لزوم مشارکت حداکثری شهروندان در پرداخت عوارض


لزوم مشارکت حداکثری شهروندان در پرداخت عوارض

شهردار منطقه 20 شهر تهران بر لزوم مشارکت حداکثری شهروندان منطقه 20 برای تحقق درآمد پایدار این منطقه تاکید کرد

لزوم مشارکت حداکثری شهروندان در پرداخت عوارضبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ فرهاد افشار در جمع اعضای کمیته درآمد این منطقه گفت: مبارزه با شهرفروشی همواره از أولویت‌های شهرداری تهران بوده است و کسب درآمد از منابع ناپایدار شهری با توجه به بخشنامه‌های جدید که در حوزه شهرسازی ابلاغ شده است روند کاهشی دارد و به زودی متوقف می‌شود.

افشار افزود: با توجه به این شرایط باید منبع کسب درآمد را به سمت منابع پایدار هدایت کنیم.

وی عوارض پایدارشهری را یکی از منابع پایدار شهری برشمرد و گفت: شهروندان منطقه ۲۰ با پرداخت بموقع عوارض شهری می‌توانند مدیریت شهری را یاری کنند تا کمبود منابع مالی در شهرداری منطقه ۲۰ تبدیل به چالشی در آینده نشود.

افشار افزود: ایجاد درآمد‌های پایدار باعث می‌شود شهرداری از بن بست کمبود منابع مالی خارج و مشکلات مالی مدیریت شهری مرتفع شود که این مهم، جز با مشارکت و همکاری شهروندان محقق نخواهد شد.

وی تأمین درآمد را یکی از مهمترین بخش‌های عملکرد شهرداری و مقدمه‌ای برای اجرایی شدن پروژه‌های شهری و رضایت شهروندی برشمرد و گفت: محوریت کسب درآمد مدیریت شهری منطقه ۲۰ بر أساس درآمد‌های پایدار است و در سال گذشته با آگاه سازی شهروندان و مشارکت آن‌ها در پرداخت عوارض، پیگیری کارشناسانه در قالب جلسات تخصصی هفتگی، تلاش شبانه روزی همکاران در معاونت‌ها و نواحی هفتگانه موفق شدیم، ۱۴۳.۵ درصد از درآمد منطقه ۲۰ را محقق کنیم.

شهردار منطقه ۲۰ به همراه معاونان، شهرداران نواحی و تعدادی از مدیران ارشد شهری به عنوان اعضاء کمیته درآمد هر هفته تشکیل جلسه می‌دهند و برای تحقق ۱۰۰ درصدی منابع مالی شهرداری با رویکرد درآمد‌های پایدار به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

شهرداری تهران بر اساس طرح جامع درآمد‌های پایدار به دنبال پایدار کردن منابع درآمدی خود است، درآمد‌های پایدار آن دسته از درآمد‌هایی را شامل می‌شود که دارای خصایص تداوم پذیری، مطلوب بودن و انعطاف پذیری هستند و برای وصول آن می‌توان برنامه ریزی‌های اجرایی لازم را تعریف کرد و درآمد‌های پایداری که در حال حاضر در میان ردیف‌های درآمدی شهرداری وجود دارد، شامل عوارض نوسازی و عمران شهری، عوارض کسب و پیشه، عوارض سالیانه خودرو و بهای خدمات مدیریت پسماند است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس