین روزها را در استانبول دارد.

با احتساب شرایط آب و هوایی بالا، در زمان خرید بلیط ترکیه برخی افراد می‌توانند تصمیم خود را بگیرند؛ شاید شما عاشق سرما و برف باشید پس می‌توانید در ماه‌های سرد سال به شهر بروید و از محیط آن لذت ببرید و یا عاشق روزهای گرم استانبول هستید…

بهترین فصل برای سفر به استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول

درباره آب و هوای استانبول گفتیم اما بهترین زمان برای سفر به ترکیه و استانبول زمانی میان دو فصل تابستان و زمستان است. بعد از گرمای بسیار زیاد تابستان و قبل از ورود به زمستانی سخت و سرد، فصل پاییز مناسب‌ترین زمان برای سفر به استانبول است. در این فصل با هوایی مطبوع و عالی روبرو خواهید شد.

این شهر پر از جاذبه‌ها و معماری‌های تاریخی و فرهنگی از زمان‌های بسیار دور است و در کنار آن جاذبه‌های مدرن این شهر نیز قدم زدن در خیابان‌ها و کنار بندر این شهر را بسیار لذت بخش کرده است. خیابان‌های باریک و پر پیچ و خم با رستوران‌ها، کافه‌ها و بازارهایی قدیمی و همچنین جدید می‌تواند برای شما خاطره سازی کند.

همانطور که گفتیم، فصل پاییز یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به استانبول است، پس اگر می‌خواهید مسافرت و تجربه‌ای جالب و پر هیجان را پشت سر بگذارید در اواخر شهریور ماه تا آخر آبان ماه بلیط استانبول را تهیه کنید و سفر خود را به این شهر پر رمز و راز قطعی کنید.

البته اگر کمی در بررسی خرید بلیط استانبول دقت کنید، می‌توانید در زمان‌هایی مناسب از مزایای بلیط چارتر استانبول نیز بهره مند شوید.

اگر در زمانی مناسبی به استانبول بروید…

بهترین زمان سفر به استانبول

عبارت بالا می‌تواند سفر بسیار دلچسبی را برای شما فراهم کند، فقط باید زمان مناسب سفر به استانبول را بدانید. در فصول مختلف سال در استانبول مانند برخی شهرهای توریستی دیگر در جهان، فستیوال‌ها و جشنواره‌های متعددی برگزار می‌گردد.

برای مثال، در ماه آوریل فستیوال فیلم استانبول که یکی از بزرگترین و قدیمی ترین فستیوال‌های ترکیه است برگزار می‌شود و یا در فصل بهار فستیوال‌های هنری و رویدادهای تفریحی به خصوص در نواحی ساحلی رواج بیشتری دارد، توجه به این نکته در خرید بلیط هواپیما به شما کمک زیادی خواهد کرد.

در تابستان نیز دو فستیوال موسیقی کلاسیک و جاز در نقاط مختلف ترکیه برگزار می‌شود که علاقه مندان به موسیقی را می‌تواند مجذوب خود کند.

با این اوصاف سفر به ترکیه و شهر استانبول می‌تواند سفری مناسب برای ایرانیان باشد؛ با توجه به همسایگی ایران و ترکیه اختلاف ساعت یک ساعت و نیمی را داریم و همچنین وجود فرهنگ و تاریخی مشترک در برخی نقاط ترکیه با ایران سفر به استانبول را راحت‌تر کرده است.

در برخی روزهای سال قیمت بلیط ترکیه دارای نوسان است، برای مثال در زمان‌های پر مخاطب بلیط ترکیه قیمت بیشتری در حالت معمول دارد و تقاضای زیادی نیز برای پرواز تهران استانبول به سمت آژانس‌های مسافرتی می‌رود؛ که در برخی زمان‌ها نیز بلیط چارتر استانبول از طرف آژانس‌های هواپیمایی ارائه می‌شود.

سخن آخر قبل از خرید بلیط استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول

قبل از اینکه تصمیم سفر به استانبول را بگیرید، بهتر است کمی درباره این شهر و تاریخ و تمدن آن اطلاعات کسب کنید. سفر تنها به تفریح و خرید خلاصه نمی‌شود و باید تجربیات خوبی را برای انسان به ارمغان آورد. به همین جهت، قبل از سفر با تاریخ و فرهنگ این شهر آشنا شوید و از مکان‌های تاریخی ترکیه و استانبول دیدن کنید و حتی از آن گزارش و خاطره تهیه کنید.

خاطره‌های سفر می‌تواند راهنمای مناسبی برای دیگر مسافران ترکیه و شهر استانبول باشد. مجموعه علی بابا آمادگی ارائه بلیط استانبول را با ویژگی‌های مهم مانند امکان مقایسه قیمت بلیط ترکیه، انتخاب آژانس هواپیمایی، مشاهده مشخصات و کیفیت هواپیما، زمان حرکت و ارائه بلیط چارتر استانبول را دارد.

ذکر این نکته ضروری است علاوه بر استانبول شما می توانید اطلاعات پرواز های دیگر را نیز چک کنید. برای مثال برای قیمت بلیط تایلند ماهان به این لینک مراجعه فرمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد