گزارش بازرس مولر باعث کاهش اعتبار ترامپ در آمریکا شده است


گزارش بازرس مولر باعث کاهش اعتبار ترامپ در آمریکا شده است

تهران - ایرنا - اندیشکده آمریکایی بروکینگز نوشت، با انتشار گزارش تحقیقات بازرس مولر ، اعتبار رییس جمهوری آمریکا کاهش یافته است و عموم مردم آمریکا به دونالد ترامپ با دیده شک و تردید می نگرند.

گزارش رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016 آمریکا پس از 22 ماه به اتمام رسید و وزارت دادگستری آمریکا پس از سانسور بخش هایی از آن، این گزارش را منتشر کرد.
هرچند وزارت دادگستری، ترامپ را از تبانی با روس ها تبرئه کرده اما گفته می شود رئیس جمهوری آمریکا در بخش دیگری از اقدامات خود در اجرای عدالت کارشکنی کرده است که این موضوع می تواند زمینه ساز استیضاح وی شود.
موسسه مطالعاتی بروکینگز در گزارش خود می افزاید : یک ماه از انتشار گزارش بازرس مولر می‌گذرد و به‌خوبی می‌توان بازتاب مردم آمریکا در این مورد را مشاهده کرد. به ‌رغم حمایت مردم از رفتار «رابرت مولر» اما اکثر مردم آمریکا در مورد صداقت و درستی دونالد ترامپ شک و تردید دارند.
نتایج نظر سنجی اخیر نشان می‌دهد که 60 درصد از مردم آمریکا بر این باورند که دونالد ترامپ در مورد پرونده مولر هیچ صداقت و درستی در عمل نداشته است و 37 درصد مخالف این نظر هستند.
در این میان 54 درصد براین باورند که ترامپ بسیار سعی کرده تا مانع انتشار گزارش تحقیقات مولر شود.
اضافه براین نظر سنجی صورت گرفته نشان می‌دهد که موج مخالفت عموم مردم آمریکا در مورد اقدامات رئیس جمهور در حال افزایش است.
با این وجود بروکینگز می‌نویسد، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در گزارش مولر آن‌چنان با خشم مردم مواجه نشده است و تلاش دموکرات‌ها برای برانگیختن عموم مردم آمریکا علیه وی بی‌نتیجه بوده است.
اگرچه اکثریت معتقدند که دونالد ترامپ نادرست عمل کرده است، اما همچنان تعداد کمی از مردم متقاعد شده‌اند که به دلیل این اقدامات رئیس جمهور باید دفتر خود را ترک کند.
به‌رغم آنکه توهین‌های بسیاری که به مولر و تیم وی صورت گرفته است، اما عموم مردم آمریکا بر این باورند که بررسی‌های عادلانه وی قابل اعتماد است.
بر اساس نظرسنجی صورت گرفته اخیر، 61 درصد از دموکرات‌ها، 62 درصد از مستقلین، 47 درصد از اکثر جمهوری خواهان و 49 درصد از حامیان سال 2016 ترامپ، اقدام رابرت مولر به‌عنوان یک وکیل ویژه را تأیید می‌کنند.
به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، طرح استیضاح ترامپ این روزها در آمریکا مطرح است. دموکرات‌ها از یافته‌های گزارش «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده رسیدگی به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، استفاده کرده‌اند تا شک و شبهات بیشتری را در مورد ریاست جمهوری ترامپ مطرح کنند.
مولر در گزارش خود اعلام کرد که دو سال تحقیقات در مورد این مسئله، تبانی ترامپ با دولت روسیه را محقق نکرده است.
وی نه از ترامپ در مورد کارشکنی در اجرای عدالت رفع اتهام کرد و نه وی را در ارتباط با این مسئله، شریک جرم دانست، اما گفت که کنگره در انجام تحقیقات خود در خصوص این پرونده، اختیار تام دارد.
اروپام**9473** 1546

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس