101 مهاجر غیرقانونی پاکستان از ایران بازگردانده شدند


101 مهاجر غیرقانونی پاکستان از ایران بازگردانده شدند

اسلام آباد - ایرنا - یک رسانه پاکستانی روز شنبه نوشت: 101تبعه این کشور به جرم ورود غیرقانونی به ایران از طریق گذرگاه مرزی تفتان (هم مرز با شهر میرجاوه ایران) به نیروهای مرزبانی پاکستان تحویل داده شدند.

روزنامه اردو زبان «دنیا» گزارش داد: این افراد که بدون داشتن مدارک معتبر در ایران اقامت داشتند، از طریق گذرگاه مرزی تفتان به نیروهای مرزبانی پاکستان تحویل داده شدند.
بیشتر اتباع پاکستانی که در ایران بازداشت و به کشورشان بازگردانده می شوند، کارگرانی هستند که مدارک معتبر مربوط به مهاجرت را ندارند و بسیاری از آنان قصد عبور از مسیر ایران برای ورود غیرقانونی به کشورهای اروپایی دارند.
مهاجرت غیرقانونی پاکستانی ها به ایران موضوع تازه ای نیست و همه ساله تعداد زیادی از اتباع این کشور که سعی می کنند به صورت غیرقانونی وارد ایران شوند، به دست نیروهای مرزبان ایران دستگیر و اغلب به کشورشان بازگردانده می شوند.
بیکاری و مشکلات اقتصادی در پاکستان از مهم ترین دلایل مهاجرت های غیرقانونی اتباع این کشور محسوب می شود.
این مهاجران غیرقانونی پس از ورود به ایران، معمولا سعی می کنند تا خود را به مرز ترکیه برسانند و از طریق ورود غیرقانونی به ترکیه و سپس یونان، خود را به اروپا برسانند اما در بیشتر موارد در خاک ایران یا ترکیه گرفتار نیروهای مرزبانی و پلیس می شوند.
هفته گذشته نیز مسئولان مرزی ایران در نقطه صفر مرزی میرجاوه 104 مهاجر غیرقانونی پاکستان را به نیروهای مرزبانی این کشور تحویل دادند.
آساق*274**1663**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است