شب رمضانی فعالان تجاری ایران و عراق در بغداد


شب رمضانی فعالان تجاری ایران و عراق در بغداد

بغداد – ایرنا- شب رمضانی گفت و شنود و همدلی میان فعالان تجاری ایران و عراق در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد.

فعالان اقتصادی عراق و ایران که سالهاست در زمینه های مختلف تجاری و اقتصادی با همدیگر همکاری می کنند به همراه تعدادی از مسوولان اثرگذار اقتصادی عراق در محفل ضیافت رمضانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد گردهم آمدند.
در پیشاپیش حاضران «علی العلاق» رییس بانک مرکزی عراق حضور داشت که اخیرا در شرایطی که آمریکا فشار اقتصادی به جمهوری اسلامی ایران را به اوج رسانده بود، توافقنامه سازوکار مالی را با بانک مرکزی ایران در بغداد امضا کرد.
«سامی الاعرجی» رییس هیات سرمایه گذاری عراق که به نوعی او را می توان از متولیان اصلی نشست فعالان اقتصادی ایران و عراق در سفر «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران به بغداد در اسفندماه گذشته می توان معرفی کرد، نیز در بین مدعوین، از چهره های شاخص بود.
غیر از اینها بسیاری دیگر از مسوولان از جمله روسای اتاق های بازرگانی عراق و فعالان عرصه های مختلف اقتصادی این کشور نیز حضور داشتند.
دهها فعال اقتصادی ایران از مدیران و نمایندگان شرکت های ایرانی فعال در عراق به علاوه بازرگانان و سرمایه گذاران عراقی که تجربه سال ها فعالیت با ایران را دارند، در حاشیه ضیافت رمضانی سفارت ایران، به رایزنی های تازه برای همکاری های بیشتر اقتصادی پرداختند.
«ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در آخرین شب ضیافت های رمضانی سفارت برای اقشار مختلف جامعه عراق، همانند همیشه با روی گشاده از همه فعالان اقتصادی استقبال کرد و با همه آنها به گفت وگو نشست که در این بین، نشست او با رییس بانک مرکزی و رییس هیات سرمایه گذاری عراق طولانی تر شد.
این مراسم در ادامه ضیافت های رمضانی سفارت جمهوری اسلامی ایران برای «رهبران و شخصیت های سیاسی»، «علما و روحانیون شیعه و اهل سنت» و «سران عشایر عراق» که طی چهار شب (شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه) در هفته گذشته انجام شد، برگزار شده است.
ضیافت های رمضانی امسال همچنین به مناسبتی برای اعلام همبستگی و همدلی عراقی ها با دولت و ملت ایران در برابر فشارهای آمریکا علیه ایران تبدیل شد و بسیاری چه در اظهارنظرهای رسانه ای و چه گفت وگو با سفیر ایران در بغداد این مواضع افکار عمومی و رسمی عراق را بیان کردند.
حاضران با قدردانی از مواضع مثبت جمهوری اسلامی ایران از عراق در طول سنوات بعد از سقوط رژیم صدام و ایام معارضه علیه این رژیم استبدادی تاکید کردند که عراق همواره در کنار دولت و ملت ایران ایستاده است.
آیین های ضیافت رمضانی سنت حسنه ای است که هر ساله در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد در پیروی از تعالیم دین مبین اسلام و تقویت مناسبات بین دو دولت و ملت برادر و مسلمان ایران و عراق برگزار می شود.
خاورم *2*353*380*

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


علت اصلی خود زشت پنداری چیست؟