پهلوی کده؛ واقعیت هایی از خاندان پهلوی 1


پهلوی کده؛ واقعیت هایی از خاندان پهلوی 1

ناگفته هایی تکان دهنده از واقعیت های خاندان پهلوی در طول حکومتشان بر ایران به روایت تاریخ

ارنست پرون، فرزند باغبان و سرایدار و باغبان مدرسه لازوره محل تحصیل محمد رضا شاه پهلوی در سوئیس بود. به تصریح کتاب ظهور و سقوط سلطنت پهلوی، " پرن" ملقب به "راسپوتین ایران" مرموزترین و صمیمی ترین دوست شاه در دوران تحصل بود.

پهلوی کده؛ واقعیت هایی از خاندان پهلوی 1

ارنست پرون مرموز ترین دوست محمدرضا شاه پهلوی

ارنست پرون فرزند یکی از کارگران مدرسه لاروزه بود. سنش ده سال از شاه بیشتر بود و این تفاوت سن در زمان آغاز آشنایی شان عجیب تر می نمود. در عین حال، هم جنسگرا بود و نه در سوئیس، و نه بعدها در تهران تلاشی در پنهان کردن این جنبه از سلوک و شخصیتش نمی کرد. کنسول انگلیس در وصف پرون می گوید: "آدم عجیبی است . . . اغلب مثل دلقک یک کمدی موزیکال لباس می پوشید و در عین حال کف بین هم هست و با نگاهی به کف دست دوستانش، شگفت انگیزترین مطالب را به خصوص در مورد زندگی جنسی آنها به زبان می آورد".به همین خاطر پرون پیوسته مورد طعن و ضرب شاگردان مدرسه بود و حتی می گویند در یکی از مواردی که پرون تحت ضرب و شتم کلامی و جسمانی بود، محمدرضای جوان به دفاعش آمد و از آن پس او را در کنف حمایت خود قرار داد.

پهلوی کده؛ واقعیت هایی از خاندان پهلوی 1

ارنست پرون و ارتشبد حسین فردوست

رابطه جنسی نامشروع محمد رضا با یکی از دختران خدمتکار مدرسه لازوره، با واسطه گری ارنست پرون و افشا شدن این تجاوز، به افتضاح بزرگی در آن زمان تبدیل شد. و محمدرضا مجبور شد به عنوان حق السکوت 5000 فرانک به این خدمتکار پرداخت کند.

پهلوی کده؛ واقعیت هایی از خاندان پهلوی 1

پهلوی کده1

ادامه دارد.....

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی