10واحد آلاینده زیست محیطی ری به مراجع قضایی معرفی شد


10واحد آلاینده زیست محیطی ری به مراجع قضایی معرفی شد

شهرری ـ ایرنا ـ رییس اداره محیط زیست ری گفت: 10 واحد آلاینده زیست محیطی ذوب پلاستیک در بخش کهریزک شهرستان به مراجع قضایی معرفی شدند.

زهره عبادتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اداره محیط زیست شهرستان ری در راستای اجرای ماده هفت قانون مدیریت پسماند و ماده 11 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست طی یک سال گذشته اخطاریه های مکرری به این واحدها صادر نمود ولی به دلیل بی اعتنایی صاحبان این واحدها به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی با اشاره به اینکه تعدادی افراد سودجو از سال های گذشته اقدام به جمع آوری و ذوب پسماندهای پلاستیکی در روستای شریف آباد بخش کهریزک می کنند افزود: این واحدها منبعی عظیمی برای ایجاد آلودگی های شدید زیست محیطی و تهدیدی برای سلامتی ساکنان این روستا شده اند.
عبادتی تصریح کرد: پلاستیک های بازیافتی در این واحدها به صورت غیر اصولی شستشو، آسیاب و ذوب می شوند که همین امر باعث آلودگی شدید آب، خاک و هوا می شود.
وی با بیان اینکه برخی از پسماندهای پلاستیکی توسط صاحبان این واحدها شبانه در منطقه سوزانده می شوند ابراز کرد: شدت آلودگی هوا در هنگام شب موجب تنگی نفس کودکان و سالخوردگان این منطقه می شود.
عبادتی یادآور شد: واحدهای ذوب پلاستیک باید دارای تصفیه خانه و سیستم های نوین آسیاب و ذوب پلاستیک باشند تا فعالیتشان هیچگونه آلودگی به محیط زیست نداشته باشد.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.
3218//1348

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری