25 عجیب ترین شهرهای دنیا را بشناسید


... نوشته 25 عجیب ترین شهرهای دنیا را بشناسید اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

جهان پر از مکان‌های شگفت‌انگیز و خارق‌العاده است. در واقع شهرها و اماکن زیبا و منحصر به فردی در سراسر جهان یافت می‌شوند. آن‌ها هر جنبه‌ای از تخیل و تصور را در بر دارند؛ از کومون‌های هیپی گم شده در کوه‌های استرالیا تا روستاهای آدم کوتوله‌ها در قلب چین. و در این میان، تنها چیزی که به ذهن می‌رسد این است که غالب مکان‌های عجیب و غریب باعث می‌شوند احساسات خاصی در شما ایجاد شود. با خواندن این نوشتار ممکن است عادی بودن شهر محل زندگی‌تان را تحسین کنید یا برعکس، احساس کنید که یک زندگی خسته‌کننده داشته‌اید! به جای این‌که بیش از این داستان را آب و تاب بدهیم، برای یک تور بسیار هیجان‌انگیز آماده شوید، چرا که قصد داریم این ۲۵ عجیب ترین شهرهای دنیا را به شما معرفی کنیم!

عجیب ترین شهرهای دنیا

۲۵. سوپیلین، استونی

25 عجیب ترین شهرهای دنیا را بشناسید

اگر طرفدار سادگی، تنهایی و سبزیجات هستید، این شهر زیبای عجیب و غریب در استونی جای مناسبی برای تعطیلات بعدی‌تان است. از آن‌جایی که این شهر سابقا فقیرنشین بود، اکثر خانه‌های فاقد متریال ساختمانی پیشرفته هستند و نامگذاری غیرمعمول خیابان‌های این شهر، سبب شده که با نام مستعار “شهر سوپی” خطاب شود. فکرش را بکنید خیابان‌های این شهر هر کدام به نام سبزیجات مختلف هستند.

مطلب مرتبط: ۲۵ بهترین کشور دنیا در ۲۰۱۹ که بهترین کیفیت زندگی را دارند

۲۴. نِیم‌لِس (بدون نام)، تنسی

25 عجیب ترین شهرهای دنیا را بشناسید

این شهر که اسم بسیار جالبی دارد در واقع یک محدوده‌ی ثبت‌نشده در شهرستان جکسون، تنسی است. به دلیل نام غیر معمولی که دارد در آهنگ الویس کاستلو «زندگی تاریک من» همراه با دو مکان دیگر که نام عجیب و غریبی دارند (آگلی (زشت)، تگزاس و وکیولار (عجیب و غریب) میسوری) ذکر شده‌است.

۲۳. نیمبین، نیو ساوت ولز

25 عجیب ترین شهرهای دنیا را بشناسید

نیمبین که در “منطقه‌ی رِینبو” از نیو ساوت ولز واقع شده، یک پناهگاه پادفرهنگ استرالیایی است که به اوایل دهه‌ی ۱۹۷۰ باز می‌گردد، زمانی که هجوم دانشجویان جوان، هیپی‌ها، افراد نامتجانس و اعضای احزاب به این شهر منتقل شدند و انقلابی در فرهنگ آن به پا کردند. نیمیبین اغلب توسط رسانه‌ها به عنوان یک تجربه‌ی اجتماعی یا پایتخت مواد مخدر استرالیا توصیف می‌شود، اما برای بسیاری از آدم‌ها فقط محلی برای ریلکس کردن و داشتن زمانی فوق‌العاده است.

۲۲. لانگیربین

25 عجیب ترین شهرهای دنیا را بشناسید

این شهر سرد اما زیبا در جزیره‌ی سوالبارد به علت دمای هوای پایینی که دارد، خانه‌ای برای تجربه کرپن چند ویژگی عجیب و غریب است. خانه‌ها روی پایه‌هایی ساخته شده‌اند برای این‌که از خانه‌ها در برابر برف ذوب شده در تابستان محافظت شود، خورشید به مدت چهار ماه در زمستان در حالت غروب کرده می‌ماند، و مرگ و تدفین در این شهر غیر قانونی است چرا که دمای بسیار پایین آن سبب می‌شود که اجساد به درستی متلاشی نشوند.

۲۱. هِل (جهنم)، میشیگان

25 عجیب ترین شهرهای دنیا را بشناسید

هل به معنای جهنم یک شهر کوچک در میشیگان است اما نگران نباشید! شیطان آنجا زندگی نمی‌کند، فقط چند نفر آدم عادی در این شهر زندگی می‌کنند. این شهر محل ساخت یکی از پروموشن‌های کی‌اف‌سی (KFC) به نام «داغ‌تر از جهنم» بود و هر روز ۵۰۰ کوپن برای خرید بال تند به کسانی می‌داد که دمای هوای شهر محل زندگی‌شان بالاتر از دمای هل (جهنم) بود.

مطلب مرتبط: ۳۰ امن ترین شهرها و کشورهای جهان در ۲۰۱۹

۲۰. رنه لا شاتو

25 عجیب ترین شهرهای دنیا را بشناسید

این روستای کوچک و زیبای فرانسوی، به عنوان خانه‌ای پر از رمز و راز شناخته می‌شود،‌ از جمله گنجینه‌های اسطوره‌ای، قتل‌های حل نشده و اسراری که به ریشه‌های مسیحیت می‌رسند. طرفداران نویسنده دن براون نیز ممکن است این نام را به عنوان یکی از منابع اصلی که به او برای نوشتن بهترین رمان‌اش “رمز داوینچی” الهام بخشید، بشناسند.

۱۹. اکسیدنت (تصادف)، مریلند

25 عجیب ترین شهرهای دنیا را بشناسید

اکسیدنت یک شهر کوچک در شهرستان گرت، مریلند است، و نام آن از نظرسنجی زمین ۱۷۸۶ می‌آید. دو دوست به طور تصادفی ادعا داشتند که یک قطعه زمین متعلق به آن‌ها است و تصمیم گرفتند همین نام را برای آن زمین انتخاب کنند. و در مورد ساکنان شهر باید بگوییم طبق کتاب “برچسب‌هایی برای محلی‌ها” نوشته‌ی پل دیکسون، ساکنان اکسیدنت “تصادفی” نامیده می‌شوند. به نظر می‌رسد که شهر بر اساس یک رابطه‌ی دوستی ساخته شده است و قرار هم این بوده که فضایی دوستانه داشته باشد. حالا، جالب نیست که نام آن را به «قرار بوده» تغییر بدهند!؟

۱۸. گیبسونتون، فلوریدا

25 عجیب ترین شهرهای دنیا را بشناسید

یکی از جالب‌ترین شهرهای این فهرست، گیبسونتون، فلوریدا محل بازنشستگی و خانه برای کسانی است که در صنعت سیرک فعال بوده‌اند. این شهر همچنین به خاطر موزه‌های استثنایی‌اش در سبک زندگی کارناوال و سیرک مشهور است. بنابراین، اگر چند حقه برای سیرک بلد هستید و یک گروه از مخاطبان آماده (و منتقد البته) می‌خواهید، بیک سر به گیبسونتون بزنید!

۱۷. تیمز تاون

25 عجیب ترین شهرهای دنیا را بشناسید

این شهر کوچک با وجود این‌که تصویر کامل یک شهر انگلیسی کلیشه‌ای است، اما در واقع وسط شانگهای چین قرار دارد. این شهر که نام مناسبی هم دارد، دارای معماری و آشپزی سنتی انگلیسی است و حتی آن کابین‌های قرمز کلاسیک که همه‌ی ما را به یاد لندن می‌اندازد، در این شهر دیده می‌شود. شاید عجیب به نظر برسد، اما این شهر برای گردشگرانی که در سفر خود به شرق آسیا مایل هستند توقف کوتاهی در بریتانیا داشته باشند، عالی است.

مطلب مرتبط: ۱۰ امن ترین کشورهای جهان برای مسافرت و گردشگران

۱۶. الیستا، روسیه

25 عجیب ترین شهرهای دنیا را بشناسید

این شهر روسی به طور گسترده‌ای به عنوان “شهر شطرنج” شناخته می‌شود و دارای منطقه‌ای است که همه‌ جای آن تم بازی شطرنج را دارد. اما این عجیب‌ترین بخش در مورد الیستا نیست. عجیب در واقع این است که شهر الیستا توسط کیرسان ایلیومژینوف ساخته شده‌است، یکی از شگفت‌انگیزان عرصه‌ی شطرنج ادعا می‌کرد که توسط آدم فضایی‌ها ربوده شده بود، و آن‌ها از او خواسته‌اند که شطرنج را برای مردم الیستا بیاورد.

۱۵. بانکوک، تایلند

25 عجیب ترین شهرهای دنیا را بشناسید

بسیاری از مردم اطلاع دارند که پایتخت تایلند کلان‌شهر بانکوک است، اما کم‌تر کسی می‌داند که نام واقعی این شهر در واقع چیزی کاملا متفاوت است. نام این شهر بسیار طولانی است به معنای “شهر فرشتگان، شهر بزرگ جاودانه‌ها، شهر با شکوه ۹ جواهر ، صندلی پادشاه، شهر کاخ سلطنتی، خانه‌ی مظهر خدایان، ……” این شهر در حال حاضر دارنده‌ی رکورد طولانی‌ترین نام یک مکان در جهان است.

۱۴. سواستیکا، اونتاریو

25 عجیب ترین شهرهای دنیا را بشناسید

اگر نگران هستید که این شهر پراز نئونازی، فاشیست و نژادپرست است، باید خیال‌تان را راحت کنیم و بگوییم چنین چیزی اصلا حقیقت ندارد. در واقع، این جامعه‌ی کوچک و صلح‌آمیز در سال ۱۹۰۸ در اطراف یک سایت استخراج معدن در شمال اونتاریو، چند دهه پیش از آن‌که حزب نازی وجود داشته باشد، تاسیس شد.

مطلب مرتبط: ۳۰ بهترین کشور برای زندگی و مهاجرت در ۲۰۱۸

۱۳. ده ویلجز، فلوریدا

25 عجیب ترین شهرهای دنیا را بشناسید

اگر چه این جامعه‌ی کوچک فلوریدا به لحاظ فنی یک شهر واقعی محسوب نمی‌شود، اما قوانین و مقررات آن به حدی عجیب و غریب است که نتوانستیم آن را نادیده بگیریم. این جامعه برای افراد زیر سن نوزده ممنوع است و کسانی که بیش از نوزده سال دارند باید یک فرد بالای ۵۰ سال همراه خود داشته باشند یا این‌که شهر را ترک کنند.

۱۲. یانگسی، چین

25 عجیب ترین شهرهای دنیا را بشناسید

یانگسی به دلایل آشکار اغلب به عنوان “روستای کوتوله‌ها” نامیده می‌شود. در واقع ۴۰ درصد از جمعیت بالغ این روستای دور افتاده در چین کوتوله هستند. گرچه دلیل دقیقی برای تعداد بالای آدم‌های کوتوله در این شهر مشخص نیست، اما نظریه‌ها از غلظت بالای جیوه در خاک تا فنگ‌شویی متفاوت هستند. عجیب‌تر این‌که، بسیاری از شهروندان یانگسی نیز اعتقاد دارند که آن‌ها نفرین شده‌اند! ظاهرا یک لاکپشت سیاه با پاهای عجیب و غریب روح بسیاری از نسل‌ها را در این روستا می‌جود.

۱۱. رازول، نیومکزیکو

25 عجیب ترین شهرهای دنیا را بشناسید

پس از حادثه‌ی رازول که در دهه‌ی ۴۰ میلادی در نیومکزیکو رخ داد، این محل به عنوان “شهر بشقاب پرنده‌ها” مشهور شد. ساکنان این شهر سال‌هاست که ادعا می‌کنند، بارها دیده‌اند که اشیاء ناشناس در آسمان پرواز می‌کنند، اما در حال حاضر تقریبا غیرممکن است که بگوییم چه کسی داستان را بی کم و کاست و بدون اغراق تعریف می‌کند و چه کسی کمی آب به داستان افسانه‌ی این شهر می‌بندد! این شهر به درستی در رتبه یازدهم فهرست عجیب ترین شهرهای دنیا قرار گرفته است.

۱۰. جزیره هاشیما، ژاپن

25 عجیب ترین شهرهای دنیا را بشناسید

جزیره‌ی هاشیما، یا “جزیره نبردناو”، یک جزیره‌ی ژاپنی است که تقریبا یک شبه از یک شهر پر هیاهو و زنده به شهر ارواح تبدیل شد. این شهر در سال ۱۹۷۴ خالی از سکنه شد، یعنی پس از آن‌که معدن زغال سنگی که بیش‌تر ساکنان شهر در آن کار می‌کردند، بسته شد. امروز، این جزیره تنها برای توریست‌هایی که دنبال کمی هیجان همراه با ترس هستند، جالب توجه است. در واقع باید بگوییم که در صورت بازدید از این جزیره احتمالا شاهد صحنه‌های ترسناک زیادی خواهید بود!

۹. فاکینگ، اتریش

25 عجیب ترین شهرهای دنیا را بشناسید

هرچند این شهر اتریشی به مدت قرن‌ها این نام را داشته‌است، اما در وافع شهرت جهانی آن تنها زمانی رخ داد که سربازان انگلیسی و آمریکایی در طول جنگ جهانی دوم آن را کشف کردند. ساکنان این شهر چندین و چند بار تلاش کرده‌اند نام “فاکینگ” را تغییر دهند، اما فرصت‌های مالی سبب شده که قید تغییر دادن نام شهر را بزنند، زیرا دقیقا اسم شهر است که سبب شده مقصد جذابی برای گردشگران انگلیسی‌زبان باشد. این شهر به درستی در رتبه نهم فهرست عجیب ترین شهرهای دنیا قرار گرفته است.

مطالب مرتبط: ۱۰ راحت ترین کشور برای گرفتن ویزای شینگن

۸. منشیات ناصر،‌ مصر

25 عجیب ترین شهرهای دنیا را بشناسید

منشیات ناصر در حومه‌ی قاهره‌ی مصر، به “شهر زباله ” معروف است به این دلیل که اقتصاد آن حول محور جمع‌آوری و بازیافت زباله‌های شهر می‌چرخد. این شهر فاقد زیرساخت، فاضلاب یا برق است، و اغلب آب ندارد. شاید منشیات ناصر شهری است که می‌توانید به راحتی از خیر آن بگذرید. واقعیت این است که در یک شهر زباله‌ای چیز جذابی وجود ندارد … مگر این‌که خودتان هم به دنبال بوی گند غذاهای فاسد و خراب، آیتم‌های دور ریخته شده و کثیفی باشید! در این صورت بهشت‌تان را پیدا کرده‌اید! بفرمایید خواهش می‌کنم!

۷. لیلی دیل، نیویورک

25 عجیب ترین شهرهای دنیا را بشناسید

آیا به یک متخصص احضار روح نیاز دارید؟ در این‌جا مکانی وجود دارد برای همه‌ی کسانی که در یک لحظه از زندگی‌شان احساس کرده‌اند قادر بوده‌اند با ارواح ارتباط برقرار کنند. هرچند باور نکردنی است، اما یک شهر وجود دارد برای افرادی که به دنبال ارتباط با ارواح هستند. لیلی دیل برای کسانی که ادعا می‌کنند مدیوم هستند و البته روان‌پریش‌ها ساخته شده‌است! برخی از ساکنان این جامعه‌ی اسرارآمیز و عجیب و غریب حتی خدمات “فراطبیعی” را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند. این خدمات شامل فهرستی طولانی از اقدامات جور واجور است که برای آوردن مرده‌ها به عالم زنده‌ها انجام می‌شوند.

۶. مونووی، نبراسکا

25 عجیب ترین شهرهای دنیا را بشناسید

این شهر کوچک در نبراسکا، احتمالا تنها شهر جهان است که کل جمعیت آن یک نفر است. تنها ساکن این شهر، یک زن سالمند است که یک بار و یک کتابخانه‌ی عمومی برای بازدیدکنندگان دارد. این زن در عین حال به عنوان شهردار رسمی شهر خدمت می‌کند. بنابراین، اگر در شهر بگردید و بیش از یک نفر پیدا کنید که در آن‌جا زندگی کند، دچار مشکل شده‌اید! اما بیایید یک لحظه در مورد چنین شرایطی فکر کنیم. اگر شما تنها فردی بودید که در یک شهر زندگی می‌کردید – کدام شغل را انتخاب می‌کردید؟ بخشدار، شهردار، یا قاضی؟ امان از مشکلات شهری که فقط یک شهروند دارد…! این شهر به درستی در رتبه ششم فهرست عجیب ترین شهرهای دنیا قرار گرفته است.

۵. سنترالیا، پنسیلوانیا

25 عجیب ترین شهرهای دنیا را بشناسید

این شهر ارواح در پنسیلوانیا همان‌قدر که عجیب است، خطرناک هم است. این شهر به دلیل بزرگ‌ترین آتش‌سوزی زغال سنگ در سال ۱۹۶۲ همچنان دچار آتش زیرزمینی است. این اتفاق باعث شده که بخارات و گازهایی در سطح شهر وجود داشته باشد و بنابراین بیش‌تر ساکنین، شهر را ترک کرده و محل زندگی‌شان را تغییر داده‌اند. با این وجود، چند نفر شجاع بوده‌اند و حاضر به ترک محل زندگی خود نشدند، و هنوز هم به زندگی‌شان در این شهر ادامه می‌دهند.

۴. کولون والد سیتی، هنگ کنگ

25 عجیب ترین شهرهای دنیا را بشناسید

این شهر پیش از آن که در سال ۱۹۹۴ تخریب شود، به عنوان متراکم‌ترین مکان روی کره‌ی زمین مشهور بود. این شهر اساسا یک کلان‌شهر است و از خانه‌های بسیار کوچک جمع شده روی هم ساخته شده‌است. تصور بر این است که بیش از ۳۳هزار نفر می‌توانستند در یک بلوک زندگی کنند. این شهر به درستی در رتبه چهارم فهرست عجیب ترین شهرهای دنیا قرار گرفته است.

۳. کوبر پدی، استرالیای جنوبی

25 عجیب ترین شهرهای دنیا را بشناسید

اگرچه شهرهای زیرزمینی ممکن است محصول فیلم‌های علمی تخیلی و رمان‌های گرافیکی باشند، اما شهر استرالیایی کوبر پدی بسیار واقعی است. این شهر عمدتا یک شهر زیرزمینی است که در شبکه‌ای از معادن ترک‌شده‌ی قدیمی ساخته شده‌است. هرچند کوبر پدی یک مکان عجیب و غریب به نظر می‌رسد، اما در برخی زمان‌های سال جای بسیار لذت‌بخش و خنکی برای بازدید محسوب می‌شود. در صورتی که می‌خواهید از این شهر بازدید کنید، زمانی را انتخاب کنید که زیر زمین خیلی گرم نباشد!

۲. کولما، کالیفرنیا

25 عجیب ترین شهرهای دنیا را بشناسید

کولما به خاطر گورستان‌های زیادی که دارد از جمله گورستان‌های یهودی، چینی و حتی یک گورستان حیوانات خانگی، اغلب از آن با نام “شهر مرد‌ه‌ها” یاد می‌شود. این شهر به عنوان حومه‌ی شهر سانفرانسیسکو در سال ۱۹۲۴ تأسیس شد و جمعیت آن فقط حدود ۱۲۰۰ نفر است، اما تعداد افرادی که در این شهر به خاک سپرده شده‌اند نزدیک به دو میلیون نفر است.

۱. میاکجیما، ژاپن

25 عجیب ترین شهرهای دنیا را بشناسید

این شهر در پایه‌ی یک آتشفشان فعال واقع شده و ساکنین آن، در ۲۴ ساعت روز و هفت روز هفته در معرض سطح غیر طبیعی از دی‌اکسید گوگرد قرار دارند. اهالی میاکجیما باید همیشه ماسک‌های گاز را همراه خود داشته باشند تا در صورت بالا رفتن سطح گاز سمی در فضا آن را استفاده کنند. آتشفشان این جزیره، کوه اویاما، طی بیش از ۵۰۰ سال گذشته، ۱۳ بار فوران کرده‌است که یک سری از این فوران‌ها در سال ۲۰۰۰ بود که این جزیره را به مدت بیش از چهار سال تعطیل کرد. این شهر به درستی در رتبه اول فهرست عجیب ترین شهرهای دنیا قرار گرفته است.

ترجمه : تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع:list25

۲۵ عجیب ترین شهرهای دنیا را بشناسید

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سنگینی بار «ترومای جنگ» بر شانه‌های کوچک کودکان